احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد
سرخط خبرها
علم و ورزش

نقش مربیان در ایجاد انگیزش ورزشکاران

  • کد خبر: ۳۰۴۹۹
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
نقش مربیان در ایجاد انگیزش ورزشکاران
به گزارش شهرآرانیوز، تابه‌حال ماجرای شگفت‌انگیز صعود کوه‌نوردان به قلل مرتفع را شنیده‌ایم. تحمل روز‌های دشوار و پرخطر برای صعود که گاه با غم و اندوه ازدست‌دادن یار هم‌نورد قرین است، چه توجیهی دارد؟ در اینجا نقش انگیزش به‌خوبی روشن است. انگیزش ورزشی، نیرویی است که انسان را به‌سمت هدف هدایت می‌کند. در بعضی افراد این انگیزش آن‌قدر زیاد است که ساعت‌ها در روز را صرف تمرینات ورزشی می‌کنند، اما بعضی دیگر مانند دانش‌آموزانی که در زنگ ورزش حتی حاضر به تعویض لباس خود نیستند، همواره از ورزش گریزان‌اند. دراین‌رابطه به نظر می‌رسد که برخی افراد ذاتا عاشق ورزش هستند و از ماهیت آن لذت می‌برند و برخی دیگر تحت‌تأثیر مشوق‌های بیرونی قرار دارند.

انگیزه‌های درونی و بیرونی
عاملی که از درون ما را برای انجام کاری ترغیب می‌کند، انگیزه درونی است، مانند زمانی که فرد بدون هیچ دلیل بیرونی و تنها به‌دلیل لذت‌بردن از ورزش، به تمرین می‌پردازد. اما زمانی که ما توسط یک عامل بیرونی تحریک می‌شویم تا هدفی را دنبال کنیم، دارای انگیزه بیرونی هستیم؛ مثل زمانی که فرد به‌دلیل گرفتن پول بر سر تمرینات خود حاضر می‌شود. تنظیم دقیق و بموقع این انگیزه‌ها، میزان فشار‌های متعدد موجود در تمرین و امور ورزشی را کاهش می‌دهد. نکته مهم، وجود تناقض بین انگیزه درونی و بیرونی است. اگر به‌عنوان یک مربی می‌خواهید ورزشکارانی که زیرنظر شما به فعالیت می‌پردازند بهترین بازده را داشته باشند، همت خود را در ایجاد هماهنگی انگیزه‌های درونی و بیرونی به کار ببندید. به‌عنوان مربی، مدیر ورزشی یا اسپانسر، هدفتان دستیابی به موفقیت است و این هرگز محقق نمی‌شود مگر اینکه ورزشکاران شما دارای انگیزه بالایی برای موفق‌شدن باشند و دراین‌میان باید حواستان به انگیزه درونی ورزشکار و البته انگیزه بیرونی همچون مباحث مالی باشد. این محاسبات درزمینه انگیزه نیاز به ارزیابی بسیار دقیقی از رفتار ورزشکاران دارد؛ بنابراین ارزیابی دقیق رفتار ورزشکار و تعیین نیاز‌های او به‌عنوان نیروی انگیزش، سرنوشت رسیدن به قله موفقیت ورزشی را مشخص می‌کند.

پرتگاه پوچی ورزشکاران
انگیزه‌ها با توجه به تفاوت‌های فردی ممکن است به‌سادگی از بین بروند و جای خود را به احساس بی‌تفاوتی بدهند. این حالت، ورزشکار را به پرتگاه پوچی و رخوت می‌کشاند که در ورزش به‌معنای ازبین‌رفتن تمام پتانسیل مربی است که در دنیای ورزش مشغول هدایت ورزشکاران است. باید به‌خوبی بازتاب‌های روانی و رفتاری ورزشکار خود را تحلیل کرده و هرگز شتاب‌زده نسبت به آن‌ها عمل نکنید. باخت، ناداوری، علاقه‌نداشتن ورزشکار به مربی، عدم تأمین مالی ورزشکار، فشار بیش‌از‌اندازه تمرین، تأکید بسیار بر نتیجه در مسابقات، نبود تفریح و شادی مکمل ورزش، پیشرفت‌نکردن در مهارت، پیروزنشدن، توجه‌نداشتن به توانایی‌های فردی و نظرات منفی اطرافیان، همگی عواملی هستند که باعث کاهش انگیزه ورزشکار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->