بازه زمانی واریز وجه برای حراج سکه، از جمعه (۳ اسفند ۱۴۰۳) به شنبه تغییر یافت ویدئو| انفجار ۳ اتوبوس در جنوب تل آویو ۵۰ رستوران در اطراف حرم امام‌رضا(ع) در ماه رمضان ۱۴۰۳ مجوز فعالیت دارند برخورد قاطع بازرسان اتاق اصناف مشهد با گران‌فروشی و احتکار در ماه رمضان قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲ اسفند ۱۴۰۳) | قیمت انواع هایما ریخت آرامش در بازار خودرو‌های داخلی (۲ اسفند ۱۴۰۳) پرداخت بیش از ۲۴۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری طی ۱۱ماهه نخست ۱۴۰۳ مرکز آمار تورم بهمن ۱۴۰۳ را ۳۲ درصد اعلام کرد قیمت طلا در مشهد به ۷ میلیون تومان نزدیک شد (۲ اسفند ۱۴۰۳) سیل زدگان مشهدی معطل اقدام دولت! | ۱۰ میلیون و ۷ میلیون تومان، ارقام وام بازسازی منازل سیل زده مشهد قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲ اسفند ۱۴۰۳) | دلار به نیمه کانال ۹۳ هزار تومان رسید قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز (۲ اسفند ۱۴۰۳) چند؟ واردات ۲۱ میلیون تن کالای اساسی به ایران از ابتدای سال تاکنون (۲ اسفند ۱۴۰۳) رئیس فراکسیون کارگری مجلس: حداقل افزایش دستمزد کارگران باید ۴۰درصد باشد ضرورت نوسازی سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور توضیحات مدیرکل گمرک کرمانشاه درباره واردات خودرو از گمرکات خسروی و پرویزخان چگونه برای لاستیک دولتی ثبت‌نام کنیم؟ | سهمیه هر خودرو چندحلقه لاستیک است؟ هزینه معیشت کارگران در این صورت از ۵۰ میلیون تومان بیشتر می‌شود صادرات کالا‌های تولیدی خراسان رضوی به بیش از ۸۰ کشور جهان یارانه ویژه شب عید ۱۴۰۴ دولت به چه‌کسانی تعلق می‌گیرد؟ قیمت محصولات ایران خودرو ویژه اسفندماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول هنوز قوانین مرتبط با فروش آنلاین طلا نهایی نشده است هشدار سازمان بازرسی به بانک مرکزی درباره پیش‌فروش سکه تعطیلی ۳۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در کشور | جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در انتظار ابلاغ حق‌العمل ۱۴۰۳ گران‌ترین و ارزان‌ترین خودروی وارداتی بازار ایران کدام است؟ هجوم سرمایه‌گذاران به بازار طلا؛ تقاضا برای سکه و طلای آب‌شده اوج گرفت | قیمت سکه استارت اصلاح را زد؟ (۲ اسفند ۱۴۰۳) نرخ عمده‌فروشی انواع میوه و تره‌بار مشهد اعلام شد (۲ اسفند ۱۴۰۳) | سیب کیلویی ۳۰ هزار تومان قیمت خودرو در بهمن ۱۴۰۳ چقدر رشد کرد؟ آیا توزیع کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده آغاز می‌شود؟
سرخط خبرها

ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۱۷۳۷۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی از عدم تناسب عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما و همچنین، شکل و ساختار پیش‌فروش بلیت‌های قطار گفت.

فرهاد دوایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز؛ ضمن اشاره به وضعیت پیش‌فروش قطار‌های مسافربری ویژه نوروز ۱۴۰۴، گفت: پیش‌فروش آنلاین قطار مشکلاتی را برای آژانس‌ها به وجود آورده است؛ بدین صورت که ۵۰ درصد از بلیت‌ها در ساعت ۸ بامداد برای مردم و از طریق درگاه اینترنتی و ۵۰ درصد نیز ساعت ۱۰ برای آژانس‌ها باز شد که تلاش کردیم زمان بازشدن درگاه فروش هم‌زمان شود، اما پیگیری‌های ما نتیجه نداد.

وی به قیمت بلیت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت‌های قطار، در حال حاضر قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ مشکلات بیشتر شد

دوایی در ادامه، به مسئله قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه آزادسازی قیمت‌ها بدون نظارت کافی انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های دلخواه خودشان را اعمال می‌کنند.

وی گفت: اکنون در مسیر‌های مشهد-تهران، مشهد-قشم، مشهد-بندرعباس و مشهد-کیش، شاهد قیمت‌های بالای بلیت هستیم؛ به گونه‌ای که در مسیر تهران، بعضاً قیمت بلیت تا ۶ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود، اما خدمات پروازی ارائه‌شده، ارزش پایین‌تری نسبت‌به مبلغ مذکور دارد و در واقع، شرکت‌های هواپیمایی فقط صندلی‌فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تور‌های داخلی و خارجی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های تمام‌شده، عنوان کرد: تور در مسیر‌های داخلی تقریباً قیمت مشخصی دارد، اما در مسیر‌های خارجی، معمول شده است که آژانس‌ها نرخی را به دلار تعیین کرده و قیمت بلیت هواپیما را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دوایی درخصوص لغو روادید گردشگری میان ایران و تاجیکستان و اثر آن بر تور‌های ورودی به دوشنبه نیز گفت: در حال حاضر، برای انجام سفر به تاجیکستان با مشکلات پروازی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مواجه هستیم. با این حال، تاجیکستان مقصد ارزانی نیست و خدمات هتلی در این کشور، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار و قیمت بلیت پرواز هم در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر نظارت درخصوص آزادسازی نرخ بلیت، بیان کرد: ما همواره از آزادسازی نرخ بلیت حمایت می‌کردیم و آن را، راهی برای ایجاد رقابت می‌دانستیم؛ همان‌گونه‌که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است. اما در نبود سیستم نظارتی و عدم تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص و همچنین، فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور، همچنان با ناترازی عرضه و تقاضا مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->