نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

خیز «اشتادسازه» برای دومین قهرمانی

  • کد خبر: ۳۴۴۳۰
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
خیز «اشتادسازه» برای دومین قهرمانی
سرمربی تیم هندبال بانوان مشهد از سومین حضور این باشگاه در لیگ برتر می‌گوید.
مژده رنگیان /شهرآرانیوز - پانزدهمین دوره لیگ برتر بانوان سال گذشته با قهرمانی تیم اشتادسازه مشهد به پایان رسید، اتفاقی که قرار است در فصل جدید نیز تکرار شود و این تیم مشهدی بازهم به‌دنبال کسب عنوان قهرمانی است.

سال گذشته، در شهریورماه قرعه‌کشی لیگ برتر هندبال بانوان انجام شد و از ۳ آبان‌ماه نیز استارت این رقابت‌ها با حضور ۸ تیم زده شود. فصل گذشته، مشهد ۲ نماینده در لیگ برتر داشت. تیم اشتادسازه که دومین سال حضور خود در لیگ را تجربه می‌کرد، با شکل‌و‌شمایلی کاملا متفاوت ظاهر شد تا نشان دهد به‌دنبال کاپ قهرمانی است و اتفاقا به این هدف هم رسید؛ اما این باشگاه به دلایلی که اعلام نشد و احتمالا مسائل مالی بود، قید حضور در جام باشگاه‌های آسیا را زد.
 
اما فصل قبل نماینده دوم مشهد، با نام ارشیاشید طرقبه‌وشاندیز شروع خوب و قدرتمندی داشت. تمرینات خوبی را پیش از فصل داشت و بازیکنان تیم امیدواری زیادی برای رقابت با تیم همشهری خود داشتند، اما همه‌چیز از هفته سوم لیگ تغییر کرد و با اختلافاتی که بین حامی مالی با فدراسیون و بازیکنان شکل گرفت، این تیم به حاشیه رفت و با مشکلات مالی متعددی برای گرفتن سالن تمرین و حتی سالنی برای میزبانی از مسابقات خانگی روبه‌رو شد. شرایط تا جایی پیش رفت که اسپانسر تصمیم گرفت تیم را از نیم‌فصل دوم از لیگ بیرون بکشد و به‌این‌ترتیب امتیاز لیگ‌برتری این تیم از بین رفت.


شافعیان: برای دومین قهرمانی تلاش می‌کنیم
نشمین شافعیان، سرمربی سابق تیم ملی، که کارنامه پرباری در قهرمانی تیم‌های مختلف لیگ داشته است، سال قبل برای اولین‌بار به مشهد آمد و با ترکیبی از ستارگان ایران و چند چهره بومی موفق شد کاپ قهرمانی و کسب جواز حضور در باشگاه‌های آسیا را برای هندبال بانوان مشهد به ارمغان بیاورد. حالا او دوباره از شروع اشتادسازه برای کسب دومین قهرمانی خبر می‌دهد.

نشمین شافعیان، سرمربی تیم هندبال اشتادسازه مشهد، دراین‌باره تصریح کرد: تیم اشتادسازه برای تکرار عنوان قهرمانی در لیگ برتر هندبال تلاش می‌کند و قرار است تمرینات آغاز شود.

او به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مدیرعامل باشگاه اشتادسازه مشهد برای هدایت این تیم با من صحبت کرد و ترکیب تیم برای فصل آینده لیگ برتر مشخص شده است. طبق تقویم ورزشی فدراسیون هندبال قرار است لیگ برتر بانوان در شهریورماه آغاز شود، اما وضعیت لیگ به‌علت شیوع ویروس کرونا قطعی نیست. تیم ما برای فصل آینده ترکیب خوبی دارد و با بیشتر بازیکنان فصل گذشته تمدید قرارداد کرده‌ایم. تیم ما همچون سال گذشته به‌دنبال قهرمان‌شدن در لیگ است و ما یکی از مدعیان قهرمانی هستیم. ما برای دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته تمام تلاشمان را می‌کنیم.

شافعیان خاطرنشان کرد: سطح قرارداد بانوان هندبالیست با سایر رشته‌های توپ و توری قابل‌مقایسه نیست و مبلغ قرارداد‌ها بسیار پایین است. از سال گذشته قرارداد در لیگ برتر هندبال بانوان کمی بهتر شده است. درحال‌حاضر قرارداد‌هایی که با بازیکنان بسته می‌شود، برای یک سال ورزشکار کافی نیست. توقع داریم قرارداد‌های بازیکنان هندبال افزایش پیدا کند. عمر ورزش حرفه‌ای یک بانوی ورزشکار کم است و اگر دستمزد او هم کم باشد، انگیزه ورزشکار پایین می‌آید. من شنیده‌ام که برخی بازیکنان مبتدی که تازه وارد لیگ هندبال شده‌اند، بدون دستمزد یا حتی با ۲۰۰هزار تومان برای تیم‌ها بازی می‌کنند.


سهم مشهدی‌ها تغییر می‌کند؟
درحالی‌که شافعیان از تمدید قرارداد با بیشتر بازیکنان فصل قبل خبر داده است، ملیحه یغمایی‌پور، بازیکن مشهدی این تیم، می‌گوید او و هم‌تیمی‌های مشهدی‌اش هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌اند. فصل گذشته اشتادسازه فقط ۳ بازیکن مشهدی در ترکیب خود داشت، المیرا غزنوی، محدثه جلالی‌فر و ملیحه یغمایی‌پور که در کنار ملی‌پوشان و ستاره‌های تیم در قهرمانی تیم شهرشان سهیم بودند. باید دید امسال ۳ سهمیه بازیکنان بومی اشتادسازه بیشتر می‌شود یا کمتر.
 
یغمایی‌پور درباره حضورش در اشتادسازه برای فصل بعد تصریح کرد: من و ۲ بازیکن دیگر مشهدی تیم از جا‌های دیگر نیز پیشنهاد داشته‌ایم. با تیم مشهد نیز صحبت‌هایی کرده‌ایم، اما تمدید قرارداد با اشتادسازه هنوز مشخص نیست و حضور ما در تیم، اوایل مردادماه تعیین می‌شود.

او ادامه داد: ترکیب تیم کامل نشده و قرار است از اواسط مردادماه بازیکنان غیربومی برای برگزاری تمرینات به تیم بپیوندند. تغییرات در همین بازه ۲۰ روز آینده مشخص خواهد شد.


قول آغاز لیگ، آخر شهریورماه
چیزی که در تقویم سال جدید فدراسیون ثبت شده است، شروع لیگ برتر بانوان از روز‌های پایانی شهریورماه است. لیگ برتر مردان نیز براساس این تقویم باید از نیمه شهریورماه آغاز شود. باید دید بحران شیوع ویروس در ایران در یکی‌دو ماه اخیر به چه شکل پیش می‌رود. فدراسیون امسال تصمیم گرفته تا برای مدیریت بهتر لیگ و جلوگیری از حواشی مالی، قرارداد‌های فصل قبل تیم‌ها به‌طورکامل تسویه شود و در صورت پرداخت‌نشدن حق‌وحقوق کامل بازیکنان و کادر فنی، از حضور آنان جلوگیری خواهد شد. البته این موضوع شامل اشتادسازه نمی‌شد، زیرا این تیم با خوش‌قولی، قرارداد‌های بازیکنان را که از نظر ریالی یک سر‌وگردن از تیم‌های دیگر بالاتر بود، فصل گذشته پرداخت کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->