سرخط خبرها
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد تأکید کرد

توجه به حرمت و رضایت شهروندان/ توسعه پایدار، رویکرد شورای پنجم مشهد

  • کد خبر: ۲۹۲۲۱
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
توجه به حرمت و رضایت شهروندان/ توسعه پایدار، رویکرد شورای پنجم مشهد
نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر مشهد با شهردار و مسئولان شهری شهرداری منطقه یک برگزار شد.
زمانی/شهرآرانیوز- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در این جلسه اظهارکرد: نگاه ما در شورای پنجم نگاه توسعه پایدار است. گرچه باید به مناطق کم‌برخوردار توجه داشت، اما نباید نسبت به مناطق برخوردار نیز غافل بود.
بتول گندمی افزود: در واقع باید دید میزان درآمد سرانه شهروندان منطقه یک چقدر است و سپس سهمی که از هزینه‌ها دریافت می‌کنند چه میزان است. طوری نباید رفتار کرد که شهروندان ناراضی باشند و درحالی‌که هزینه می‌دهند با مشکلات شهری رو به رو باشند؛ بنابراین نباید از مشکلات و مسائلی که در منطقه است غفلت کرد.
 
وی با اشاره به اهمیت امنیت گفت: منطقه یک به لحاظ فرهنگی و آموزشگاه‌ها از ضریب بالایی برخوردار است، اما یکی از دغدغه‌های ما در این منطقه بحث امنیت است و شهرداری منطقه باید نسبت به ضریب ایمنی شهروندان توجه لازم را داشته باشد.
 
گندمی ادامه داد: شهردار منطقه نفر اول یک منطقه محسوب می‌‍‌شود و نفر اول منطقه باید نسبت به منطقه خود تحلیل داشته باشد. به این معنا که شهرداران منطقه در مناطقی که با ثبات هستند باید تحلیل‌هایی نسبت به ظرفیت‌های منطقه خود داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که اهمیت دارد حرمت و رضایت شهروندان است. هر فردی گرفتاری خود را دارد، اما ما باید در اوج گرفتاری‌ها حرمت یکدیگر را نگه داریم. حرمت یکدیگر را نگه داشتن در روز‌های سخت خیلی مهم است و مسئولان در شهرداری مناطق باید به این موضوع توجه کنند.

مدیرکل منابع انسانی شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: در منطقه یک ۱۹ همکار خانم در جامعه ایثارگری قرار دارند و نسبت جنسیتی بانوان به آقایان ۳۰ به ۷۰ است. همچنین در حوزه تحصیلی، ۳۲ درصد بالای لیسانس و ۴۴ درصد دارای لیسانس هستند. زری جراح افزود: در بحث منابع انسانی، شهرداری منطقه یک از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرده و جابه‌جایی نیرو‌ها نیز کم بوده است. انتظار می‌رود که پایان هر ماه وضعیت انسانی به سمع و نظر شهردار برسد و جابه‌جایی نیرو‌ها هم اعلام شود.
 
وی یادآور شد: بسیاری از نیرو‌ها در بعد شرکتی هستند گرچه سال‌ها سابقه کار دارند و این مشکل در خیلی از کلان‌شهر‌ها وجود دارد. ما نیرو‌های شرکتی را تجمیع کرده و سعی کردیم تا جایی که ممکن است دوگانگی‌ها را در بحث قرارداد‌ها کاهش دهیم.
هدی پیروی، مدیر کل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد نیز در ادامه بیان کرد: منطقه یک جزو رتبه‌های بالاست و جای ارتقا هم دارد. در شهرداری منطقه یک قبل از راه‌اندازی شهرداری الکترونیک هر یک از پرونده‌ها از سوی یک کارشناس پیگیری می‌شد و به همین دلیل شهروندان با این نظم در منطقه آشنا هستند.

وی افزود: تلاش داریم تا پایان تابستان ۶ منطقه دیگر را به شهرداری الکترونیک پیوند دهیم. در منطقه یک بیشتر افراد به اینترنت دسترسی دارند و کمتر در این حوزه با مشکل رو‌به‌رو خواهند شد.
شهردار منطقه هم در این جلسه اظهار کرد: در این منطقه ۱۱ محله از جمله ارشاد، آبکوه، سعدآباد، سجاد و ... وجود دارند و جلسه‌های شورای اجتماعی محلات آن برگزار می‌شود.

جواد اصغری افزود: افزون بر مدارس و مساجد موجود، مراکز درمانی و بهداشتی، مطب‌های پزشکی و همچنین ۶ بیمارستان در منطقه واقع شده است و این مسئله در محدوده احمدآباد مشکلات بسیاری برای ساکنان و اهالی آنجا به وجود آورده و با این مشکلات شهری ایجاد شده نگران زوال شهری هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: وجود مراکز وابسته به پزشکان در این محدوده یکی از مشکلات مهم در منطقه محسوب می‌شود. این موضوع یک مسئله در قانون است که پزشکان می‌توانند در محدده مسکونی فعالیت داشته باشند.

شهردار منطقه با اشاره به اهمیت وجود ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه گفت: تا کنون یک ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه وجود داشت که در خیابان فلسطین واقع شده است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده دومین ایستگاه آتش‌نشانی هم‌زمان با افتتاح سالن چندمنظوره مجد به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
اصغری افزود: در این راستا هماهنگی و پیگیری‌هایی با بیمارستان قائم (عج) و امام‌رضا (ع) نیز انجام داده ایم که با توجه به فعالیت‌هایی که دارند زمینی برای ایستگاه در اختیار قرار دهند و بیمارستان امام رضا (ع) همکاری خوبی در این‌باره با ما داشته است. وی خاطرنشان کرد: تا کنون مجموعه ورزشی در منطقه موجود نبوده و مجبور بودیم برای این امر جایی را اجاره کنیم، اما با احداث مجموعه ورزشی در خیابان مجد تا حدود زیادی این مشکل رفع خواهد شد.
 
شهردار منطقه ادامه داد: در بحث بودجه سال گذشته رتبه اول را در بین دیگر مناطق شهری کسب کردیم و در سال ۹۹ میزان ۷۶۰ میلیارد تومان برای ما در نظر گرفته شده است و تا کنون ۲۳ درصد بودجه جذب کرده‌ایم.
وی افزود: در بودجه‌ریزی‌ها، بودجه‌ریزی عملیاتی داریم. در طرح تفصیلی نیز متأسفانه مشاور طرح تفصیلی نداریم و نبود مشاور طرح تفصیلی تا حدودی ما را به چالش کشانده است.

اصغری با اشاره به کسب موفقیت در حوزه‌های مختلف گفت: سال گذشته به کسب رتبه اول منطقه در بودجه درآمدی، حوزه عمران و همچنین فضای‌سبز در حوزه استقبال از بهار موفق شدیم. وی یادآور شد: یکی از موضوع‌هایی که مورد تأکید است؛ بحث ایجاد رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع است. ما شهرداری الکترونیک را از ابتدای سال راه‌اندازی کردیم تا حضور شهروندان به منطقه را به حداقل برسانیم.
در پایان اعضای شورای اسلامی شهر از پروژه‌های در حال احداث و قابل بهره‌برداری در منطقه بازدید کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->