نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اگر هویت شهدای گوهرشاد درست معرفی می‌شد، تاریخ فرهنگی ایران مسیر دیگری داشت ثبت نزدیک به ۹ میلیون تردد از طریق خطوط متروی مشهد در شهریور ۱۴۰۴ سازمان ملل از طالبان خواست دسترسی به اینترنت و خدمات مخابراتی را فوراً بازگرداند آمادگی پارکینگ‌های هسته مرکزی مشهد هم‌زمان با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سیدحسن نصرالله افتتاح ایستگاه بسیج و بهره‌برداری از سکو‌های فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۴ هوای مشهد برای همه شهروندان ناسالم شد | مشهدی‌ها، خصوصاً کودکان در فضای بسته بمانند (۸ مهر ۱۴۰۴) ۲ فوتی در تصادف اتوبوس حامل دانشجویان در جاده سمنان + جزئیات و عکس (۸ مهرماه ۱۴۰۴) مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: معرفی آتش‌نشانان شهید به‌عنوان «شهید خدمت» را پیگیری می‌کنیم + فیلم گام شورای عالی استان‌ها برای ثبت قانونی آتش‌نشانان جان‌باخته به‌عنوان «شهید» با دستور رهبر طالبان، اینترنت فیبر نوری در کابل قطع شد پزشکیان: ملت ایران در جنگ ۱۲روزه، همدلی و اقتدار خود را ثابت کرد اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در سال پنجم شورای ششم اعلام ترکیب جدید اعضای کمیسیون بانوان و خانواده در سال پنجم شورای ششم بازسازی معراج شهدا مشهد، در نقطه پایانی | فعالیت فرهنگ‌سرای عروج در معراج شهدا ترمیم تروما‌های یک آتش‌نشان | گزارشی از ضرورت ارائه خدمات روان‌شناسی به کارکنان یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیا برای تپش‌های زندگی | گزارشی به مناسبت روز جهانی سلامت قلب و راهکار‌های مراقبت از آن آتش‌نشانان نماد واقعی فداکاری، مسئولیت‌پذیری و ازخودگذشتگی‌ هستند نماینده مجلس: فعالیت هسته‌ای کشور بهتر از گذشته تداوم خواهد یافت شهردار مشهد مقدس خبر داد: رضایت ۸۵ درصدی از وضعیت امنیتی و ۶۶ درصدی از وضعیت ترافیکی در مشهد
سرخط خبرها

ورود پله‌برقی‌های ملی برای خط‌ ۳ مترو مشهد

  • کد خبر: ۳۰۹۱۷۶
  • ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
ورود پله‌برقی‌های ملی برای خط‌ ۳ مترو مشهد
پس از استفاده موفق از ریل‌های ایرانی، دومین محصول تولید داخل هم به قطارشهری مشهد رسید.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ آبان‌ماه دو سال قبل بود که تفاهم‌نامه تولید ریل ملی برای مترو مشهد میان شهرداری مشهد و شرکت ذوب‌آهن اصفهان به امضا رسید. تا پیش از آن، ریل خطوط مترو از کشور‌های اسپانیا، آلمان و برخی دیگر از کشور‌های اروپایی خریداری می‌شد.

از پنج سال قبل شرکت ذوب‌آهن اصفهان حدود مطالعات و تحقیقات برای تولید ریل مترو در داخل کشور را آغاز کرد و در نهایت سال‌۱۴۰۰ موفق به تولید ریل ملی قطار‌شهری شد و مدیریت شهری مشهد با سه هدف مقابله با تحریم‌ها، صرفه‌جویی در هزینه‌های اتمام قطار‌شهری و همچنین حمایت از تولیدات ملی، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید این ریل‌ها امضا کرد. 

دی‌ماه همان سال نیز ریل‌گذاری قطار ملی آغاز شد و آن‌گونه که متخصصان قطار‌شهری مشهد اعلام کرده‌اند کیفیت بسیار خوب ریل‌های ملی باعث شده است دغدغه‌ای از بابت کیفیت اجرای ریل‌ها با محصولات داخلی وجود نداشته باشد.

دومین محصول ملی در قطار‌شهری مشهد

اکنون خبر رسیده که قرار است پله‌برقی‌های تولید داخل نیز به‌عنوان دومین محصول ملی، در خط‌۳ قطار‌شهری مشهد مورد استفاده قرار گیرند و مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد با توضیح در‌این‌باره به شهرآرا می‌گوید: اولین محموله پله‌برقی‌های ملی که دارای کیفیت ممتازی است، وارد مشهد شده است و تا پایان هفته نصب پله‌برقی‌های ملی برای خط‌۳ مترو مشهد آغاز می‌شود.

کیانوش کیامرز ادامه می‌دهد: برای بهره‌برداری از سه ایستگاه فاز اول خط۳ حداقل به پنجاه دستگاه پله‌برقی نیاز است. محموله اول شامل هشت پله‌برقی است و محموله‌های بعدی نیز با فواصل مشخص و به‌زودی وارد مشهد می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ۲۰‌بهمن عملیات بارگیری و تخلیه پله‌برقی‌ها به‎طور کامل انجام خواهد شد، می‌افزاید: این محصول دارای بالاترین استاندارد ملی و جهانی است و امیدواریم با اتکا به تولید ملی باعث رشد و شکوفایی تولیدات داخلی و بالا بردن توان شرکت‌های ایرانی در صنعت مترو و جلوگیری از خروج ارز از کشور شویم.

تأمین پله‌برقی خط‌۷ مترو تهران با همین محصول

مدیرعامل شرکت قطار‌شهری مشهد با بیان اینکه شرکت تولیدکننده پله‌برقی در محدوده پرند تهران قرار دارد، می‌گوید: در مقایسه با نمونه‌های خارجی، این محصول هیچ کمبودی ندارد و هیچ تفاوتی از نظر کیفیت با محصولات مشابه خارجی احساس نمی‌شود.

وی اضافه می‌کند: با خرید محصول تولیدی داخل، علاوه بر اطمینان خاطر از کیفیت تولید، دغدغه‌ای برای واردات قطعات یدکی، گارانتی و سرویس‌های دوره‌ای نیز نداریم. تا پیش از این مشکلاتی برای واردات قطعات محصول تولیدی خارجی داشتیم.

کیامرز می‌گوید: خوشبختانه شرکت تولیدکننده داخلی، سابقه صادرات موفق نیز داشته؛ ضمن اینکه بخشی از پله‌برقی خط‌۷ مترو تهران را نیز همین شرکت تأمین کرده است.

فاز اول خط سه قطارشهری تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود

همچنین شهردار مشهدمقدس نیز در گفتگویی با اشاره به بهره برداری از فاز نخست خط سه قطارشهری تا پایان امسال، خاطرنشان کرد: ساخت سه ایستگاه میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری امام رضا (ع) به صورت شبانه‌روزی ادامه دارد؛ یکی از ملزومات مورد نیاز ایستگاه‌ها، پله‌برقی است که خرید آنها انجام شد.

محمدرضا قلندرشریف ادامه داد: برای بهره‌برداری از سه ایستگاه فاز اول خط ۳، حداقل به ۵۰ دستگاه پله‌برقی نیاز است که با تلاش‌های انجام شده، اکنون پارت اول پله‌برقی‌ها وارد و تا پایان هفته، نصب آنها آغاز خواهد شد.

وی افزود: پله‌برقی‌های خریداری شده برای فاز اول خط ۳ تولید ملی بوده و دارای استاندارد‌های جهانی هستند.

شهردار مشهدمقدس گفت: اکنون در خط ۲ تنها یک ایستگاه در انتهای مسیر تحت عنوان ایستگاه «سلامت» باقی‌مانده که تمام تلاش ما این است تا پایان امسال ایستگاه مذکور را وارد چرخه مسافرگیری کنیم.

او در پایان اظهار داشت: در خصوص تأمین مالی پروژه‌های خطوط مترو نیز خوشبختانه با فروش اوراق مشارکت بخشی از پول مورد نیاز تأمین شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->