هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی
سرخط خبرها

میزان پایین ویتامین K در خون سالمندان احتمال مرگ را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۳۰۹۲۲
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
میزان پایین ویتامین K در خون سالمندان احتمال مرگ را افزایش می‌دهد
مطالعات نشان می دهد افراد مسن دارای کمبود ویتامین K در مقایسه با سالمندان دارای میزان کافی این ویتامین، ۱۳ سال زودتر در معرض مرگ قرار دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مطالعه جدید محققان دانشگاه تافتس ماساچوست نشان می‌دهد افراد سنین ۵۴ تا ۷۶ سال با میزان پایین ویتامین K در خونشان ۱۳ سال زودتر با احتمال مرگ روبرو هستند که بیانگر فواید حفاظتی ویتامین K در روند افزایش سن است.

 

در این تحقیق، حدود ۴۰۰۰ آمریکایی در رده سنی ۵۴ تا ۷۶ سال تحت مطالعه قرار گرفتند. تیم تحقیق، شرکت‌کنندگان را براساس میزان ویتامین K خونشان دسته‌بندی کرد. سپس شرکت کنندگان از لحاظ ریسک بیماری قلبی و ریسک مرگ در همه گروه‌ها بالغ بر حدود ۱۳ سال تحت پیگیری بودند.

 

نتایج، ارتباط قابل‌توجهی بین میزان ویتامین K و بیماری قلبی نشان نداد. اما افراد دارای پایین‌ترین میزان ویتامین K ، ۱۹ درصد بیشتر با ریسک مرگ مواجه بودند.

 

ویتامین K یک ماده مغذی است که برای حفظ سلامت عروق خونی مهم است. این ویتامین در سبزیجات پهن برگ نظیر کاهو، کلم و اسفناج یافت می‌شود. همچنین در برخی روغن‌های گیاهی نظیر روغن سویا و کانولا هم وجود دارد.

 

«کیلا شی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این احتمال که ویتامین K با بیماری قلبی و مرگ و میر مرتبط است مبتنی بر دانش ما در مورد پروتئین‌های موجود در بافت عروقی است که برای فعالیت نیاز به ویتامین K دارند. این پروتئین‌ها به پیشگیری از تشکیل کلسیم در دیواره‌های عروق خونی کمک می‌کند. و بدون میزان کافی ویتامین K، عملکردشان کمتر می‌شود.»

 

به گفته محققان، مطالعات بیشتری برای توضیح علت ارتباط میزان ویتامین K با ریسک مرگ نیاز است.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->