توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴ )| بازار طلا بازیچه افت دلار شد آیا قطعی برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳ هزار مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶ خرید طلا و سکه در سیزدهم ماه صفر | کشتی‌آرای: خرید طلا در سیزدهم صفر یک پدیده خرافاتی است پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۴ با توجه به معاملات امروز بورس کالا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ریزش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مکان‌های اسکان اضطراری زائران در مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قطعی برق نخواهند داشت استاندار خراسان رضوی: ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد بانک مرکزی: خرید ارز اربعین از بانک سپه امکان‌پذیر شد بازگشت قطعی برق ۴ ساعته به کشور قیمت امروز دینار عراق در مشهد (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مهلت نهایی تمدید بیمه شخص ثالث با بخشودگی کامل جریمه اعلام شد ایران خودرو ۵ روز تعطیل شد + جزئیات نظام افزایش حقوق و دستمزد دوبار در سال در دستور کار شورای عالی کار قرار گیرد وام‌های ازدواج و خرد باید فقط با یک ضامن پرداخت شوند قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی همچنان در مسیر صعود قطع برق ۹۰۰ مشترک پرمصرف تجاری و خانگی در خراسان رضوی راه‌اندازی پرواز مشهد ـ زاهدان ـ کویته از فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) صدور مجوز راه‌اندازی خط کشتیرانی پاکستان- ایران دلالی ارز، آفت گردشگری | چرا نرخ ارز در بازار و صرافی‌ها متفاوت است؟ آخرین قیمت معاملات توافقی دلار، (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) کاهش قیمت دینار برای زائران اربعین (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) افزایش قبوض برق و گلایه‌ها و درخواست شهروندان مشهدی | محاسبه قبوض برق روشن باشد آیا باید منتظر بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری باشیم؟ پیش‌بینی قیمت دلار چهار‌شنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | دلار در فضای بی‌اعتمادی معلق ماند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار طلا
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->