کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برای «امیر» دعا کنید

  • کد خبر: ۳۱۲۳۳
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
  • ۲
برای «امیر» دعا کنید
یک آتش‌نشان دیگر در مشهد حین عملیات تمرینی دچار حادثه‌ای دل‌‌خراش شد و به کما رفت
مهدی قرآنی - این داستان نه قصه فرشتگان اساطیری است و نه ابرقهرمان‌های خیالی که در برخی از فیلم‌های هالیوودی به اشکال مختلف در می‌آیند تا جان انسان‌ها را نجات دهند. این قصه مربوط به فرشتگانی زمینی است که با گذشتن از جان خویش، حیات را به جامعه و مردمی که در آن نفس می‌کشند، هدیه می‌کنند. ماجرایی که گاهی از اوقات به قیمت جان این فرشتگان تمام می‌شود و یا آن‌ها را تا آخر عمر زمین‌گیر یک مصدومیت می‌کند. این داستان، قصه واقعی فرشتگان سرخ‌پوش آتش‌نشانی است.
آتش‌سوزی مهیب پلاسکو را می‌توان یکی از حوادث تلخ در دهه ۹۰ برشمرد که در آن ۱۶ آتش‌نشان زیر تلی از آهن و آتش آسمانی شدند و تا مدت‌ها هم رخت عزایشان بر تن ده‌ها خانواده نشست. وَ یا جانفشانی آتش‌نشان مشهدی در اردیبهشت ۹۷ که طی حادثه‌ای در کارخانه تولید محصولات ظروف چینی آسمانی شد و فرزندانش را با یک عمر خاطرات زیبا از پدرشان تنها گذاشت. حادثه‌ای که در آن «حسن پور‌اکبر» آتش‌نشان جوان حین عملیات اطفای حریق کارخانه تولید چینی در دیگ آب‌جوش سقوط کرد و بعد از چند روز نبرد با مرگ، سرانجام شهید شد. شهادت «حمید نوروزی ابدال‌آبادی» آتش‌نشان دیگر مشهدی از دیگر حوادث تلخی بود که جان یکی از همین فرشتگان زمینی را گرفت. حادثه‌ای غمبار که در یک روز سرد آبان ۹۷ در حین عملیات جلوگیری از نشست سوخت چند خودرو در یک صحنه تصادف به وسیله یک کامیون اتفاق افتاد.
البته این‌گونه حوادث همیشه هم با مرگ همراه نیستند و مثل حادثه سه‌شنبه گذشته اوقات موجب جراحت عمقی، معلولیت و یا قطع عضو یکی از این مأموران جان‌برکف آتش‌نشانی می‌شود. درست همانند حادثه‌ای دیگر که روز پنجشنبه حین عملیات تمرینی برای یکی از فرشتگان سرخ‌پوش مشهدی رخ داد و او را به کما برد.
«امیرمحمد زارع» آتش‌نشان سی‌وهشت ساله ساعت ۱۰ صبح بیست‌و‌نهم خرداد بعد از پرش تمرینی از ارتفاع و فرودش روی تشک بادی، زمانی که می‌خواهد از تشک پایین بیاید ناگهان دچار سانحه می‌شود و روی زمین سقوط می‌کند.
امیر ابتدا از جایش بلند می‌شود و روی پایش می‌ا یستد، اما بعد از لحظه‌ای کوتاه مجدد روی زمین می‌افتد و تا همکارانش خود را به او می‌رسانند، به کما می‌رود. به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد، امیرمحمد زارع بلافاصله به وسیله اورژانس به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد منتقل می‌شود و تحت دو عمل جراحی حساس قرار می‌گیرد، اما در نهایت به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل و در آنجا بستری می‌شود.
دعای شهروندان برای بازگشت امیر به دنیا، موضوعی است که امیر عزیزی به آن تأکید می‌کند و می‌گوید که این آتش‌نشان جوان یکی از مأموران تیم عملیات ویژه آتش‌نشانی می‌باشد و دوره‌های حرفه‌ای اطفای حریق و امداد و نجات را هم گذرانده است.
به هر حال ما به وجود این قهرمانان جان‌برکف نیازمندیم چرا که حیات جامعه با تلاش آن‌ها گره خورده است. آنچه در مورد امیر‌محمد زارع مطرح است دعایی خالصانه به محضر خداوند متعال با نیت شفای این جوان سی‌وهشت ساله است تا دوباره این فرشته زمینی به دنیا برگردد و در کنار ۳ فرزند و همسرش زندگی کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Booraghi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
9
خدایا خودت به جوونی و بچه هاش رحم کن
همگی دعا کنیم براش ان شاءالله سلامتی به دست بیاره
M
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
فوت شد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->