سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق
سرخط خبرها

بازگشت سردار به امید رفع تعلیق

  • کد خبر: ۲۹۴۲۰
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
بازگشت سردار به امید رفع تعلیق
بازگشت دوباره رییس سابق فدراسیون جودو به این فدراسیون شاید بتواند گره تعلیق را باز کند.

شروین رمضانی/شهرآرانیوز - مهر ۹۵ سردار درخشان موفق شد در انتخاباتی که اصلی‌ترین رقیبش، رییس فعلی فدراسیون جودو بود، در برابر میراسماعیلی به پیروزی برسد، اما ۲ سال بعد با تصویب منع به کارگیری بازنشستگان، درخشان مجبور شد عطای حضور در راس فدراسیون جودو را به لقایش ببخشد تا رقیب بازنده دیروز، یعنی میراسماعیلی با برگزاری انتخابات به ریاست فدراسیون برسد.

اختلافات میان درخشان و میراسماعیلی بر کسی پوشیده نبوده و نیست، اما نکته‌ای که باعث شده حالا دوباره میراسماعیلی حکم به بازگشت درخشان به فدراسیون بدهد، مشکلات و مصائبی است که با پناهندگی و ادعای سعید ملایی برای جودوی ایران به وجود آمد. ملایی پس از اتفاقاتی که در مسابقات جهانی ژاپن رخ داد، یک‌تنه جودوی ایران را به ورطه تعطیلی و شاید نابودی کشاند و البته در این سوی میدان، آرش میراسماعیلی نیز کار خاصی از پیش نبرد و در شرایطی که انتظار می‌رفت به عنوان رییس فدراسیون، با لابی و دیپلماسی موفق، جلوی تعلیق جودو را بگیرد، اما تقریبا هیچ دستاوردی برای جودو به ارمغان نیاورد و هنوز هم که هنوز است، جودوی ایران در تعلیق است.

داستان ملایی

ملایی که حالا پس از ۱۵ سال جودوی ایران را صاحب مدال طلای جهان کرده بود، ارتباط بسیار خوبی مخصوصا با محمد منصوری داشت و استعفای مربی محبوب او و کار کردن زیر نظر مربیانی غیر از او، چیزی نبود که باب میلش باشد.


ملایی اعتراض و ناسازگاری خود را با مدیریت جدید فدراسیون و تیم ملی خیلی زود نشان داد و تنها چند روز بعد، بدون اطلاع مربیان تیم ملی که او را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا به اردو فراخوانده بودند در اردوی تیم ملی حاضر نشد و هیچ پاسخی هم به تماس های آن ها نداد و در نهایت قید حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را زد.


در ادامه با پیگیری های فدراسیون و دیدار و گفتگوی ملایی و میراسماعیلی، فدراسیون از حمایت قاطع از تک ستاره خود گفت. ملایی هم از عزمش برای کسب دومین مدال طلای جهان سخن به میان آورد. 

بلافاصله مجید زارعیان در فاصله کمتر از ۴ ماه تا رقابت های جهانی ژاپن سرمربی تیم ملی شد و بالاخره ملایی که شاید در ذهن سناریوی رقابت های جهانی ژاپن را طراحی می کرد، حاضر شد به اردوی تیم ملی بازگردد.

  محمد بریمانلو و سعید ملایی تنها نفراتی بودند که شانس رسیدن به مدال را در رقابت های جهانی ژاپن داشتند، بریمانلو در واپسین لحظات به بهانه حاضر نشدن روادید از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شد و به نشانه اعتراض از جودو خداحافظی کرد تا سعید ملایی تنها اعزامی تیم ملی به رقابت های جهانی 2019 ژاپن شود.

 ملایی در ژاپن تا مبارزه نیمه نهایی با اقتدار از سد همه رقبا گذشت اما پس از شکست در دیدار ماقبل فینال، مدعی شد مسوولان ورزش ایران به او دستور باخت عمدی داده اند تا در فینال به رقیب اسرائیلی برخورد نکند. مصاحبه های بی پروای ملایی خبر ساز شد و در نهایت با ورود مستقیم مسئولان فدراسیون جهانی، ملایی از ژاپن عازم اروپا شد. 

ملایی پس از چند ماه کش و قوس، سرانجام به دیدار رییس جمهور مغولستان رفت و تابعیت این کشور را قبول کرد تا اینبار برای مغول ها در المپیک افتخار آفرینی کند!

با تاکید و پیگیری عجیب ماریوس ویزر رئیس فدراسیون جهانی مبنی بر دخالت سیاست در ورزش بخاطر تکرار روبرو نشدن جودوکاران ایران و مخصوصا سعید ملایی با رقبای اسرائیلی، جلسات و رایزنی های متعدد مسئولان ورزش ایران نیز راه به جایی نبرد و در نهایت جودوی ایران از حضور در تمامی میادین بین المللی محروم شد.

 

بازگشت درخشان برای رفع تعلیق

پس از اقدام فدراسیون جهانی در تعلیق جودوی ایران، مسئولان ورزش ایران به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردند تا این پرونده در تاریخ ۲۶ شهریور سال جاری مورد بررسی قرار گیرد، روزی سخت و سرنوشت ساز برای ورزش ایران، تا جایی‌که میراسماعیلی در نهایت بر روی همه اختلافات پا گذاشت و حکم به انتصاب درخشان در فدراسیون جودو با هدف کمک به رفع تعلیق جودوی ایران داد.

شاید اگر میراسماعیلی و مسئولان ورزش زودتر از این ها به فکر استفاده از سردار درخشان می افتادند، جلوی خیلی از اتفاقات گرفته می شد، هر چند باز هم می توان با این اتحاد، امیدها را برای رفع تعلیق جودو زنده نگه داشت.

میراسماعیلی پس از این انتصاب اذعان کرد تجربه ای کمتر از درخشان دارد، اعترافی که امیدواریم دیرهنگام نباشد و با همگرایی ایجاد شده در نهایت جودوی ایران به میادین بین المللی بازگردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->