سرخط خبرها

طرح «محله ما» مردمی است

  • کد خبر: ۱۸۰۷
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
طرح «محله ما» مردمی است
گزارشی از جلسه شورای اجتماعی محله قرقی

محمدرضا فیضی
دبیر شهرآرا محله

جلسه شورای اجتماعی محله شهید علی محمدی یا همان قرقی برای نخستین‌بار در سرای محله واقع در خیابان شهید کشمیری 57 برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، یاوری سرپرست اداره شورای اجتماعی محلات مشهد، جوادی رئیس ناحیه 4 شهرداری منطقه3، عباسی معاون فرهنگی شهرداری منطقه3، دکتر نقوی مسئول اجرای طرح محله ما در منطقه3 و اعضای شورای اجتماعی در این جلسه حاضر بودند.


6 هزار پلاک در قرقی نصب می‌شود
در ابتدای جلسه حسینی دبیر شورای اجتماعی محلات ناحیه 4 به ارائه گزارشی از فعالیت‌های شورای اجتماعی محله پرداخت و گفت: طبق قانون، روستاهایی که به شهر متصل شوند باید همه امکانات دهیاری به شهرداری واگذار شود. با پیگیری مسئول اداره فرهنگی و رئیس ناحیه 4 شهرداری منطقه 3 ساختمان دهیاری روستای قرقی به شهرداری منطقه 3 تحویل داده شد و این مکان را سرای محله نام‌گذاری کردیم تا پاتوقی برای اهالی این محله باشد و با برنامه‌ریزی آموزش‌های متنوعی به شهروندان داده شود.
وی افزود: طی ماه گذشت حدود 4500 پلاک در معابر منطقه3 به همت روابط عمومی شهرداری نصب شده است و با هماهنگی‌های صورت گرفته حدود 6 هزار پلاک در معابر خیابان‌های شهیدکشمیری نصب خواهد
شد.
دکتر محمود نقوی، مدیر طرح «محله ما» ی منطقه3 هم در این جلسه گفت: طبق تصویب شورای شهر مشهد، باید 5 درصد از بودجه عمرانی شهرداری با نظر شورای اجتماعی محلات و مردم در محله اجرا شود که در محله شهید علی محمدی این اتفاق خوب رقم خواهد خورد.
وی در ادامه بیان کرد: در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و... مسئولان درباره طرحی نظر می‌دهند و سپس اجرا می‌کنند که در طرح محله ما با نظر و پیشنهادهای مردم ساکن در محله و شورای اجتماعی آن محله فرصت‌ها و تهدیدهای هر محله شناسایی سپس اولویت‌بندی و در انتها اجرا خواهد شد.


دریافت مشکلات با راه حل
نقوی درباره فرایند کار طرح محله ما گفت: برای اجرای طرح فرایندی دیده شده است در این طرح ارتباط ما به عنوان تسهیلگر با اعضای شورای اجتماعی نزدیک خواهد بود و یک‌سری جلسات عمومی با مردم، با محوریت مسجد برگزار می‌کنیم در این جلسات مشکلات به همراه راه‌حل آن مشکل را از مردم را دریافت می‌کنیم چرا که معتقدیم راه‌حل بسیاری از مشکلات محله را مردم آن محله می‌دانند چون هر روز با آن سرو کار دارند.
جهانی یکی از اعضای شورای اجتماعی محله شهید علی محمدی نیز در این جلسه گفت: طرح محله ما اگر عملیاتی شود خوب است. طرح‌های زیادی تاکنون فقط مطرح شده ولی به مرحله اجرا نرسیده‌اند و این باعث شده است بی‌اعتمادی درباره شهرداری در بین مردم به وجود بیاید!


طرح جامع و کامل
جوادی، رئیس ناحیه 4 شهرداری نیز به ویژگی‌ها‌ی طرح محله ما پرداخت و گفت: اعضای شورای اجتماعی محلات ناحیه 4 فعال هستند و طرح محله ما باید در این محله به مرحله اجرا برسد. با بررسی‌هایی که انجام داده‌ام طرح محله ما طرح جامع و کاملی است چرا که نظر مردم برایش اهمیت دارد، پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد و از همه مهم‌تر عدالت اجتماعی در آن برابر است چراکه بودجه عادلانه در همه محلات یکسان توزیع شده است و ما به اتفاق اعضای شورای اجتماعی محله، حامی اجرای این طرح در محله هستیم.


هدف رضایت مردم
یاوری سرپرست اداره شورای اجتماعی محلات مشهد که به اتفاق رئیس اداره فرهنگی در انتهای جلسه به جمع اعضای شورای اجتماعی پیوست نیز گفت: طرح محله ما با 44 مرکز محله شروع شده است این طرح در هر محله با اعتبار 250 میلیون تومان اجرا می‌شود. صفر تا صد یک طرح را مردم نظر می‌دهند و سپس نظرات نقد و بررسی می‌شود و به مرحله اجرا می‌رسد، در طرح محله ما رضایت مردم برای ما بسیار مهم و ضروری است.
در پایان جلسه مسئول اجرای طرح محله ما در منطقه 3 به همراه جمعی از مسئولان از محله شهید علی محمدی بازدید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->