شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد
سرخط خبرها

کابل‌های برق خط ۳ قطار شهری مشهد رسید

  • کد خبر: ۳۱۱۱۰۸
  • ۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کابل‌های برق خط ۳ قطار شهری مشهد رسید
با اعلام مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، ۸۰‌ درصد کابل‌های مورد‌ نیاز خط ۳ مترو وارد مشهد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کار ساخت‌و‌ساز ایستگاه‌های فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد مدتی است که سه شیفته و روی دور تند انجام می‌شود و هم‌زمان با احداث و تکمیل ایستگاه‌ها، قطعات و لوازم مورد‌نیاز مترو هم یکی از پس دیگری وارد مشهد می‌شود. تقریبا هفت‌هشت روز پیش بود که پله‌برقی‌های ساخت داخل برای خط ۳ به دست شهرداری رسید و روز گذشته هم ۸۰‌درصد از کابل‌های برق مورد‌نیاز این خط -که آنها هم تولید ایران هستند- به مشهد وارد و تحویل شرکت قطارشهری شهرداری شد تا آن‌طور‌که شهرداری وعده داده است، فاز اول این خط، یعنی از پایانه مسافربری تا حرم‌مطهر‌رضوی، تا پایان سال افتتاح شود.

۷.۵ کیلومتر کابل نیاز داریم

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در گفت‌و‌گو با شهرآرا، از نیاز خط ۳ به بیش از هفت کیلومتر کابل برق خبر داد و گفت: ما برای تأمین برق ناوگان فاز اول خط۳ به بیش از هفت‌و‌نیم کیلومتر کابل برق هالوژن فری احتیاج داریم که امروز چیزی نزدیک به شش کیلومتر از این کابل‌ها، معادل درصد نیازمان، وارد مشهد شده است.

کیانوش کیامرز با تأکید بر اینکه بعد از پله‌برقی، نیاز قطارشهری مشهد به کابل هم توسط تولید‌کنندگان داخلی تأمین شده است، تصریح کرد: شرکت‌های تولید‌کننده کابل در کشور، در حوزه تجهیزات صنعت مترویی سال‌ها تجربه و تخصص دارند و توانسته‌اند در تولیداتشان استاندارد‌های جهانی را رعایت کنند. این استاندارد‌ها توسط کارشناسان قطارشهری مشهد بررسی شده و مورد آزمایش‌های دقیق قرار گرفته است. وی ادامه داد: شبکه بیست کیلو ولت خط۳ قطارشهری به‌صورت رینگ‌های مستقل در طول تونل امتداد دارد و دارای امکان بی‌برق شدن در شرایط اضطراری را هم دارد که احتمال حادثه را به کمترین حد ممکن می‌رساند.

عملیات‌های ساخت و نصب تجهیزات هم‌زمان پیش می‌رود

کیامرز در ادامه و با اشاره به هم‌زمانی عملیات‌های سازه‌ای و نصب کابل‌ها و سایر تجهیزات مورد‌نیاز برای تسریع در اتمام فاز اول خط ۳ مترو مشهد توضیح داد: برای تحقق برنامه زمان‌بندی که در اختیار ما قرار گرفته است، پیمانکاران و سایر عوامل پروژه خط۳ به‌صورت هم‌زمان با عملیات سازه‌ای و معماری ایستگاه‌ها، کار نصب کابل‌ها و سایر تجهیزات مترو را هم آغاز خواهند کرد تا در زمان مقرر این خط به بهره‌برداری برسد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->