هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد
سرخط خبرها

الیاس حضرتی: عقلای مجلس از تنش جلوگیری می‌کنند

  • کد خبر: ۳۰۳۳۶
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
الیاس حضرتی: عقلای مجلس از تنش جلوگیری می‌کنند
گفتگو با الیاس حضرتی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، پیرامون رخدادهای سیاسی این روزهای کشور
ملیحه فلاح/ شهرآرانیوز- از همان روز‌هایی که نتایج انتخابات مجلس یازدهم مشخص و معلوم شد که بیشتر نماینده‌ها با رویکرد اصول‌گرایی به بهارستان راه یافته‌اند، درباره نحوه برخورد آن‌ها با دولت تدبیر و امید، حدس و گمان‌های متفاوتی مطرح بود. در همین اظهارنظر‌ها برخی فعالان اصلاح‌طلب، همراهی مجلس یازدهم با دولت را بعید می‌دانستند، اما هم‌فکرانِ نماینده‌های کنونی مجلس از تعامل براساس عملکرد قوه مجریه و طبق رویکرد توصیه شده مقام معظم رهبری صحبت می‌کنند. شهرآرا نیز همان روز‌های ابتدایی آغاز به کار مجلس یازدهم در همین راستا با حمیدرضا ترقی، نماینده پیشین مردم مشهد در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، گفتگو کرد. وی در این گفتگو درباره نحوه تعامل هم‌فکرانش با دولت گفت: عقل بر کمک و یاری به دولت، حکم می‌کند و توصیه مقام معظم رهبری نیز به تعامل بوده است، اما اگر دولت تن به قانون ندهد، وظیفه نظارتی مجلس یازدهم است که برخلاف مجلس قبلی که در نظارت ضعیف بود، این نظارت را تقویت کند.
حالا که بیش از دو هفته از آغاز به کار مجلس می‌گذرد، بعد از ارائه گزارش وزرای اطلاعات، نفت، اقتصاد، راه‌وشهرسازی و نیرو و همچنین اولین احضار وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش‌وپرورش در روز سه‌شنبه هفته جاری، به مجلس، به‌سراغ الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس دهم، رفته‌ایم تا نظر او را درباره رویکرد مجلس یازدهم در نحوه برخورد با دولت وقت بدانیم. او در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد که در حد حرف و سخن صحبت‌های تندی در این مجلس بیان خواهد شد؛ چون بسیاری از نمایندگان فعلی با شعار‌های افراطی به میدان آمده‌اند و پیشینه تندروی نیز دارند. به اعتقاد عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، این افراد به‌اجبار باید در حد بیانیه و سخنرانی و تذکر، حرف‌های تندی بزنند، اما در میدان عمل، دستشان برای برخورد با دولت باز نیست. حضرتی در توضیح این ادعا گفت: اکنون سال آخر فعالیت این دولت است و کشور نیز در شرایط عادی نیست و درحال جنگیدن در چند جبهه ازجمله کروناست، بنابراین در عمل اقدام خیلی ویژه‌ای برای تنش با دولت صورت نخواهد گرفت.
او با بیان اینکه ایران در جبهه‌های دیگری مثل تحریم که چندین برابر کرونا مشکل‌ساز است، درحال مبارزه است، افزود: چندین ماه است که فروش نفت، کاهش یافته و قیمت آن نیز کم شده است. به‌دنبال این مسئله، درآمد کشور از صادرات فرآورده‌های نفتی، کم و همچنین بسته شدن مرز‌ها به‌دلیل کرونا، موجب کاهش صادرات غیرنفتی شده است.
وی ادامه داد: اگر همه این مشکلات را به موانع دیگری ازجمله مشکلات بانکی، اف‌ای‌تی‌اف و روابط خارجی اضافه کنید، متوجه خواهید شد که کشور در چندین جبهه درحال مبارزه است.
به‌گفته حضرتی، مجلس یازدهم نیز عقلایی دارد و همچنین بیرون از آن، کسانی هستند که مجلس را کنترل می‌کنند و بر آن تسلط دارند، بنابراین من نگران اقدامات مجلس در عمل نیستم. وی در ادامه اظهار کرد: در مجلس یازدهم صحبت‌ها، بیانیه‌ها و نامه‌های تندی گفته و نوشته خواهد شد، اما فکر نمی‌کنم در عمل اقدام خیلی ویژه‌ای در ایجاد تنش و گرفتاری برای دولت صورت بگیرد.
این فعال سیاسی و مطبوعاتی با اشاره به هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های مختلف در موضوع کرونا افزود: در دوران چندماهه کرونا یک هماهنگی حدود ۲۰ درصدی بین همه قوا ایجاد شد که مردم، کمی آرامش پیدا کردند و اعتمادشان افزایش یافت، اما اگر بخواهیم بجنگیم و مجلس، شمشیرش را برای جنگ با دولتی که چند ماه بیشتر از عمرش نمانده است، تیز کند و آن را از اکثریت بیندازد، همه انرژی مملکت در زمانی که دولت باید مقدمات را برای تحویل به دولت بعدی آماده کند، صرف معرفی وزیران جدید خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->