آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ نظارت بر بازارسیاه نوار تست قندخون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز تره‌بار مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۴ تیر ۱۴۰۳) بیش از ۹۰ درصد از افرادی که وارد طلافروشی می‌شوند، به دنبال خرید طلای دست دوم هستند ارزان‌ترین موبایل‌های برند‌های مختلف کدام‌اند؟ (۴ تیر ۱۴۰۳) دوربین مداربسته، آرایشگاه زنانه در مشهد را به پلمب کشاند کام سهامداران بالاخره شیرین شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

علت افزایش قیمت دلار در بازار آزاد چیست؟

  • کد خبر: ۳۱۰۸۸
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
علت افزایش قیمت دلار در بازار آزاد چیست؟
در روز‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال ورود دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی منتشر شده است.
محسن موسوی‌زاده - دلار بازار آزاد که هفته گذشته را با رقم ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان آغاز کرده بود، پس از طی روندی صعودی سرانجام با ثبت رقم ۱۸ هزار و ۷۴۰ تومان پنجشنبه به کار خود پایان داد.
 
همچنین قیمت یورو ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان و درهم امارات ۵۲۳۰ تومان اعلام شد. صرافی‌های بانک‌ها نیز روز پنجشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کردند.
 
این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری کردند. روز پنجشنبه قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شد.
 
قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۰ هزار و ۲۵۰ تومان بود. عده‌ای از فعالان بازار معتقدند افزایش بهای دلار در روز پنجشنبه بیشتر ناشی از گذر نرخ حواله درهم از کانال ۵۲۳۰ تومانی بوده است. هرچند در روز‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال ورود دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی منتشر شده است، نباید از مداخله‌های بانک مرکزی غافل شد.
 
طبق اظهارات مسئولان بانک مرکزی، اکنون این بانک بالاترین ذخیره ارزی اسکناس را در اختیار دارد که هم قادر است آن را، چون گذشته به طور مستقیم وارد بازار و هم می‌تواند از ابزار بازار متشکل برای عرضه آن استفاده کند.
 
با کنار هم گذاشتن مقدماتی مثل تعداد زیاد حواله‌هایی که در نیما فروخته شده، روند کاهشی نرخ حواله در نیما، وضعیت اسکناس صرافی‌ها، فروش حواله‌های ارزی در سنا و امثالهم می‌شود نتیجه گرفت که ممکن است بانک مرکزی هفته جاری مداخله بیشتری داشته باشد که این مسئله می‌تواند افت قیمت دلار در هفته جاری را به دنبال داشته باشد.
 
به دنبال افزایش قیمت دلار، روز پنجشنبه قیمت طلا و سکه، برخلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید با ۲۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید.
 
همچنین نیم‌سکه نیز با افزایش ۸۰ هزار تومانی طی یک هفته به ۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.
 
قیمت هرگرم طلای ۱۸عیار با افزایش ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومانی برای نخستین بار رکورد بی‌سابقه ۷۶۳ هزار تومان از خود به جای گذاشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->