سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ
سرخط خبرها

رضایی ناراضی!

  • کد خبر: ۳۱۲۲۹
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
رضایی ناراضی!
خبره مشهدی ورزش جانبازان و معلولان بعد از ۴۰ سال فعالیت در این حوزه، بنای قهر با ورزش دارد
مرتضی اخوان - خبر استعفای هادی رضایی، دبیر کمیته ملی پاراالمپیک، پیش از اینکه ساختمان سئول‌شمالی را بلرزاند، نگرانی و اضطراب را به جان جامعه ورزش جانبازان و معلولانی انداخت که سال‌هاست به توانایی‌های مدیریتی او دل خوش کرده بودند و حالا در آستانه پاراالمپیک پساکرونایی با چنین شوک بزرگی روبه‌رو شدند. این خبر وقتی برای جامعه ورزش جانبازان و معلولان کشور دلهره‌آورتر شد که برخی منابع خبری مدعی شدند رضایی نه‌تن‌ها از کمیته ملی پاراالمپیک بلکه از سرمربیگری تیم ملی والیبال نیز قصد کناره‌گیری دارد و این می‌تواند یک «قهر بزرگ» تلقی شود. بااین‌همه هادی رضایی در اولین واکنش به این استعفا تلاش کرد تا همه‌چیز را به بعد از جلسه روز دوشنبه در ساختمان سئول موکول کند، اما گلایه‌ها و نیش کلامش حکایت از این داشت که دبیرکل کمیته ملی پاراالمپیک در آتش اختلافات با رئیس این کمیته است؛ اختلافاتی که ممکن است در آستانه پاراالمپیک پساکرونایی به ضرر ورزش جانبازان و معلولان ایران تمام شود.

بی‌وفایی خسروی‌وفا!
در صحبت‌هایش مدام از بی‌وفایی صحبت می‌کند؛ صفتی که تکرارش ذهن را متوجه مرد اول کمیته ملی پاراالمپیک ایران یعنی «خسروی‌وفا» می‌کند. هادی رضایی در مواجهه با این مسئله که خیلی‌ها اختلافات او با آقای رئیس را دلیل این استعفا می‎‌دانند، از درِ انکار برمی‌‎آید؛ اما در ادامه از عبارات و جملات کنایی استفاده می‌کند که بی‌تردید نیش گزند حرف‌هایش به سوی خسروی وفاست. رضایی می‌گوید: خسروی‌وفا از بزرگان ورزش پاراالمپیک است. حتما من آدم بدی هستم که باید بروم! او بلافاصله اضافه می‌‎کند: این صندلی‌ها به کسی وفا نکرده است و همان‌طور که سال گذشته این صندلی به من رسید و به نفر قبلی وفا نکرد، این‌بار هم به من وفا نمی‌کند و باید آن را به کسی دیگر واگذار کنم.

ماجرای «خبره» و «کشک»!
اسطوره پرسپولیسی‌ها سال‌ها پیش جمله‌ای کلیدی گفت که هنوز نقل محافل است. علی پروین وقتی ازسوی مدیرعامل وقت سرخ‌پوشان پایتخت برای قبول پُست مدیریت فنی تیم دعوت شد، در جمله‌ای ماندگار گفت: «مدیرفنی یعنی کشک!» پروین همان‌موقع در اعتراض به پُستی که هیچ ارزش فنی ندارد و بیشتر کارشناسان آن را تداخل وظایف سرمربی و مدیر فنی می‌دانستند، نسبت به این پُست‌ها و عناوین آبکی اعتراض خود را نشان داد. حالا با گذشت سال‌ها، نابغه ورزش جانبازان و معلولان کشور که چندی‌پیش ازسوی وزارت ورزش به او لقب «آدم خبره» را دادند، می‌گوید: علی پروین در گذشته می‌گفت مدیر فنی یعنی کشک! من فکر می‌کنم خبره ورزشی هم همان تعبیر را دارد و نباید به این مسائل توجه کرد.
هادی رضایی با بیان این مطلب رگه‌های دیگری از دلخوری خود از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی پاراالمپیک را بروز داد.

والیبال‌نشسته یتیم می‌شود؟
۶ طلا و ۲ نقره پاراالمپیک در رشته والیبال، سوپرشاهکار هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال‌نشسته است که به نظر می‌رسد رکوردی بی‌همتاست. رضایی که سال‌ها سمت دبیرکلی فدراسیون والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه و مدرسی جهانی را در کارنامه دارد، برای والیبال‌نشسته ایران یک نعمت پایان‌ناپذیر است که سال‌هاست سکوی نخست جهانی و پاراالمپیک را به نام ایران سند زده است. او حالا بعد از ماجرای استعفا و دلخوری‌هایش، گویی می‌خواهد از ورزش قهر کند و برخی منابع مدعی شده‌اند رضایی قصد دارد از سمت سرمربیگری تیم ملی والیبال‌نشسته ایران نیز کناره‌گیری کند؛ اتفاقی که اگر رقم بخورد، به‌نوعی یتیم‌شدن والیبال‌نشسته ایران خواهد بود! البته برخی معتقدند ریشه اختلافات خسروی وفا و رضایی تصدی ۲ سمت هم‌زمان است و خسروی‌وفا به رضایی گفته اگر می‌خواهد سرمربی تیم ملی والیبال نشسته باشد باید از سمت دبیری کمیته ملی پاراالمپیک استعفا کند!

رضایی و سایر مسئولیت‌هایش
هادی رضایی در ورزش جانبازان و معلولان فراتر از یک مربی یا یک مدیر است. او در کارنامه پُرطمطراق کاری خود همه‌چیز دارد؛ از عناوین جهانی و بین‌المللی بگیرید تا سمت‌های داخلی که گره‌گشا و کارراه‌انداز ورزش جانبازان و معلولان ایران بوده است. رضایی یک‌سال‌ونیم پیش در آخرین پست مدیریتی‌اش در ورزش قبول مسئولیت کرد و به‌مدت ۴ سال عنوان دبیرکلی کمیته ملی پاراالمپیک را به دست آورد. وی نزدیک به ۴۰ سال است که در بدنه ورزش جانبازان و معلولان در سمت‌های مختلف فعالیت دارد و به‌عنوان سرمربی تیم ملی والیبال‌نشسته سابقه حضور در ۸ دوره پاراالمپیک (۶ دوره قهرمان و ۲ دوره نایب‌قهرمان) را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رسانده است. همچنین دبیرکلی فدراسیون والیبال معلولین آسیا و اقیانوسیه، مدرس جهانی، خبره ورزشی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به‌مدت ۸ سال سرپرستی کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا۲۰۱۸، ریاست هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین خراسان رضوی و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی پاراالمپیک، بخشی از سوابق اجرایی و مدیریتی وی به‌شمار می‌رود.

تمام مخالفان رفتن نابغه
بی‌وفایی خسروی‌وفا و اختلافات او با نابغه مشهدی، اگرچه هادی رضایی را به در‌های خروجی ورزش هدایت کرده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اعضای هیئت‌مدیره کمیته ملی پاراالمپیک با این جدایی مخالف‌اند و درپی راضی کردن او برای ماندن در ساختمان کمیته ملی پاراالمپیک هستند. البته برخی منابع نیز مدعی شده‌اند رضایی برای گرفتن امتیازات بیشتر از خسروی‌وفا و صدالبته وزارت، این استعفا را تقدیم کرده است. خود رضایی نیز در واکنش به این استعفا گفته است: فعلا در مشهد هستم و روز دوشنبه به تهران می‌روم تا تکلیفم مشخص شود.
باید دید نابغه مشهدی ورزش جانبازان و معلولان در ورزش باقی می‌ماند یا بنای قهرش جدی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->