نائب رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان برای تامین منابع شیرخشک در دستور کار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری ارسال لیست بیمه تأمین‌اجتماعی در روز‌های پنجشنبه هم امکان‌پذیر است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خبر داد؛ بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در اکتشاف معادن اطلاعیه وزارت بهداشت درباره آمار مرگ‌ومیر کودکان بر اثر آلودگی هوا پیش‌بینی هواشناسی کشور (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | ۷ استان از امروز بارانی و خنک می‌شوند تأمین محصولات ایمن برای بیماران سلیاکی کمبود ماما در پایگاه‌های بهداشتی مشهد آیا مصرف شیر مادر باعث افزایش زردی نوزاد می‌شود؟ چگونه دلستر می‌تواند به پرپشت شدن مو کمک کند؟ ابراز نگرانی تأمین اجتماعی از روند رو‌به افزایش بازنشستگی‌های زودهنگام در مشاغل سخت و زیان‌آور فشار خون بالا و دیابت در مردان کُشنده‌تر است حکم عاملان سرقت مرگبار از دانشجوی دانشگاه تهران صادر شد+جزئیات توقیف خودرو و دستگیری راننده متخلف به‌ دلیل رفتار هنجارشکنانه
سرخط خبرها

راه‌اندازی قطار تندروی تهران_مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۳۱۲۵۴۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
راه‌اندازی قطار تندروی تهران_مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در مسیر تهران- مشهد، قطار تندروی با سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت و مدت زمان سیر ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه آغازبه‌کار می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین راه‌اندازی قطار پنج‌ستاره تبریز - مشهد عصر پنجشنبه (۴ بهمن ماه) با حضور جبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، در ایستگاه خاوران تبریز برگزار شد.

ذاکری در این مراسم با اشاره به لزوم ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در صنعت ریلی گفت: تنها راه حل آن، بهبود وضعیت ریلی کشور، بهبود اقتصاد حمل و نقل ریلی است.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار ماه گذشته مقدماتی برای بهبود وضعیت اقتصاد در بخش باری و مسافری انجام شده که امیدواریم آثار آن را طی دو سال آینده شاهد باشیم.

ذاکری تاکید کرد: در طول چهار ماه گذشته دو قرارداد بزرگ زیرساختی و سه قرارداد تامین ناوگان به امضا رسیده است.

مدیرعامل راه آهن گفت: راه آهن حتی یک واگن مسافری و باری ندارد و همه آنها به شرکت‌های خصوصی واگذار شده و این شرکت‌ها وظایف حمل و نقل را بر عهده دارند و راه آهن به دنبال ترغیب شرکت‌ها برای استمرار فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر افزایش سطح خدمات به مردم گفت: نمود عینی ارتقا خدمات به مسافرین محترم، وارد کردن قطار‌های ۵ ستاره به چرخه حمل و نقل ریلی است که امروز بخش اول آن را در آذربایجان شرقی شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه آینده در مسیر‌های ارومیه و مراغه و مسیر‌های دیگر کشور، شاهد راه اندازی قطار‌های با کیفیت خواهیم بود.

ذاکری تاکید کرد: در دهه فجر امسال در استان یزد قطار‌های دو طبقه راه‌اندازی می‌شود و همچنین در مسیر تهران- مشهد نیز ترنست با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و مدت زمان سیر ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه به چرخه سیر در این مسیر بر می‌گردد.

به گفته مدیرعامل راه آهن، در ایام دهه فجر خط فرعی در شبستر به بهره برداری می‌رسد که سالانه حدود یک میلیون تن بار ظرفیت در این خط فرعی وجود دارد.

ذاکری با بیان اینکه بهترین راهکار برای افزایش ایمنی جاده‌ای در جهان، انتقال بار از جاده به ریل است افزود: در صورتی که بار‌ها از جاده به ریل منتقل شود؛ جان باختگان تصادفات جاده‌ای ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: طبق برنامه هفتم، ظرف سه سال آینده با کمک بخش خصوصی و شرکت‌های صاحب بار، خطوط ریلی را دو خطه خواهیم کرد تا بخشی از بار را به سمت ریل بیاوریم.

وی با بیان اینکه اتصال ریلی ایستگاه شرق تبریز به غرب تبریز به عنوان مهم‌ترین پروژه استانی و بزرگترین پروژه کریدور شرق- غرب است گفت: این پروژه در قالب پروژه تکمیل کریدور شرق - غرب از سرخس به چشمه ثریا طراحی شده است.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: اتصال ریلی ایستگاه شرق تبریز به غرب در سبد دوم پروژه‌هایی است که با یکی از کشور‌ها در قالب فاینانس مذاکره شده و ۲.۴ میلیارد دلار اعتبار برای کل پروژه اختصاص خواهد یافت که شامل برقی کردن مسیر و تکمیل این کریدور است.

وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و حمایت‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی، این موضوع ظرف ۴ سال آینده عملیاتی شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->