آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۲۸ مهر ۱۴۰۳) افتخارآفرینی مشهدی‌ها در ششمین دوره جشنواره موسیقی «امیرجاهد» درباره کتاب «پاییز آمد» گلستان جعفریان که قرار است از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر آن، رونمایی شود‌ داوران بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران را بشناسید «لاک‌پشت» در راه هندوستان دعوتی برای درک عمیق‌تر از انسانیت | نگاهی به نمایشگاه نقاشی «بخش یک» در نگارخانه آسمان پخش فینال «قهرمان» در تلویزیون «حدادعادل» به مجری‌های تلویزیون چه توصیه‌ای کرد؟ افتتاح اتاق ایران‌شناسی و زبان فارسی در دانشگاه ملی قرقیزستان زمان اکران «نهنگ‌ها» مشخص شد فراخوان بخش رقابتی چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر منتشر شد + جزئیات اولین واکنش‌ها به اکران «گلادیاتور ۲» در رسانه‌های اجتماعی درباره سرود «ای ایران» که هشتادساله شد «این جمعیت قابل کنترل» در راه بلغارستان رقابت «النگو» در جشنواره ازمیر ترکیه هر تکه از خودمان را نزد کسانی جا می‌گذاریم | نگاهی به نخستین فیلم بلند «سلین سانگ» با نام «زندگی‌های پیشین» «بُت» حمید نعمت‌الله با بازی لیلا حاتمی در مسیر تولید
سرخط خبرها

داوران بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران را بشناسید

  • کد خبر: ۲۹۵۳۴۵
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
داوران بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران را بشناسید
هادی مقدم‌دوست، سیدجواد میرهاشمی و محمدمهدی شیخ‌صراف آثار بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌ویکمین را داوری می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هیأت داوران بخش ویژه «کتاب و سینما» که به نمایش و رقابت فیلم‌های کوتاه اقتباسی و حمایت فیلم‌نامه‌های اقتباسی در این رویداد اختصاص دارد، معرفی شدند.

هادی مقدم‌دوست فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما، سیدجواد میرهاشمی فیلمساز و پژوهشگر سینما و محمدمهدی شیخ‌صراف روزنامه‌نگار و کارشناس ادبی، ارزیابی و داوری آثار بخش «کتاب و سینما» در دوره چهل‌ویکم را برعهده دارند.

دبیرخانه جشنواره پیش‌تر فهرست عناوین ۲۷ فیلم کوتاه راه‌یافته به بخش ویژه «کتاب و سینما» که با مشارکت «خانه کتاب و ادبیات ایران» در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود را منتشر کرده بود که از میان این آثار، ۸ فیلم در بخش مسابقه ملی جشنواره چهل‌ویکم هم شرکت دارند و ۱۹ فیلم صرفا در بخش ویژه «کتاب و سینما» حضور خواهند داشت.

هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلمنامه‌نویس متولد سال ۱۳۵۰ است، که فعالیت‌هایی همچون تدریس فیلمنامه‌نویسی در انجمن سینمای جوان، حوزه هنری و موسسات فرهنگی و آموزشی، عضویت در هیأت‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های فیلم فجر، رویش، صد، حسنات و شهر و نیز همکاری مطبوعاتی با نشریاتی همچون «سروش»، «فیلم‌نگار»، «فیلم»، «مجلات همشهری» و «سه نقطه» را هم در کارنامه خود دارد. از شاخص‌ترین فعالیت‌های سینمایی و تلویزیونی او می‌توان به نویسندگی فیلم‌نامه‌هایی، چون «بی‌پولی»، «وضعیت سفید» و کارگردانی آثاری مانند «سر به مهر»، «سرباز»، «هیهات» و «عطرآلود» اشاره کرد.

سیدجواد میرهاشمی فیلمساز، پژوهشگر و مدرس سینما متولد ۱۳۵۵ و از دانش‌آموختگان فیلمسازی در انجمن سینمای جوانان و عضو ایسفا است. وی علاه‌بر کارگردانی فیلم‌های کوتاه و مستندی همچون «سرخط»، «زمان صفر»، «آهنگ»، «آش ابودردا» و «آن بالا کسی مرا دوست دارد» و نیز مستند‌های شخصیت‌نگار «خون است دلم برای ایران»، «از پاریز تا پاریس»، «بی‌سرو سیمین»، «فیلسوف گفتگو»، «فرزانه فروتن ایران مدار ما»، «مرکب محو»، «و، اما نامبرده» و «ستایشگر زیبایی» تألیف آثاری همچون «بی‌سرو سیمین» و «پری اسیر» و ترجمه “مستند معاصر” را هم در کارنامه خود دارد. میرهاشمی در حال حاضر مدیریت انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران را برعهده دارد و علاوه‌بر داوری بخش «کتاب و سینما» در دوره‌های سی و سومین، سی و چهارمین، چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، عضو شورای سیاست‌گذاری و دبیر همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران است.

محمد‌مهدی شیخ‌صراف متولد ۱۳۶۳ و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت استراتژیک، روزنامه‌نگار و کارشناس ادبی است که سردبیری ماهنامه تخصصی شیرازه کتاب و سردبیری خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) را برعهده داشته است. او علاوه‌بر نویسندگی و اجرا در برنامه‌های تلویزیونی «عصرانه»، «شیرازه»، «شب روایت»، «فانوس»، «تفاوت» و «ایام»، بازیگری در فیلم‌های کوتاه «و دیگر هیچ نبود»، «لکه»، «درختان حماسی»، «ایستاده‌ایم» و «اشتیاق» را هم در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

منبع: سوره سینما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->