برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

با وام یک میلیون تومانی خود چه کردید؟

  • کد خبر: ۳۰۳۱۰
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
  • ۵
با وام یک میلیون تومانی خود چه کردید؟
آنقدر گرانی و تورم در جامعه ریشه انداخته که یک میلیون تومان به چشم همه ناچیز به نظر می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز، دیگر همه ماجرای وام یک میلیون تومانی را می‌دانیم. این را همه متوجه شدیم که با شیوع ویروس کرونا یکی از اقداماتی که دولت برای کاهش فشار مالی وارد شده بر دوش ملت انجام داد، همین پرداخت وام یک میلیون تومانی بود، چراکه با شیوع این ویروس منحوس بسیاری از افراد یا شغلشان را از دست دادند یا کار و کاسبیشان کساد شد.

اما از همان ابتدا که اعلام کردند می‌خواهیم وام یک میلیون تومانی بدهیم، کلی جار و جنجال به راه افتاد. در آغاز اعلام کردند فقط خانوارهای یارانه بگیر مشمول دریافت این وام هستند و قرار است اقساط از یارانه‌شان کسر شود و بعد از آن جنجالی که به پا شد ارسال کدملی سرپرست خانوار با سیم کارتی که به نام خودش است به ۶۳۶۹ بود. در این میان هر چی گفتیم شاید سرپرست خانواری سیم کارت نداشته باشد، مسئولان مربوطه زیر بار نرفتند و گفتند سرپرست خانوار باید با سیم کارتی که به نام خودش است کد ملی‌اش ارسال کند، چراکه این تنها راه احراز هویت افراد است.

همین باعث شد جمعیت زیادی در مقابل دفاتر پیشخوان صف بکشند تا سیم کارت بخرند، آن هم در شرایط کرونایی! اما بی انصافی نکنیم، چراکه این مشکل سریع حل شد و وزیر ارتباطات اعلام کرد اپراتورها باید فروش سیم کارت را به شیوه آنلاین انجام دهند و از طریق پست سیم کارت را درب منزل افراد تحویل دهند. اما این همه بگیر و ببند فقط برای یک میلیون تومان بود! به راستی در شرایط فعلی و تورم ۴۱.۲ درصدی با یک میلیون می‌شود چه کرد؟ پرداخت اجاره خانه؟ خرید مایحتاج برای منزل؟ پرداخت بدهی‌ها؟ چه کارهایی با توجه به اقتصاد فعلی مملکت می‌شود با یک میلیون تومان کرد؟

این سئوالی بود که برای یافتن پاسخش به میان مردم رفتیم. از هرکس این سئوال را می‌پرسیدیم که با یک میلیون تومان چه کردید خنده‌اش می‌گرفت، این را هم بگویم که به سئوال ما نمی‌خندیدند، بلکه به این می‌خندیدند که این مبلغ آنقدر کم بود که  اصلا متوجه نشدند کِی به دستشان رسید و کِی خرج شد.

یکی از شهروندان گفت: با این یک میلیون توانستم نصف اجاره خانه یک ما هم را بدهم، یعنی یک میلیون دیگر هم گذاشتم روی این یک میلیون دو دستی تحویل صاحب خانه دادم. خب پس با این مبلغ نمی‌شود اجاره یک ماه را هم داد، این یعنی اجاره خانه در تهران سر به فلک کشیده است. حالا شاید عده ای باز بگویند حتما این فرد جای خوب زندگی می‌کند، اما باید بگویم این اجاره یک خانه معمولی در منطقه متوسط تهران بود.

یا مثلا یک خانم سن و سال دار که صاحب عروس، داماد و نوه‌ است، گفت: وام یک میلیونی که برای من واریز شد را خرج برگزاری مهمانی کردم و برای دخترم جشن تولد گرفتم، اما تعداد زیادی نبودیم فقط توانستم فرزندانم را دعوت کنم، هرچند که با شرایط کرونایی امکان دعوت کردن بیشتر از این تعداد هم نبود. یک میلیون تومان فقط برای یک شب مهمانی! حالا شاید کمی مهمانی مفصل‌تر.

یکی هدیه داد و رفت، یکی لاستیک خرید برای ماشینش، یکی قاطی پول‌های دیگرش خرج خرید مایحتاج خانه‌اش کرد، یکی داده بود پای بدهکاری‌هایش، یکی داده بود بابت پرداخت قسط قرعه کشی، یکی تعمیر شوفاژ خانه‌اش و ....

بعد از شنیدن این حرف‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که این مبلغ گوشه‌ ترین گوشه زندگی مردم جامعه ما را هم نگرفت. با یک میلیون تومان فقط می‌شود مایحتاج یک ماه خانه را خرید آن هم نه همه چیز شاید فقط بشود مواد غذایی اولیه را به میزان کم تهیه کرد و برای مدت کوتاهی امرار معاش کرد.

یک زمانی یک میلیون تومان پول زیادی بود، یک زمانی که می‌گویم منظورم سالیان دور و دراز و قدیم نیست، بلکه همین ۱۰ سال گذشته است، اما حالا آنقدر گرانی و تورم در جامعه ریشه انداخته که یک میلیون تومان به چشم همه ناچیز به نظر می‌رسد و نمی‌شود کار زیادی با این مبلغ انجام داد.

از همه این صحبت‌ها بگذریم باید بگویم که چیزی به پرداخت اقساط این وام یک میلیون تومانی نمانده است، به گفته مسئولان مربوطه قرار بود از یارانه تیرماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان به عنوان قسط کسر شود.

شما با یک میلیون تومان خود چه کردید؟ در بخش نظرات، برای ما بنویسید که با این وام چه کرده اید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کتایون کلاته آقا محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
من بدبخت یک میلیون رایانه به قرض دادم
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
0
0
سلام. اصلا یادم نمیاد چطور خرج شد
مگه قرار نبود بلاعوض باشه
رضا رنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
به ما ندا دند وگر نه میخواستم یه عروسی برا پسرم راه بندازم که چشم همه در بیاد
رضا رنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
به ما ندا دند وگر نه میخواستم یه عروسی برا پسرم راه بندازم که چشم همه در بیاد
رضا رنجبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
به ما ندادندند وگر نه میخواستم خودما از مستجری نجات بدم و برا خو دم یه سر پناه بخرم این که تو هیهن نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->