اوج مصرف برق به ۶۷ هزار مگاوات رسید (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) نحوه دریافت خسارات ناشی از قطعی برق + لینک سامانه پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز شنبه ‍۱۷ خرداد ۱۴۰۴ ارزیابی خسارات ۳ هزار کانتینر در انفجار بندر شهید رجایی پیش بینی بورس برای فردا (شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) آخرین وضعیت بازار سکه و طلا | رشد اونس جهانی و اثر آن بر بازار داخل پرداخت کالابرگ به خردادماه ۱۴۰۴ می‌رسد؟ ویدئو| رئیس برنامه و بودجه: مطالبات گندم‌کاران تا ۱۰ روز دیگر پرداخت می‌شود ارزش بازار سرمایه در پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ از ۱۳.۶ هزار همت عبور کرد انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث همچنان معطل سازمان امور مالیاتی شرط سنی برای دریافت پروانه کسب حذف شد رشد دو برابری اعتبارات استانی و ملی بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ سکه ۲ میلیون تومان گران شد (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) واکنش سازمان بورس به معاملات مشکوک و دارندگان اطلاعات نهانی سهام خودروسازان امتیاز ویژه واردات کشنده برای رانندگان کامیون+ جزئیات بخشنامه نکات بهداشتی ذبح دام در عیدقربان | گوشت تازه نباید بلافاصله پس از ذبح دام مصرف شود ویدئو| خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان کشوری عملکرد مدیران صندوق‌های اهرمی زیر ذره بین سازمان بورس تدوین طرح دوفوریتی توسط نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کامیون‌داران نصب برچسب بدمصرفی سردر واحدهای تجاری و بانک‌ها جزئیاتی از افزایش قطعی قیمت نان قیمت طلای جهانی امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) افزایش یافت قیمت خودرو در بازار امروز (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) | یک خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد + جدول مزایای کارمندان بر اساس عملکردشان پرداخت می‌شود | ۳ دستگاه مشمول مشخص شد پرواز‌های فرودگاه امام (ره) امروز (چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۴) ۵ ساعت توقف خواهند داشت ارزش معاملات صندوق‌های طلا در بازار سرمایه به ۱.۹ همت رسید ویدئو| توضیحات سخنگوی دولت درباره تاخیر در پرداخت کالابرگ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) عرضه خودرو در بورس کالا تنها راه حل برای رفع چالش قیمت گذاری خودرو مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->