سرخط خبرها
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد:

مشکلی در تأمین روشنایی معابر نداریم

  • کد خبر: ۷۴۸۹
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴
مشکلی در تأمین روشنایی معابر نداریم

نجمه موسوی‌زاده
خبرنگار شهرآرا محله

یکی از مشکلاتی که توسط اهالی محله امام خمینی (ره) مطرح شده روشنایی کم برخی کوچه‌های این خیابان است.
سرادار، عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی، با بیان اینکه نور کم کوچه‌پس‌کوچه‌های این محله تردد مردم را با مشکل مواجه کرده است، اظهار کرد: روشنایی کم برخی کوچه‌ها باعث شده تا علاوه‌بر احساس ناامنی در ساکنان، هنگام عبور و مرور در شب میزان سرقت هم افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به این موضوع که برخی اهالی ساکن کوچه‌های باریک و بن‌بست خیابان امام خمینی (ره) ۹۳ گلایه دارند که خودشان باید لامپ‌های سوخته این کوچه‌ها را تعویض کنند و شرکت برق تعهدی برای این‌کار ندارد، افزود: آن‌طور که ساکنان این کوچه‌ها می‌گویند شرکت برق سیم‌کشی را انجام داده،، اما تعویض لامپ برعهده اهالی است و باید به این موضوع رسیدگی شود.
الهامی دیگر عضو شورای اجتماعی محله امام خمینی (ره) نیز اشاره‌ای به سرقت از خودرو‌ها در این محله به دلیل کم‌بودن میزان روشنایی کرد و گفت: شب هنگام که یکی از اهالی محله به منزل خود بازمی‌گشته متوجه بازبودن در خودروی پارک شده در کوچه و خالی‌شدن داشبورد آن می‌شود و با زنگ زدن در منازل همسایه‌ها سعی می‌کند صاحب آن را پیدا کند.
وی تصریح کرد: زمانی که صاحب خودرو پیدا و سراغ ماشین خود می‌رود متوجه می‌شود که با سر رسیدن این فرد سارق نتوانسته وسیله‌ای همراه خود ببرد و به احتمال زیاد پنهان شده یا فرار کرده است، موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است که تاریکی کوچه‌ها فرصت مناسبی برای سارقان فراهم می‌کند و متأسفانه میزان این سرقت‌ها در چند ماه اخیر افزایش یافته است.

طرح مشکل با ۱۲۱
در پی موضوعاتی که از سوی اهالی و اعضای شورای اجتماعی محله برای تأمین روشنایی محله مطرح شد، در گفتگو با علیرضا کاشی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد، موضوع را پیگیر شدیم.
وی در رابطه با تأمین روشنایی کوچه‌های معابر خیابان امام خمینی (ره) بیان کرد: در بازدیدی که کارشناسان مربوطه از این محله داشتند روشنایی معابر بررسی شد و چند کوچه‌ای که لامپ آن‌ها سوخته بود تعویض شد، مشکل خاصی در ارتباط با تأمین روشنایی هیچ کدام از معابر شهر مشهد وجود ندارد و در صورتی که شهروندان با مشکل سوختن لامپ و... مواجه شدند می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۱ مشکل خود را اعلام کنند. تاکنون از شهروندان نخواسته‌ایم که خودشان لامپ چراغ‌های معابر را تعویض کنند.
کاشی افزود: تمامی تماس‌ها با این شماره ضبط شده و قابل پیگیری است، ضمن اینکه مسئول کنترلی وجود دارد که درخواست‌های مردمی را با فرستادن کارشناسان مربوطه پیگیری می‌کند و شهروندان می‌توانند اطمینان داشته باشند که مشکل آن‌ها برطرف می‌شود.
مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی گلایه‌های شهروندان مربوط به کوچه‌های بن‌بست بوده است، بیان کرد: کوچه‌های بن‌بستی که عرض مناسبی برای جانمایی چراغ برق و... دارند همگی مجهز بوده و روشنایی آن‌ها تأمین شده، اما برخی اوقات کوچه بن‌بستی با عرض بسیار کم و یک خانه در آن موجود است که امکان گذاشتن چراغ برق برای آن میسر نیست، اما در مجموع با تدابیری که شرکت برق اندیشیده روشنایی تمامی معابر و جمعیت بالای این کلان‌شهر مذهبی را به ویژه در ایام پیک سال تأمین می‌کند.
شرکت توزیع نیروی برق مشهد دارای ۱۴هزار کیلومتر شبکه و ۱۰هزار دستگاه ترانسفورماتور برای تأمین برق مشترکان است، این شرکت همچنین با ۶هزار کیلومتر شبکه و ۲۵۳هزار لامپ روشنایی معابر با بار مصرفی ۱۳۰۰مگاوات در مساحت ۱۰هزار کیلومتر از کلان‌شهر ۳.۵میلیون نفری مشهد خدمت می‌کند.
یکی دیگر از مشکلات ساکنان این محل روشنایی کم به دلیل وجود شاخ و برگ درختان روی لامپ‌های معابر بود که با پیگیری‌های انجام شده خندان، رئیس فضای سبز منطقه، قول هرس درختان این محدوده و رسیدگی به این مشکل را داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->