قیمت هر کیلو گوشت دام زنده در عید قربان در بازار تهران چقدر شد؟ (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام سهام عدالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات مهم جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق صنایع اعلام شد تغییر دامنه نوسان بورس از روز بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ قیمت هر اونس طلای جهانی، امروز (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی موبایل در بازار مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) صادرات روغن نباتی مجاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) آیا طلافروشی‌های مشهد در عید قربان ۱۴۰۳ تعطیل هستند؟ عقب‌نشینی ۱۶.۵ هزار واحدی شاخص کل | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) هر گرم طلا در بازار مشهد چند؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) در کدام مناطق مشهد، می‌توان آپارتمان با رهن کامل ۵۰۰ میلیون تومان یافت؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های صفر ایرانی و خارجی در مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) | دنا پلاس ۹۹۰ میلیون تومان جریمه‌های سنگین در انتظار کدام مالکان است؟ دلار کاهشی شد | قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) توزیع گوشت گرم برزیلی تنظیم‌بازار در مشهد آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی؛ سومین تولیدکننده شیر در کشور طرح تبدیل حواله خودرو دنا پلاس به تارا اتوماتیک آغاز ثبت‌نام ایران‌خودرو ویژه عید قربان با تحویل ۹۰ روزه + جزئیات (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) مروری بر اظهارات اقتصادی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در ششمین روز تبلیغات تلویزیونی آغاز پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری نیمه اول تیر از پس‌فردا (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) امتیازات ایران خودرو برای حواله‌داران پژو پارس قیمت‌های سرسام‌آور بلیت پروازهای تهران_مشهد تا هفت میلیون تومان! به دنبال شکست انحصار سراهای بزرگ لوازم خانگی در مشهد هستیم نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز انواع گوشی سامسونگ و آیفون (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها افزایش یافت
سرخط خبرها

قیمت برنج پاکستانی در مشهد قد کشید/ کمبود برنج نیست، فقط گران است!

  • کد خبر: ۳۰۷۲۶
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
  • ۲
قیمت برنج پاکستانی در مشهد قد کشید/ کمبود برنج نیست، فقط گران است!
برنج ایرانی یا پاکستانی، تفاوتی ندارد، قیمت هر کدام را بخواهی، در این روز‌ها و هفته‌های گذشته به اوج خود رسیده است.

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، این بالارفتن قیمت‌ها ابتدا از برنج وارداتی (تایلندی، هندی) که بیشتر از کشور‌های شبه قاره هند به ایران صادر می‌شود، شروع شد و در نهایت هم به برنج ایرانی ختم شد.


کافی است با مراجعه به بازار‌های شهر و مراکز فروش انواع برنج به‌دنبال برنج پاکستانی و هندی بگردی، دیگر چندان یافت نمی‌شود. برنج‌هایی که به‌دلیل داشتن قیمت پایین‌تر نسبت به برنج ایرانی پرطرف‌دارترند و این روز‌ها هم گوی سبقت را در گرانی از رقیب ایرانی خود ربوده‌اند.

 

در مراجعه به برخی مراکز عرضه برنج پاکستانی و ایرانی در مشهد در روز گذشته، مشتریان برای اقلام پرمصرف برنج خارجی باید برای هر کیسه ۱۰ کیلویی از حدود کیلویی ۱۲ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و گاهی هم تا ۲۰ هزار تومان هزینه کنند. برنج ایرانی نیز از کیلویی ۱۹ تا ۲۶ هزار تومان و برنج ایرانی درجه یک از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در بازار مشهد به فروش می‌رسد.

 

همچنین هر کیلو از انواع برنج طارم  با قیمتی از حدود کیلویی ۲۸ تا ۳۳ هزار تومان و انواع برنج هاشمی با قیمتی حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.


قیمت واقعی برنج چند است؟


سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان یکی از مراجع تعیین و اعلام قیمت کالا‌های اساسی، فروردین‌ماه قیمت انواع برنج ایرانی را از کیلویی ۱۵ تا ۲۳ هزار تومان ثبت کرد. درحالی‌که در نخستین روز خردادماه امسال قیمت هر کیلوگرم از انواع برنج داخلی به نقل از همین سازمان به ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان رسید. همچنین این سازمان قیمت هر کیلوگرم از انواع برنج داخلی را روز گذشته در سامانه اطلاع‌رسانی خود ۱۶‌هزار و ۷۰۰ تومان تا ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.


طبق اعلام سامانه اطلاع‌رسانی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت هر کیلوگرم برنج طارم از ۲۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان، هر کیلو گرم برنج هاشمی با قیمت حداقل ۲۱هزار و ۳۰۰ تومان و حداکثر ۲۵ هزار تومان و قیمت برنج خزر نیز برای هر کیلوگرم، بین ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان تا ۱۷‌هزار و ۷۰۰ تومان در بازار تعیین شده است.


عرضه برنج بیشتر از تقاضاست


بر این اساس به‌ظاهر بحث نظارت بر بازار برنج آن‌گونه که باید و شاید پررنگ نیست، زیرا قیمت‌های موجود در بازار برنج چیزی خلاف آنچه سازمان حمایت مصرف‌کننده اعلام کرده است را نشان می‌دهد.


حسین شرف‌زاده، رئیس اتحادیه صنف برنج و عمده‌فروشان موادغذایی مشهد، دراین‌باره در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه کمبودی در عرضه برنج در بازار وجود ندارد و فقط بحث گران شدن آن است، گفت: باتوجه‌به اینکه واردات برنج پاکستانی با ارز نیمایی انجام می‌شود، این امر بر قیمت این محصول در بازار تأثیرگذار بوده است.


وی باتوجه‌به ثبات قیمت برنج ایرانی در عمده‌فروشی‌ها گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما به واردات دلیل اصلی افزایش قیمت برنج پاکستانی در بازار به شمار می‌رود.


وی تغییرات جدی و افزایش قیمت برنج خارجی را در بازار منکر نشد و این امر را ناشی از نرخ ارز و تأثیر بسزایش بر بازار اقلام اساسی به‌ویژه برنج دانست و گفت: خوشبختانه وضعیت و قیمت برنج ایرانی مانند قبل است و تفاوت چندانی ندارد. همچنین اکنون موجودی برنج ایرانی بیشتر از تقاضاست.


به گفته وی، اکنون قیمت برنج پاکستانی برای مصرف‌کننده در بازار ۱۹ هزار تومان است. برنج ایرانی نیز از ۱۹ تا ۲۶ هزار تومان است و برنج ایرانی درجه یک از ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان در بازار مشهد به فروش می‌رسد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
1
5
خدا به داد قشر کم درآمد برسه ویک رحمی به دل دلالان بازاربندازه ( به کجا چنین شتابان)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
نظارت که نباشه همینه دیگه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->