حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
علم و ورزش

سندرم گیرافتادگی شانه ورزش‌کاران و راه درمان آن

  • کد خبر: ۲۹۵۰۴
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
سندرم گیرافتادگی شانه ورزش‌کاران و راه درمان آن
به گزارش شهرآرانیوز، سندرم گیرافتادگی شانه شایعی بین ورزش‌کاران است که در آن بورس شانه یا تاندون‌های گرداننده شانه در هنگام بالاآوردن بازو به‌صورت عمودی مکرر دچار گیرافتادگی می‌شوند و مورد فشار قرار می‌گیرند. گیرافتادگی شانه ممکن است خیلی دردناک باشد. اولین نتیجه این آسیب‌ها این است که حرکت‌دادن شانه دردناک می‌شود؛ اما احتمال ضعیف‌شدن قابل‌توجه عملکرد شانه و پارگی کامل تاندون روتاتور کاف نیز وجود دارد. اولین نشانه گیرافتادگی شانه غالبا صدادادن ساده شانه یا به‌عبارتی کلیک‌کردن شانه است. با گذشت زمان این گیرکردن‌های کوچک به کلیک‌کردن‌های دردناکی تبدیل می‌شوند که تحرک شانه را کم می‌کنند و درنهایت موجب می‌شوند که شانه کارایی خود را از دست بدهد. وقتی گیرافتادگی اتفاق می‌افتد، بورس شانه مکررا تحت فشار قرار می‌گیرد و متورم می‌شود و مشکل بورسیت شانه پیش می‌آید. پارگی عضلات و تاندون‌ها نیز از عوارض این آسیب هستند. دردناک‌بودن یا صدای کلیک‌دادن شانه هنگامی که دستتان را پشت‌سر یا کمر خود می‌برید، احساس درد هنگامی که می‌خواهید کمربند صندلی اتومبیل را بگیرید یا آن را روی سینه‌تان بکشید. درد شانه هنگامی که بازویتان را تا ارتفاع شانه‌تان بالا می‌آورید و می‌خواهید شوت کنید یا وقتی که بازویتان را بالای سرتان می‌برید. احساس درد هنگامی که بر روی شانه آسیب دیده دراز می‌کشید یا ضعف در شانه هنگام بلند‌کردن اشیا، همگی نشانه‌هایی هستند که خبر از این آسیب در شانه شما می‌دهند. اگر شروع گیرافتادگی شانه شما تدریجی باشد، مهم است که وضعیت بدنی دینامیک و استاتیک شما، قدرت و انعطاف‌پذیری عضلانی و شکل ستون فقراتتان دقیقا توسط یک فیزیوتراپیست بررسی شوند تا او بتواند برای درمان و راهنمایی شما به‌طور مؤثر برنامه‌ریزی کند.

چند تمرین ساده ورزشی
چند تمرین ساده وجود دارد که می‌توان انجام داد تا در مدت کوتاه از درد‌های شانه راحت شوید. در تمرین پاندول در حالت ایستاده پشت یک صندلی قرار بگیرید و یک دست را بالای صندلی قرار دهید. اجازه دهید دست دیگرتان آویزان باشد و سعی کنید آن را به‌آرامی و در یک حرکت دایره‌ای به جلو و عقب تاب دهید. ۵ بار این کار را تکرار کنید و این تمرین را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید. در تمرین کشش شانه، بایستید و شانه‌تان را بالا بیاورید به حالت اینکه به موضوعی بی‌تفاوت هستید یا اطلاعی ندارید. ۵ ثانیه در آن حالت بمانید. سپس استخوان‌های کتفتان را عقب ببرید و به هم نزدیک کنید و برای ۵ ثانیه در این حالت نگه دارید و به‌همین‌ترتیب۱۰ بار این کار را انجام دهید. در چهارچوب در باستید و دستانتان را کمی بالاتر از سرتان بر روی چهارچوب بگذارید. به‌آرامی به‌سمت جلو خم شوید تا اینکه کششی را در جلو شانه‌هایتان احساس کنید. ۱۵تا ۳۰ ثانیه در این حالت بمانید و ۳ بار این کار را تکرار کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->