سرخط خبرها
به همت شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری منطقه انجام شد

احداث ۲ سرای محله در خیابان سجاد و مطهری

  • کد خبر: ۳۰۲۰۱
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
احداث ۲ سرای محله در خیابان سجاد و مطهری

آزیتا حسین‌زاده عطار - خبرنگار شهرآرامحله

در پی مصوبه شورای شهر مبنی بر راه‌اندازی سرای محله به تعداد محله‌های شهر، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه یک از احداث دو سرای محله در خیابان سجاد و مطهری جنوبی خبر داد. به گزارش شهرآرامحله، احسان شریعتی با بیان این مطلب گفت: به همت اعضای شورای اجتماعی محلات شهرداری منطقه، دو سرای محله در بوستان جامی خیابان سجاد و مطهری جنوبی ۱۲ احداث شده است.
این مسئول توضیح داد: ساختمان دو طبقه‌ای که با مساحت ۳۰۰ متر در خیابان مطهری جنوبی در نظر گرفته شده قرار است به‌عنوان دبیرخانه شورا‌های اجتماعی محلات منطقه فعالیت کند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر نیز در آن تدارک دیده شود. این ساختمان حدود ۷ اتاق دارد که می‌توان این اتاق‌ها را در اختیار محله‌های نزدیک به این پایگاه مرکزی قرار داد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان واقع در بوستان جامی حدود ۵۰ متر است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در نظرسنجی طرح «محله ما» اهالی مکانی برای فرهنگ‌سرا و فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی درخواست کرده بودند، این ساختمان را با محیط فرهنگی و همچنین محل برگزاری جلسات شورای اجتماعی محلات شهرداری منطقه تجهیز کردیم.
شریعتی همچنین درباره سرای محله بوستان جامی گفت: سرای محله در بوستان جامی محله سجاد قرار است برای شورا‌های اجتماعی محله‌های سجاد، ارشاد، آبکوه، فلسطین و راهنمایی استفاده شود و نتیجه مصوبه طرح «محله ما» نیاز‌های اهالی محله را در امور فرهنگی و اجتماعی برطرف می‌کند.
وی افزود: سرای محله خیابان مطهری جنوبی ۱۲ نیز قرار است به عنوان دبیرخانه مرکزی شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری منطقه و محل برگزاری جلسات شورا‌های اجتماعی محله‌های احمدآباد، بهشت، سعد‌آباد و صاحب‌الزمان (عج) باشد. البته اگر اعضای شورای اجتماعی محله‌ای تمایل داشته باشد در محله خود جلسه‌های شورای اجتماعی را برگزار کنند مانعی وجود ندارد. شریعتی با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در راستای تصویب مصوبه هر محله، یک سرای محله، قول تجهیز سرا‌های محله را داده‌اند، گفت: تا پیش از این جلسات شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری منطقه مکان مشخصی نداشت و در این منطقه جلسات بیشتر در خانه کودک و شاهنامه، مساجد و مکان‌های دیگر برگزار می‌شد. این مسئول افزود: اکنون این دو سرای محله با همت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تجهیز شده است تا یاریگر شورا‌های اجتماعی محلات در برگزاری جلساتشان باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه منطقه یک با کمبود زمین روبه‌رو است، مهیا شدن این مکان‌ها در راستای ارتقای فرهنگی و اجتماعی منطقه می‌تواند نقش درخور توجهی ایفا کند. به‌ویژه سرای محله در بوستانی مانند جامی که با آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو است و به‌نوعی مخاطب آن از همه مناطق شهر است می‌تواند به‌عنوان یک قرارگاه فرهنگی، بسیار حائز اهمیت باشد.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه یک یادآور شد: تمام تلاش ما بر این بوده است که به نظر و خواسته مردم منطقه، یعنی داشتن یک قرارگاه فرهنگی و کتابخانه جامه عمل بپوشانیم. وی افزود: در منطقه به قرارگاه‌های فرهنگی بیشتری نیاز داریم ضمن اینکه سیاست‌گذاری‌های شورای شهر نیز در راستای افزایش سرا‌های محله است و چشم‌انداز شورای شهر در این مقوله فرهنگی توسعه بیشتری دارد، در این راستا شهرداری منطقه یک مساعدت‌های لازم را دارد تا شهروندان در محله‌ای با استاندارد‌های لازم و کافی در بحث فرهنگی و اجتماعی زندگی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->