پزشکیان: مدیران باید آستین خود را بالا بزنند عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) تاکید فرماندار مشهد مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در جامعه سردار حاجی‌زاده: به هر خطایی از سوی دشمنان پاسخی سخت و پشیمان کننده می‌دهیم استفاده رژیم اسرائیل از سلاح کشتار جمعی بمب خوشه‌ای در جنوب لبنان هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد برگزار شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) قالیباف: مردم منطقه برای دفاع از خود در برابر قاتلان حرفه‌ای منتظر کسی نخواهند ماند نخست وزیر عراق: توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان اولویت ماست قالیباف با رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی دیدار کرد واکنش استاندار خراسان رضوی به برخی حواشی مراسم تودیع و معارفه‌اش عراقچی با با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار کرد انتخاب حمید رسایی به عنوان «رئیس کمیته‌ی هنر، رسانه و فضای مجازی» مجلس دوازدهم شلیک بیش از ۱۰۰ راکت حزب الله به چهار پایگاه اسرائیلی (۲۲ مهر ۱۴۰۳) رقابت شانه به شانه «هریس» و «ترامپ» در ۷ ایالت کلیدی آمریکا مقتدی صدر خطاب به آوارگان لبنانی: به عراق خوش آمدید  آیت‌الله علم‌الهدی: رمز پیشرفت دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی «خودپروری» است | کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید با «ابتکار عمل» توجه خانواده‌ها را جلب کند روسای مجالس ایران و امارات دیدار کردند عراقچی: برای رویاروی با هر سناریویی آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم وزیر خارجه عراق: بهره‌گیری از فضای عراق برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه را رد می‌کنیم حزب‌الله لبنان: اسرائیل با بمب‌های ممنوعه خوشه‌ای لبنان را هدف قرار داد نتانیاهو خواستار خروج نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از جنوب لبنان شد ادای احترام وزیر خارجه به سرداران مقاومت، در سفر به بغداد سخنرانی قالیباف در اجلاس ژنو | هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی قطع شود
سرخط خبرها

عراقچی: برای رویاروی با هر سناریویی آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم

  • کد خبر: ۲۹۴۲۱۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
عراقچی: برای رویاروی با هر سناریویی آماده‌ایم و از جنگ نمی‌ترسیم
وزیر امور خارجه امروز در بغداد با بیان اینکه ایران خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست، تصریح کرد: کاملاً برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم. از جنگ نمی‌ترسیم، ولی خواهان جنگ نیستیم و برای جنگ و صلح هم آماده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه در نشست خبری مشترک با فؤاد حسین همتای عراقی در بغداد از دولت دوست و برادر و کشور همسایه و برادر عراق تشکر کرد.

وی ضمن قدردانی از حسن پذیرایی و گرم همتای عراقی اظهار داشت: منطقه ما الان با چالش‌های بسیار خطرناکی روبرو است و منطقه در یک وضعیت هشدار به سر می‌برد و اقتضا می‌کند ما با دوستان خود در منطقه به ویژه در عراق مشورت‌ها و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه ما همواره در خصوص مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی با هم رایزنی داشتیم، اظهار داشت: سفرهالی متعدد بین دو کشور صورت گرفته و آخرین سفر هم رئیس‌جمهور ایران به بغداد سفر و به شهر‌های مختلف رفت. سفر بنده به صورت مشخص برای رایزنی درباره مسائل ویژه و خطرناک و حساس در منطقه ما و منطقه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: رایزنی‌های بسیار خوبی داشتیم و تبادل اطلاعات و تبادل نظرات بین ما صورت گرفت. از مواضع بسیار خوب دولت و ملت و مرجعیت در عراق تشکر می‌کنم.

وی افزود: از مواضع فؤاد حسین تشکر می‌کنم از جمله مواضعی که الان فرمودند که بسیار حکیمانه بود. منطقه در وضعیت هشدار به سر می‌برد و احتمال بروز درگیری و بالا گرفتن تنش در منطقه بسیار زیاد است و ریشه همه اینها در جنایات رژیم صهونیستی است که از غزه شروع و الان به لبنان امتداد یافته و احتمال اینکه به سایر کشور‌های منطقه نیز امتداد یافته و منطقه را درگیر وضعیت بسیار خطرناک و گسترده کند وجود دارد.

وزیر خارجه بیان کرد: باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله و جنگ و درگیری و حملات آن به مردم غزه و لبنان متوقف شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست. اگر چه برای هر وضعیتی آمادگی دارد. ما برای جنگ آماده هستیم و برای صلح هم آماده هستیم؛ این موضع قاطع ایران است.

عراقچی ادامه داد: کاملاً برای یک وضعیت جنگی آمادگی داریم. از جنگ نمی‌ترسیم ولی خواهان جنگ نیستیم. ما خواهان صلح هستیم و برای صلح عادلانه در غزه و لبنان تلاش خواهیم کرد. 

وی گفت: در این موضع با دوستان خود در منطقه و به خصوص در عراق اشتراک نظر داریم. معتقدیم که جنایات و تهاجمات رژیم صهیونیستی باید زودتر متوقف و آتش‌بس برقرار شود.

وزیر خارجه بیان کرد: تصمیم گرفتیم در این زمینه با هم همکاری داشته باشیم. هم به مشورت‌های خود ادامه دهیم و هم اقدامات هماهنگی را صورت دهیم که بتوانیم جلوی تشدید تنش در منطقه را بگیریم و برای صلح و آتش‌بس تلاش کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله شود و جنگ و درگیری و حملات آن به مردم غزه و لبنان متوقف شود.

وی افزود: به کمک به آوارگان لبنانی ادامه می‌دهیم از دولت عراق از استقبال از آوارگان و کمک‌های آنها تشکر می‌کنیم. ایران هر اقدامی که بتواند در این خصوص انجام دهد حتما انجام خواهد داد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->