رونمایی از محصول جدید ایران‌خودرو در نمایشگاه مشهد | «شِوال ۲» شاسی‌بلند جدید خودروساز ایرانی + قیمت و عکس معافیت‌های مالیاتی اصناف و مشاغل ۲ برابر شد | صفر شدن حساب مالیاتی بیش از ۹ میلیون مؤدی مالیاتی ۴۴ کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله ایران معامله شد پیش‌ بینی قیمت دلار در روز چهارشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۴ | پایداری دلار در کانال ۹۶ هزار تومانی پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه (۵ شهریور ۱۴۰۴) | طلا در آستانه ورود به کانال ۸ میلیونی قرار گرفت قلب صنعت خودرو در مشهد می‌تپد | بیست‌وپنجمین نمایشگاه تخصصی خودرو در مشهد آغاز شد + ویدئو مدیرعامل بانک مسکن: برای افزایش مبلغ وام مسکن آمادگی داریم | تسهیلات فعلی مسکن اثربخش نیست+ فیلم رشد یکپارچه قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۴ شهریور ۱۴۰۴) |‌ام وی‌ام X۵۵ پرو ۷۰ میلیون تومان گران‌تر شد‌ بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۴ شهریور ۱۴۰۴) | تارا ۲۰ میلیون تومان گران شد درآمد سرانه در خراسان رضوی دوسوم میانگین کشوری است | سهم اندک خراسان رضوی از کیک اقتصاد چرا تعداد یارانه‌بگیران کم شدند؟ جزئیات وام‌های قرض‌الحسنه اعلام شد | تسهیلات ساخت مسکن دارای فرزند سوم و بیشتر ریزش سریالی بازار سهام | گزارش وضعیت بورس (۴ شهریور ۱۴۰۴) بیست‌وپنجمین نمایشگاه خودرو مشهد امروز آغاز می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۴) مدیرکل ارتباطات خراسان رضوی: اختلال اینترنت در زمان قطعی برق اجتناب‌ناپذیر است + فیلم قیمت‌گذاری خودرو بدون لحاظ نظر شورای رقابت فاقد وجاهت قانونی است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۴ شهریور ۱۴۰۴) | دلار ۹۶ هزار تومان شد آغاز نخستین حراج سکه سال ۱۴۰۴ از فردا (۵ شهریور ۱۴۰۴) + شرایط واردات ۷ کشتی بنزین به کشور در جنگ ۱۲ روزه | ماجرای محموله توقیفی طلای بابک زنجانی چه بود؟ حذف یارانه نقدی ساکنان خراسان رضوی در هاله‌ای از ابهام بانک مرکزی: بدهی دو میلیارد یورویی بابک زنجانی هنوز پرداخت نشده است نرخ طلا در مشهد افزایش یافت (۴ شهریور ۱۴۰۴) امکان خرید ۱۵ قطعه انواع سکه برای هر کد ملی در پیش‌فروش | پیش‌فروش با حراج سکه چه تفاوتی دارد؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۴ شهریور ۱۴۰۴) | لیموترش برای آبگیری چند؟ آیا تعطیلات هفتگی برای کاهش آثار قطعی برق شناور می‌شوند؟ چرا یارانه نقدی برخی افراد قطع شد؟ | مبنای شناسایی دهک‌های پردرآمد چیست؟ پیشرفت ۵۳ درصدی ساخت ۷۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی قیمت روز برنج ایرانی در بازار امروز (سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد + جدول قیمت دلار و سکه در بالاترین قیمت خود در ۴ ماه اخیر قرار گرفت (۴ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان

  • کد خبر: ۳۰۲۴۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
رونق بازار پوشاک با حضور نسل جوان
حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند.

حضور نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها یک واقعیت است و تهدید نیستند. آنلاین‌شاپ‌ها یا فروشگاه‌های مجازی که امروز با مدیریت نسل جوان در فضای مجازی مشغول فروش پوشاک هستند، بازار سنتی این صنف را به نفع خود مصادره کرده‌اند.
نسل قدیم در صنعت پوشاک برای کسب تجربه و شناخته‌شدن در بین بزرگان بازار چندین سال شاگردی و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کرد، سختی‌ها را متحمل می‌شد تا بتواند خود را به جامعه بشناساند و درنهایت بعد از چندین سال تلاش می‌توانست مغازه یا کارگاهی با چند شاگرد دیگر داشته باشد و اسم و رسمی در بازار به هم بزند.

امروز با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، افراد مشهور در جامعه امروز کسانی هستند که بتوانند در فضای مجازی و فضای حقیقی دانش و تجربه خود را در اختیار عموم بگذارند.
نسل جدید یا نسل z در بازار کنونی پوشاک که شامل جوانان متولد اواخر دهه۷۰ و دهه۸۰ است، آستانه تحملشان پایین بوده و دیگر تحمل پنج یا ۱۰سال شاگردی کردن در یک مغازه را ندارند تا در کنار کارفرما، کار را یاد بگیرند، آنان تمایل دارند در کمترین زمان ممکن بیشترین آورده را داشته باشند.

نسل دهه هشتادی که وارد بازار شده با یک چالش جدی با نسل دهه۴۰ و ۵۰ که بازار سنتی پوشاک را در اختیار داشته روبه‌رو شده است، نسل قدیم، چون در بازار شناخته شده و جایگاه دارد از سهم بیشتری نیز برخوردار است، اما غافل از آنکه فضای مجازی این جایگاه را تحت‌شعاع قرار داده است. نسل جدیدی که وارد بازار پوشاک شده چند امتیاز دارد، نخست اینکه فضای مجازی را خوب می‌شناسد،

ذائقه و سلیقه مخاطب را خوب درک می‌کند و حتی نداشتن سرمایه نقدی برایش یک نقطه‌ضعف نیست، فرصت گونه است و با کمترین سرمایه وارد بازار می‌شود. این نسل به بازار سنتی توجه نمی‌کند و سهم خودش را می‌خواهد، سهمی که توسط نسل سنتی نادیده گرفته شده است.

نسل جدید در بازار پوشاک خودش را درگیر نیروی انسانی و آموزش‌دادن به آنان نمی‌کند، از ظرفیت خالی کارگاه‌های نسل قدیم بهره می‌گیرد و با استفاده از مجوز «تولید بدون کارخانه» کسب‌وکار خود را راه می‌اندازد و محصولش را در فضای مجازی با سبک و سیاق خود و آنچه مخاطبش می‌پسندد، عرضه می‌کند و می‌داند آنکه قصه بهتری از محصولش ارائه دهد، برنده بازار خواهد بود.

نسل جدید در بازار پوشاک، فضای مجازی و نحوه عرضه کالا و ذائقه مخاطب خود را به‌خوبی می‌شناسد، با در دست داشتن یک تلفن همراه، زیباترین و جذاب‌ترین قصه را برای محصولش در فضای مجازی تعریف می‌کند و مشتری را برای محصولش جذب می‌کند.

در شرایط کنونی آنلاین‌شاپ‌ها در فروش پوشاک از سنتی‌ها موفق‌تر شده‌اند، نسل جدید در بازار پوشاک برگ برنده‌اش این است که نیاز و حتی خواسته جامعه کنونی و جوان امروز را می‌داند، قدرت ریسک بالایی دارد و طرحی را ارائه می‌دهد که اولین متقاضی‌اش هم‌نسلی خودش است، حتی تولید انبوه هم از یک محصول ندارد که به سبب عدم فروش آن ضرر کند.

نسل جدید آگاهانه و هوشمندانه با دانش روز، بازار پوشاک را به نفع خود مصادره خواهد کرد، زیرا می‌داند که نسل جوان امروز و هم‌دوره‌های خود چه ذائقه‌ای دارد و چه می‌خواهد.

ذائقه نسل حاضر در پوشاک مدام در حال تغییر است و برای تأمین نیاز این نسل در بازار نیاز به خلاقیت‌های نسل جوان و نسل دهه۸۰ داریم تا در بازار پوشاک موفق شویم.

بدنه سنتی بازار پوشاک برای ماندگاری در این بازار چاره‌ای جز همراهی با نسل جوان و آنلاین‌شاپ‌ها ندارند، باید اجازه دهند نسل جدید از ظرفیت و جایگاه آنها استفاده کنند تا با هم و هم‌زمان رشدیافته و صنعت پوشاک ایران ارتقا یابد. صنعت پوشاک ایران بسیار جای رشد و رونق دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->