نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
علم و ورزش

تأثیر حضور تماشاگر بر ورزشکاران

  • کد خبر: ۳۰۲۱۵
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
تأثیر حضور تماشاگر بر ورزشکاران
به گزارش شهرآرانیوز، یکی از عوامل مهم تأثیر‌گذار در مسابقات و رقابت‌های ورزش، تماشاگران هستند؛ به‌طوری‌که بدون وجود تماشاگر، ورزش و رقابت مدرن وجود نخواهد داشت و ورزشکاران از جهات مختلف حتی از جنبه اقتصادی نیز به تماشاگران وابسته هستند. آثار انگیزشی تماشاچیان از مهم‌ترین مواردی است که در بحث تأثیرات آن‌ها می‌توان به آن پرداخت. تماشاچیان افرادی هستند که از رویداد‌های ورزشی مختلف در سطوح متفاوت استقبال می‌کنند، اما بین تماشاچیان فرق زیادی وجود دارد. تماشاچی بی‌تفاوت یا تماشاچی غیرمتخصص تأثیرات خیلی کمی نسبت به تماشاچیان ارزیاب و متخصص دارند. وقتی عده‌ای تماشاچی به‌صورت اتفاقی بدون قصد ارزیابی و قضاوتت به تماشای یک بازی می‌پردازند، تأثیرات انگیزشی ناچیزی در ورزشکاران ایجاد خواهد کرد.

تأثیر روی هورمون‌های ورزشکار
تشویق‌های پیاپی و مصمم تماشاچیان مشتاق بر روی سیستم عصبی و سیستم خودمختار تأثیر گذاشته و باعث به‌وجودآمدن تغییرات هورمونی و تحریک عضلات، فشار خون و ضربان قلب خواهد شد. در این فرایند با افزایش ترشح آدرنالین و نورآدرنالین سوخت کافی تأمین می‌شود و ورزشکاران از حداکثر توان و نیروی خود بهره می‌گیرند.

یادگیری سخت در حضور تماشاچیان
نتایج تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که وقتی یک مهارت ورزشی به‌خوبی یاد گرفته شود، اجرای آن مهارت در حضور تماشاچی بهتر صورت خواهد گرفت. این امر به‌خاطر فراهم‌آمدن میزان انگیزه و انرژی لازم به‌خاطر فعالیت سیستم خودمختار دستگاه عصبی صورت می‌گیرد. ازطرف‌دیگر وقتی یک مهارت به‌خوبی یاد گرفته نشود، صرف وجود تماشاچی نه‌تن‌ها تأثیری مثبت در اجرای آن ندارد، بلکه زیان‌بار نیز هست. همچنین یادگیری و تمرین مهارت‌های مختلف ورزشی با حضور تماشاچی صدمه می‌بیند، زیرا در شرایط آموزشی افزایش فعالیت سیستم خودمختار مخل یادگیری خواهد بود.

دلگرم به حمایت تماشاچیان در خانه
یکی دیگر از زمینه‌های تأثیرگذار حضور تماشاچی داشتن امتیاز میزبانی مسابقات است. میانگین نتایج بازی‌ها نشان می‌دهد که معمولا از مجموع مسابقات انجام‌شده در زمین خودی موفقیت بیشتری نصیب تیم‌ها می‌شود تا باخت و از مجموع بازی‌های خارج‌ازخانه، میزان باخت بیشتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که عموما تیم‌های میزبان مؤثرتر و موفق‌تر از تیم‌های میهمان هستند. همچنین داشتن سابقه برد و موفقیت نیز به‌عنوان یک عامل تأثیر‌گذار مثبت در نظر گرفته می‌شود. داشتن امتیاز میزبانی و بازی‌کردن در زمین خود، بر بازی‌کردن در جا‌های دیگر برتری دارد. وقتی یک تیم خودی در خانه مقابل یک تیم بیگانه بازی می‌کند، میزان انسجام تیم و عاطفه و حمایت تماشاگر و به‌عبارت‌کلی‌تر میزان اعتماد، امنیت و همکاری در تیم افزایش می‌یابد و همگی عوامل درجهت بردن و موفقیت در مقابل تیم حریف بسیج می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->