نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها
علم و ورزش

والیبالیست‌ها چگونه می‌توانند قدرت پرش خود را ارتقا دهند؟

  • کد خبر: ۲۹۸۶۳
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
والیبالیست‌ها چگونه می‌توانند قدرت پرش خود را ارتقا دهند؟
به گزارش شهرآرانیوز، توانایی پرش زیاد یکی از ویژگی‌های مهم بازیکنان والیبال است، بنابراین مهم است برای افزایش پرش در والیبال برنامه‌ای داشته باشید. برخی مربیان تمرینات منظم و جامعی برای افزایش پرش بازیکنان سازمان‌دهی می‌کنند، این تمرینات شامل آخرین روش‌های تمرینی با وزنه و تمرینات پلایومتریک می‌شود. عوامل زیادی بر افزایش پرش نقش دارند که برخی از آن‌ها ژنتیکی است و برخی محیطی؛ مانند درصد تار‌های تند انقباض در عضلات، سابقه تمرینی، ترکیب نسبت عضله و چربی بدن، افزایش قدرت به نسبت وزن، قوی‌بودن عضلات ران و باسن، تعادل ۳ گروه عضلانی در ناحیه مچ پا، زانو و ران.

چرا تمرینات پلایومتریک مهم است؟
انجام تمرین‌های پلایومتریک به شما کمک می‌کند تا پرش عمودی خود را که یکی از ویژگی‌های مهم افزایش پرش در والیبال و یک والیبالیست است، افزایش دهید. همچنین یک والیبالیست خوب باید بتواند در فاصله کوتاهی حالت خود را تغییر دهد؛ گاهی بعد از دفاع باید سریع به عقب برگردد و دوباره برای حمله آماده شود و بعضی وقت‌ها هم پس از اسپک باید سریعا برای دفاع بر روی تور جای‌گیری کند و این با کمک پلایومتریک ممکن است. این تغییرات در کسری از ثانیه انجام می‌گیرد و هر چه بازیکن سریع‌تر نسبت به این تغییرات عکس‌العمل نشان دهد، موفق‌تر خواهد بود. این روش نه‌تن‌ها ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، بلکه سیستم عصبی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. هر چه اعصابی که کنترل حرکت عضله را برعهده دارند، سریع‌تر پیام‌رسانی کنند، عضلات توانایی تغییر حالت سریع‌تری پیدا می‌کنند. تمرین‌های پلایومتریک در یک مدت کوتاه زمانی نیروی زیادی را از سیستم عصبی و عضلانی شما می‌گیرد، همچنین فشار زیادی را به مفاصل شما وارد می‌کند. اگر این تمرینات خارج از برنامه‌ریزی صحیح و دقیق انجام شود، ممکن است آسیب‌های سختی را بر روی مفاصل و عضلات شما ایجاد کند.

تجهیزات برای تمرینات پلایومتریک
انجام‌دادن تمرینات بر روی یک زمین چوبی یا سیمانی، فشار زیادی را به مفاصل وارد می‌کند و ممکن است منجر به مشکلاتی نظیر شکستگی ساق پا و درد‌های کمر شود. مطمئن شوید که سطح زمین هموار و عاری از رطویت، سوراخ‌ها یا قسمت‌های شل و نرمی است که ممکن است باعث لیزخوردن شوند. هنگام استفاده از جعبه‌ها و موانع نیز مطمئن شوید که به‌خوبی ساخته شده‌اند و مقاوم هستند. لباس‌های راحت ورزشی بپوشید که تنگ نباشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->