انتقال ریسک به بازار سهام؛ بورس در یک قدمی ۳ میلیون واحدی تولید صنایع افزایش یافت | زارعی سخنگوی وزارت صمت شد طلای جهانی در آستانه رکورد ۴ هزار دلاری پیش‌بینی بورس در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ از دل‌نگرانی تولیدکنندگان تا دلگرمی صادرکنندگان | روایتی از هشتمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده‌آل در مشهد + فیلم خودروسازان ملزم به درج مهلت تحویل با روز تقویمی در قرارداد‌ها آیا مرغ ارزان می‌شود؟ حضور ۱۰۰ شرکت داخلی در هشتمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده‌آل مشهد معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: لزوم اصلاح رویه‌های مخل کسب‌وکار با همکاری بخش خصوصی زنگنه: راهکار جلوگیری از گرانی توزیع اسکناس یا ضرب سکه نیست گل تازه زعفران ارزان شد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) عبور پرقدرت بورس از سد مقاومتی ۲.۹ میلیونی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۴) سکه پارسیان امروز چند؟ (۱۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول قیمت جدید تخم‌مرغ درب مرغداری اعلام شد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) مرغ در خراسان رضوی ارزان شد | کاهش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در استان نسبت به کل کشور آزادشدن واردات تخم‌‌مرغ نطفه‌دار گوشتی رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی: فقط با برنج هندی امکان تنظیم بازار استان را داریم جولان قطعات بی‌کیفیت و تقلبی خودرو در بازار با سوءاستفاده از کارت بازرگانی غیرتخصصی بانک مرکزی مامور به جمع‌آوری ۱۰.۵ میلیارد قطعه اسکناس قدیمی و چاپ اسکناس با ریال جدید شد عرضه ۳۰ دستگاه خودرو در بورس کالا، فردا (۱۶ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات گوشت گوسفندی در مشهد گران و گوساله ارزان شد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) | افزایش قیمت دام زنده دلار کانال ۱۱۰ هزار تومان را از دست داد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در مشهد چقدر شد؟ (۱۵ مهر ۱۴۰۴) محرمانه‌های بانک‌های خصوصی در خراسان رضوی در پیش‌فروش امروز سکه چه قیمتی سفارش‌گذاری کنیم؟ (۱۵ مهر ۱۴۰۴) افت حدود ۳ درصدی قیمت دینار عراق در مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->