افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

عزاداران جعفری در مشهدالرضا به سوگ نشستند

  • کد خبر: ۳۰۷۷۳
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
عزاداران جعفری در مشهدالرضا به سوگ نشستند
  همزمان با ۲۵ شوال و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، صاحب مکتب جعفری، حضرت امام جعفر صادق (ع)، مشهد و سراسر دیار خورشید هشتم به سوگ نشست.

به گزارش شهرآرانیوز، شهر بهشت به همین مناسبت یکپارچه سیاه پوش شده و پرچم سیاه بر گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به اهتزاز درآمده است، زائران و شیفتگان مکتب جعفری به زیارت حرم مطهر رضوی شتافتند تا در چنین روزی غم دل با آن حضرت بازگو نموده و خود را در غم شهادت جد بزرگوار امام هشتم (ع) شریک گردانند.

صحن‌های حرم منور حضرت امام رضا (ع) میعادگاه عاشقان مکتب جعفری و داغداران شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) است تا به پیشگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) تسلیت عرض کنند.

حزن و اندوه شیعیان در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) امسال فزونی بیشتری یافته، زیرا مراسم سوگواری برای آن امام همام مانند سال‌های گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار نمی‌شود و به دلیل شیوع کرونا مومنین از زیارت روضه منوره و طواف مرقد مطهر امام هشتم (ع) محروم هستند.

در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) سفره نیکوکاران به وسعت شهر گشوده می‌شود و مومنین به رسم پیروی از سیره جعفری به تهیدستان کمک کرده و نیازشان را تا حدی برطرف می‌کنند.

ششمین پیشوای شیعیان در هفدهم ربیع‌الاول متولد شد و در طول زندگی خود توانست نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع کند و پایه‌های علمی مکتب شیعه را محکم نماید تا جایی که از مذهب شیعه اثنی عشری با عنوان مذهب جعفری و از آن حضرت به عنوان رییس این مذهب یاد می‌شود.

نسخه‌های خطی نفیسی از صاحب مکتب جعفری در کتابخانه حرم مطهر رضوی موجود است که به مناسبت سالروز شهادت آن حضرت رونمایی شده و در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

۱۴۳ نسخه خطی در ارتباط با حضرت امام جعفر صادق (ع) به زبان‎های عربی و فارسی با موضوع‎های اخبار، احادیث، ادعیه، عقاید، اخلاق و کلام در کتابخانه رضوی قرار دارد که نسخه خطی کتاب "مصباح‎الشریعه و مفتاح‌الحقیقه" یکی از نفایس این مجموعه به شمار می‌رود، این نسخه ارزشمند در قرن ۱۱ هجری قمری به روی کاغذ نخودی و حنایی آهارمهره در ۶۲ برگ کتابت شده است.

"توحید مفضَّل" نسخه خطی دیگری است که در قرن ۱۱ هجری قمری به خط نسخ خوش ۱۴ سطری روی کاغذ حنایی آهارمهره در ۱۰۶ برگ کتابت شده است، همچنین "الإهلیلْجِه" که به خط نسخ ۱۵ سطری در قرن ۱۱ هجری قمری بر روی کاغذ حنایی آهارمهره در ۳۹ برگ کتابت شده، سومین نسخه خطی نفیس موجود در گنجینه رضوی است.
منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->