ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌فود از دسترس خارج شد (۲۶ آذر ۱۴۰۳) [به‌روزرسانی: اختلال برطرف شد] شیائومی ۱۵ اولترا احتمالا قوی‌ترین باتری تاریخ این برند را داشته باشد آیا بورس فردا، دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳، تعطیل است؟
سرخط خبرها

روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند

  • کد خبر: ۲۹۹۱۶۳
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند
مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، اخیرا در گفتگویی، اسنپ را به انحصارطلبی در سرویس غذا متهم کرد و گفت از این پلتفرم شکایت کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، با بیان اینکه قرارداد‌های انحصاری اسنپ‌فود مانع رشد تپسی‌فود شده، توضیح داد: «اگر رستوران‌ها از قرارداد‌های انحصاری اسنپ رها نشوند، ممکن است منجر به شکست کسب‌وکار ما شود. محدودیت ایجادکردن در لایه عرضه مارکت‌پلیس امکان‌پذیری کل کسب‌وکار را زیر سؤال می‌برد.»

بنا به گفته سیدحسینی، قرارداد‌های اسنپ‌فود با رستوران‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که آنها از همکاری با تپسی‌فود هراس دارند. او گفت: «با رستوران‌های خوب اصلاً نتوانسته‌ایم قرارداد ببندیم؛ چون اسنپ به آنها اجازه نمی‌دهد. رستوران می‌گوید اگر با تپسی‌فود کار کنم، باید ۲۰ میلیارد تومان غرامت بدهم و مابه‌التفاوت تمامی هزینه‌های انجام‌شده بازاریابی را هم به اسنپ برگردانم.»

به گفته سیدحسینی، به‌محض اعلام شکایت، اسنپ رویه تهاجمی‌تری در پیش گرفته و فردای همان روز، تعداد قابل‌توجهی از رستوران‌ها و سایر خدمات را تهدید کرده است. او گفت: «حتی با یک نانوایی سنگکی در مشهد تماس گرفته‌اند که یا تا شب با تپسی‌فود قطع همکاری می‌کنید یا از اسنپ‌فود کنار گذاشته می‌شوید. اسنپ‌شاپ جزو ونچر‌های کوچک اسنپ است، اما در همین بخش هم به فروشگاه‌ها زنگ می‌زنند تا با ما کار نکنند.»

سیدحسینی معتقد است رویه‌های ضدرقابتی و انحصار‌طلبی در DNA اسنپ و به «راکت‌اینترنت»، سهامدار اسنپ، برمی‌گردد.

او گفت: «انحصار را باید در ذهن مشتری درست کرد نه با ایجاد محدودیت در عرضه. البته این رویه خاص سرویس غذا نیست؛ انحصارطلبی در DNA این مجموعه است. قرارداد‌های انحصاری از سال ۹۸ زمانی که چیلیوری شکایت کرد، وجود داشت. الان هم ماهیت قرارداد‌های اسنپ تغییری نکرده و فقط شکلش عوض شده است. طوری قرارداد می‌بندد که بگویند رستوران خودش انتخاب کرده است.»

مدیرعامل تپسی تداوم این روند را به زیان کل بازار و مصرف‌کنندگان دانست و گفت درصورت شکست تپسی‌فود، رقابت به‌طورکل در سرویس غذا از بین خواهد رفت: «تپسی با همه امکاناتش شامل برند خوب و شناخته‌شده، زیرساخت لجستیکی قوی، پلتفرم خوب، دانش تخصصی و منابع لازم برای سرمایه‌گذاری اگر نتواند این کار را بکند، چه کسی می‌تواند؟ اگر اوضاع تغییر نکند، مردم تا ابد یک انتخاب برای غذا دارند و آن اسنپ است.»

سیدحسینی با اشاره به طرح شکایت تپسی از اسنپ اظهار امیدواری کرد که رأی شورای رقابت پایانی بر رویه‌هایی باشد که به اعتقاد او ضدرقابتی است و رستوران‌ها را به دام انداخته است.

مدیرعامل تپسی ادامه داد: «اگر شورای رقابت از همه ظرفیت‌هایش استفاده کند، زنجیری که به پای رستوران‌ها بسته شده، باز می‌شود. اگر این زنجیر باز شود، از فضایی انحصاری به فضایی رقابتی می‌رویم و در بلندمدت این به نفع اسنپ خواهد بود.»

او افزود: «شورای رقابت با داشتن ظرفیت‌های قانونی کافی می‌تواند هم این قرارداد‌های انحصاری را ابطال کند هم موضوع را اعلام عمومی کند تا همه رستوران‌ها در جریان قرار بگیرند.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->