پیش بینی قیمت طلا و سکه، فردا یکشنبه (۲۹ مهر ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۲۹ مهر ۱۴۰۳) استاندار خراسان رضوی: شورای مشورتی اقتصاد، تجارت و صنعت در استان تشکیل خواهد شد استقبال فعالان اقتصادی خراسان رضوی از انتصاب استانداری با رزومه اقتصادی تورم بخش خدمات چقدر است؟ وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها + جزئیات هشدار! مراقب یخ‌زدگی کنتور آب منازل باشید بازار همچنان با مشکل کمبود و گرانی برنج دست‌وپنجه نرم می‌کند توانمندسازی و تقویت بنیه اقتصادی کشور، یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های دستگاه قضایی طی سال‌های اخیر بازار سنگین طلا و سکه مشهد | روند صعودی قیمت طلا تا کی ادامه دارد؟ شدت ریزش بورس پس از درگیری‌های جدید در غزه | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ مهر ۱۴۰۳) حراج بعدی سکه دوشنبه (۳۰ مهر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود طی ۲ سال، بیش از ۶۰۰ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است نرخ امروز خودرو‌های خارجی (۲۸ مهر ۱۴۰۳) | قیمت‌ها صعودی شد طلا و سکه در مشهد چقدر قیمت دارد؟ (۲۸ مهر ۱۴۰۳) رشد ۳۹.۵ درصدی صادرات خاویار از ابتدای ۱۴۰۳ در کشور نرخ امروز خودرو‌های داخلی (۲۸ مهر ۱۴۰۳) | پراید ۳۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشهد میزبان نخستین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان | رشد ۳۲ درصدی صادرات استان به افغانستان در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۳ نرخ امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۲۸ مهر ۱۴۰۳) | طلا و سکه رکورد جدید قیمتی ثبت کردند قیمت محصولات لبنی غنی‌شده با ویتامین به‌زودی اعلام می‌شود + ویدئو لزوم ثبت برند ملی زعفران ایران در بیش از ۶۰ کشور با ابلاغ عارف، ۲ وزیر عضو جدید شورای عالی کار شدند سیاست‌های اقتصادی در افغانستان نوید برگزاری نمایشگاه موفق در مشهد را می‌دهد تشکیل پرونده برای ۳۲۶ واحد کافی‌شاپ مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۳ کنسرو‌ها مواد نگهدارنده‌ ندارند تولید خودروسازان داخلی کاهش یافت
سرخط خبرها

استقبال فعالان اقتصادی خراسان رضوی از انتصاب استانداری با رزومه اقتصادی

  • کد خبر: ۲۹۵۳۸۹
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
استقبال فعالان اقتصادی خراسان رضوی از انتصاب استانداری با رزومه اقتصادی
در آستانه فرارسیدن ۲۹ مهرماه و روز ملی صنعت،  نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق بازرگانی استان، مدیران واحد‌های تولیدی، صاحبان نام‌های تجاری بزرگ استان، اعضای کمیسیون‌های تخصصی و اتحادیه صادرکنندگان و همچنین مسئولان تشکل‌های اقتصادی با غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه فرارسیدن ۲۹ مهرماه و روز ملی صنعت،  نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با غلامحسین مظفری استاندار خراسان رضوی عصر امروز (شنبه ۲۸ مهرماه) با حضور امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی در تالار همایش‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد.

تراز اقتصادی بانک‌های استان، پایین‌تر از میانگین کشور

در این برنامه که مدیران واحد‌های تولیدی، صاحبان نام‌های تجاری بزرگ استان، اعضای کمیسیون‌های تخصصی و اتحادیه صادرکنندگان و همچنین مسئولان تشکل‌های اقتصادی حضور داشتند، فیروز ابراهیمی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با تأکید بر ضرورت حمایت مدیران استان از بدنه جوان و آینده‌دار تولیدکننده، خطاب به استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آقای دکتر بر شما فرض است که به جوانان بها بدهید. این یک حقیقت تلخ در دوران ماست که امروزه مهاجرت‌ها از بدنه نخبگان به کارآفرینان و تولیدکنندگان تسری یافته است و لازم است از همین الان پیش‌بینی کنیم که اگر حمایت به‌قدر کافی صورت نگیرد و در سیاست‌ها بازنگری انجام نشود، در سال‌های آینده دیگر چیزی از بدنه مدیران واحد‌های اقتصادی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: بنابر آخرین گزارش رئیس بانک مرکزی، نسبت منابع به مصارف در بانک‌های استان به ۷۱ درصد رسیده درحالی که میانگین کشوری این نرخ ۸۵ درصد است. این نشان می‌دهد با وجود جایگاه برتر و موقعیت برجسته خراسان رضوی در کشور، وضع نظام بانکداری ما حتی از سایر استان‌ها نیز ضعیف‌تر است. در این شرایط، مطالبه اصلی ما این است که رسیدگی فوری به وضعیت بانک‌های استان صورت بگیرد تا افزون بر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه درگردشی که در قالب تسهیلات معوق باید به دست تولیدکنندگان برسد، بتواند جان تازه‌ای به بخش صنعت ببخشد.

انتصاب یک مدیر اقتصادی به سمت استانداری مایه امیدواری بدنه کارآفرینان استان است

در ادامه این مراسم، حسین محمودی خراسانی رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی هم تصریح کرد: باور ما این است که مشکلات استان یک‌شبه حل نمی‌شود، اما در هرحال، انتصاب یک مدیر اقتصادی به سمت استانداری مایه امیدواری بدنه کارآفرینان استان است، زیرا پس از مدت‌ها، بالاخره مدیری عهده‌دار امور شده که سابقه کامل و درخشان اقتصادی دارد.

وی تأکید کرد: استان ما با ظرفیت‌های فراوان، نیازمند توجه ویژه برای توسعه اقتصادی و صنعتی است. البته اذعان داریم که منشأ بسیاری از محدودیت‌های جاری در کشور است و خیلی از این چالش‌ها باید با دیدگاه ملی برطرف شود، اما هرچه باشد، نخستین و اصلی‌ترین مشکل خراسان رضوی، موضوع تأمین زیرساخت‌های استان همچون آب، برق، انرژی و جاده‌هاست که شاکله اصلی توسعه صنعتی محسوب می‌شوند و اگر سرمایه درگردش واحد‌های تولیدی تأمین شود، می‌تواند گره از کار بسیاری از تولیدکنندگان را باز کند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: اصلاح وضعیت منابع به مصارف در بانک‌های استان می‌تواند به پایداری و افزایش تولید کمک کند، تقویت تشکل‌های بخش خصوصی قوام‌دهنده هر فعالیت اقتصادی و تجاری خواهند بود و به‌عنوان یکی از پارامتر‌های مهم توسعه می‌توان به موقعیت جغرافیایی خراسان رضوی اشاره کرد که استان را به سرپل صادرات به آسیای میانه و دسترسی به بازار‌های بزرگ تبدیل کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز‌های متنوع کشورها، ما می‌توانیم محصولات خود را به بازار‌های جدید معرفی کنیم و از مزایای تجاری آن بهره‌مند شویم. بهبود جاده‌ها، ایجاد کریدور‌های تجاری و تسهیل روند صادرات می‌تواند به افزایش سهم خراسان رضوی در تجارت منطقه‌ای کمک کند و دولت در مقام تسهیل‌گری و نه تصدی‌گری، مسیر رشد را برای تولیدکننده داخلی هموار نگه دارد.

محمودی خراسانی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، انجمن مدیران صنایع استان بیش از ۱۱ دوره آموزشی توسعه بِرَند و نام تجاری برگزار کرده و استانداری خراسان رضوی می‌تواند حامی این جریان باشد، به استاندار خراسان رضوی توصیه کرد تا در انتصاب مدیران میانی از نگاه سیاسی پرهیز کنند و آنهایی را که تاکنون حامی صنایع بوده‌اند، در مسئولیت‌های خود موردحمایت قرار دهد.

سامانه طلایی به‌جای امضای طلایی

محمدحسین روشنک رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان دیگر سخنران این مراسم بود. وی اظهار کرد: باید همه جریان‌های سیاسی و تشکل‌های مختلف اقتصادی اجازه بدهند تا استاندار جدید، کابینه مدیران موردنظر خودش را ترتیب بدهد. یکی از چالش‌های بزرگ تجارت فعلی ایران و نه‌فقط خراسان رضوی، تصدی‌گری نهاد‌های حاکمیتی بر فرآیند صادرات، واردات و درکل امر تجارت است. کشوری که بیش از دوهزار و ۵۰۰ قلم کالای ممنوعه برای واردات داشته باشد و بر بخش قابل توجهی از واردات نیز تعرفه‌های گمرکی ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد لحاظ شود، این کشور هیچوقت نمی‌تواند کریدور محوری تجارت باشد.

وی افزود: این افتخار نیست که واردات فلان تعداد کالا ممنوع است بلکه افتخار اصلی آن است که چندصد کالا نمی‌تواند وارد کشور شود، زیرا تولیدکننده داخلی در رقابت تجاری با کالای مشابه خارجی به‌طور کامل برگ برنده را در اختیار دارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم امضا‌های طلایی به سامانه‌های طلایی تغییر شکل پیدا کرده‌اند. اگر این وضع اصلاح نشود، یقین بدانید که سامانه طلایی کثیف‌تر از امضا‌های طلایی خواهد بود. علاوه بر این، واقعیت غیرقابل انکار آن است که تا زمانی که در این کشور ارز چندنرخی وجود داشته باشد، رانت و غارت بیت المال هرگز ریشه کن نخواهد شد.

رشد ۴۲ درصدی صادرات استان به افغانستان

محمود سیادت رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در ادامه این مراسم با اشاره به سهم ۴۲ درصدی افغانستان در سبد صادرات خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۲ درصد رشد در آمار ارزشی و وزنی صادرات استان به افغانستان حاصل شده و درآمد حاصل از آن از ۸۶۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون دلار رسیده است، اما با همه این تفاسیر، واقعیت این است که همچنان ظرفیت زیادی برای توسعه و رشد وجود دارد و خراسان رضوی می‌تواند همچنان اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: نمیتوان ادعای تسخیر بازار کشور‌های همسایه را داشت درحالی که ما هنوز نمی‌توانیم مرز‌های خودمان را مدیریت کنیم. حقیقت بازار دوغارون در شرایط فعلی با انبوهی از مشکلات و چالش‌ها درهم تنیده است. ما در ماهی‌رود که گمرک مرزی افغانستان در استان خراسان جنوبی است، بیش از ۸۰۰ درصد رشد ترانزیت داشته‌ایم درحالی که بسیاری از صادرکنندگان و شرکت‌های تولیدی امروزه محموله‌های بزرگی در گمرک دوغارون دارند که رسوب کرده و گرفتار امورات مربوط به ترخیص هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان با ابراز امیدواری از آغاز به کار فعالیت استاندار جدید به عنوان یک مدیر اقتصادی شناخته شده تصریح کرد: ما انتظار شفافیت، تسهیل و تسریع را در امور تجاری، بازرگانی، تولیدی، صنعتی و اقتصادی داریم. ما قبول داریم که با وجود تحریم ها، بخش زیادی از چالش‌های فعلی به‌دلیل فراملی حاصل شده، اما بازهم تدبیر مدیران می‌تواند راهگشای مشکلات فعلی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->