آیا قطع برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳۰۰۰ مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶ خرید طلا و سکه در سیزدهم ماه صفر | کشتی‌آرای: خرید طلا در سیزدهم صفر یک پدیده خرافاتی است پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال ۱۴۰۴ با توجه به معاملات امروز بورس کالا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد ریزش ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مکان‌های اسکان اضطراری زائران در مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قطعی برق نخواهند داشت استاندار خراسان رضوی: ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد بانک مرکزی: خرید ارز اربعین از بانک سپه امکان‌پذیر شد بازگشت قطعی برق ۴ ساعته به کشور قیمت امروز دینار عراق در مشهد (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) مهلت نهایی تمدید بیمه شخص ثالث با بخشودگی کامل جریمه اعلام شد ایران خودرو ۵ روز تعطیل شد + جزئیات نظام افزایش حقوق و دستمزد دوبار در سال در دستور کار شورای عالی کار قرار گیرد وام‌های ازدواج و خرد باید فقط با یک ضامن پرداخت شوند قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | طلای جهانی همچنان در مسیر صعود قطع برق ۹۰۰ مشترک پرمصرف تجاری و خانگی در خراسان رضوی راه‌اندازی پرواز مشهد ـ زاهدان ـ کویته از فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) صدور مجوز راه‌اندازی خط کشتیرانی پاکستان- ایران دلالی ارز، آفت گردشگری | چرا نرخ ارز در بازار و صرافی‌ها متفاوت است؟ آخرین قیمت معاملات توافقی دلار، (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) کاهش قیمت دینار برای زائران اربعین (چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۴۰۴) افزایش قبوض برق و گلایه‌ها و درخواست شهروندان مشهدی | محاسبه قبوض برق روشن باشد آیا باید منتظر بیت کوین ۵۰۰ هزار دلاری باشیم؟ پیش‌بینی قیمت دلار چهار‌شنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | دلار در فضای بی‌اعتمادی معلق ماند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) | عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار طلا تاکسی‌های اینترنتی مجاز به انجام سفر برون‌شهری نیستند سرمایه گذاری ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه «دیجیتال بُرد» شهری مشهد پیش فروش قطعی سکه به زودی آغاز می‌شود
سرخط خبرها

ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۱۷۳۷۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی از عدم تناسب عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما و همچنین، شکل و ساختار پیش‌فروش بلیت‌های قطار گفت.

فرهاد دوایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز؛ ضمن اشاره به وضعیت پیش‌فروش قطار‌های مسافربری ویژه نوروز ۱۴۰۴، گفت: پیش‌فروش آنلاین قطار مشکلاتی را برای آژانس‌ها به وجود آورده است؛ بدین صورت که ۵۰ درصد از بلیت‌ها در ساعت ۸ بامداد برای مردم و از طریق درگاه اینترنتی و ۵۰ درصد نیز ساعت ۱۰ برای آژانس‌ها باز شد که تلاش کردیم زمان بازشدن درگاه فروش هم‌زمان شود، اما پیگیری‌های ما نتیجه نداد.

وی به قیمت بلیت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت‌های قطار، در حال حاضر قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ مشکلات بیشتر شد

دوایی در ادامه، به مسئله قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه آزادسازی قیمت‌ها بدون نظارت کافی انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های دلخواه خودشان را اعمال می‌کنند.

وی گفت: اکنون در مسیر‌های مشهد-تهران، مشهد-قشم، مشهد-بندرعباس و مشهد-کیش، شاهد قیمت‌های بالای بلیت هستیم؛ به گونه‌ای که در مسیر تهران، بعضاً قیمت بلیت تا ۶ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود، اما خدمات پروازی ارائه‌شده، ارزش پایین‌تری نسبت‌به مبلغ مذکور دارد و در واقع، شرکت‌های هواپیمایی فقط صندلی‌فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تور‌های داخلی و خارجی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های تمام‌شده، عنوان کرد: تور در مسیر‌های داخلی تقریباً قیمت مشخصی دارد، اما در مسیر‌های خارجی، معمول شده است که آژانس‌ها نرخی را به دلار تعیین کرده و قیمت بلیت هواپیما را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دوایی درخصوص لغو روادید گردشگری میان ایران و تاجیکستان و اثر آن بر تور‌های ورودی به دوشنبه نیز گفت: در حال حاضر، برای انجام سفر به تاجیکستان با مشکلات پروازی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مواجه هستیم. با این حال، تاجیکستان مقصد ارزانی نیست و خدمات هتلی در این کشور، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار و قیمت بلیت پرواز هم در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر نظارت درخصوص آزادسازی نرخ بلیت، بیان کرد: ما همواره از آزادسازی نرخ بلیت حمایت می‌کردیم و آن را، راهی برای ایجاد رقابت می‌دانستیم؛ همان‌گونه‌که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است. اما در نبود سیستم نظارتی و عدم تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص و همچنین، فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور، همچنان با ناترازی عرضه و تقاضا مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->