سانحه رانندگی در محور تایباد؛ ۱۲ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری ارسال لیست بیمه تأمین‌اجتماعی در روز‌های پنجشنبه هم امکان‌پذیر است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خبر داد: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در اکتشاف معادن
سرخط خبرها

جزئیات تردد قطارهای تندروی تهران - مشهد اعلام شد

  • کد خبر: ۳۱۲۹۹۷
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
جزئیات تردد قطارهای تندروی تهران - مشهد اعلام شد
مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از راه اندازی قطارهای تندروی تهران - مشهد در دهه فجر خبر داد و گفت: این قطارهای خودکششی در واقع همان قطارهای اتوبوسی هستند که تعدادی از آنها اورهال شده و مجدد به سیر بازگشته‌اند و همه‌روزه در مسیر تهران - مشهد و بالعکس در مدت زمان هشت ساعت مسیر را طی خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، درباره تردد قطار‌های تندروی - تهران مشهد را که بنابر گفته مدیرعامل راه آهن قرار است در دهه فجر راه اندازی شود، اظهار کرد: قطار تندروی تهران - مشهد در واقع همان قطار‌های ترن‌ست تهران - مشهد هستند که قبلا هم در این مسیر سیر می‌کردند. این قطار‌ها خودکششی هستند؛ یعنی بدون استفاده از لکوموتیو کار می‌کنند؛ به طوری که روی هر سالن موتور کشنده قرار گرفته که نیروی کشش هر سالن را تامین می‌کند.

وی افزود: هر ست از این قطار‌های ترن‌ست یا خودکشش پنج واگن دارد و نوع قطار اتوبوسی است. این نوع قطار در گذشته هم در مسیر تهران - مشهده بوده ولی به دلیل پاره‌ای از مشکلات یعنی محدودیت‌ها و مباحث فنی مدتی از سیر خارج بود که با همکاری مالک این قطار‌ها (شرکت رجاء) هماهنگی‌ها صورت گرفته و تامین منابع، روی تعدادی از این قطار‌ها تعمیراتی انجام شد و مجوز سیر را از راه‌آهن دریافت کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن تصریح کرد: این قطار‌ها از ۲۵ دی ماه به صورت آزمایشی به صورت یک روز درمیان و از دوم بهمن ماه به صورت همه روزه در سیر قرار گرفته‌اند و تاکنون نیز مشکلی خاصی گزارش نشده و قرار است در در دهه فجر رونمایی و راه‌اندازی شوند.

به گفته وی، این قطار همه روزه در مسیر تهران - مشهد به طور هم‌زمان در مسیر رفت و برگشت در سیر خواهد بود. همچنین این قطار صبح از تهران به سمت مشهد و از مشهد به سمت تهران حرکت می‌کند و عصر به مقاصد خود می‌رسند. مدت زمان سیر این قطار‌ها حدود هشت ساعت در نظر گرفته شده که با احتساب توقف نماز، حدود هشت ساعت و ۳۰ دقیقه سیر نرمال خواهد داشت.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا این ترن‌ست‌ها با قطار‌های تندروی برقی تفاوت دارند؟ گفت: تامین برق قطار‌های برقی از طریق سیستم‌های بالاسری انجام می‌شود ولی ترن‌ست‌ها توسط موتور دیزلی که روی هر سالن قطار گرفته حرکت می‌کند و با سوخت گازوییل کار می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد قطار خودکششی در کشور داریم؟ گفت: حدود ۱۰۰ واگن از این قطار‌ها در سال ۸۵ تا ۹۰ وارد کشور شدند که در مسیر‌های تهران - مشهد، تهران - یزد و تهران - میانه در سیر بودند و به دلیل مسائل پیش آمده از جمله تحریم، متوقف شدند، اما با همکاری‌های صورت گرفته این واگن‌ها اورهال شدند و پنج دستگاه مجوز سیر دریافت کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در مسیر تهران - مشهد مدت زمان سیر متفاوت و حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت است، گفت: با استفاده از این ترن‌ست‌ها سیر به حدود هشت ساعت کاهش می‌یابد و حدود دو تا سه ساعت در زمان، صرفه‌جویی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص قیمت بلیت این قطار‌ها نیز گفت: در مسیر تهران - مشهد قیمت‌های متفاوتی بسته به نوع خدماتی که قطار‌ها ارائه می‌دهند، برای بلیت وجود دارد. این قطار ترن‌ست علاوه بر خدمات داخل قطار، زمان سیر کوتاه‌تری نسبت به بقیه قطار‌ها دارند و براساس آن قیمت‌گذاری شده است که نرخ آن بین قطار‌های چهار ستاره و پنج ستاره خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->