جزئیات توزیع برنج دولتی از ۱۵ شهریور ۱۴۰۴ قدرت خرید مردم در مرداد ۱۴۰۴ نسبت به سال گذشته ۴۲.۴ درصد کاهش یافت جهش کاذب دلار به بالای ۱۰۰ هزار تومان | کارشناسان اقتصادی: منشأ روانی دارد و واقعی نیست پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۴ | دلار در مرز کانال ۹۹ هزار تومان قرار گرفت سکه ۶ میلیون ارزان‌تر از قیمت بازار در مرکز مبادله حراج شد (۵ شهریور ۱۴۰۴) تبعات تحریمی فعال‌شدن «مکانیسم ماشه» برای اقتصاد ایران چه خواهد بود؟ | فعالان اقتصادی خراسان رضوی پاسخ می‌دهند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۴ | بازار طلا زیر سایه دلار ۹۹ هزار تومانی سکته کرد آغاز فروش اقساطی جدیدترین کراس اوور کرمان موتور + جدول و شرایط فروش (شهریور ۱۴۰۴) آیا سهمیه بندی آب در استان‌های مرزی صحت دارد؟ (۵ شهریور ۱۴۰۴) آغاز دومین حراج سکه از یکشنبه (۹ شهریور ۱۴۰۴) از خودرو‌های کلاسیک تا نیوفیس‌های ۲۰۲۵ | روایت شهرآرانیوز از نمایشگاه جذاب صنعت خودرو در مشهد (۵ شهریور ۱۴۰۴) رشد منفی ۰.۳ درصدی اقتصاد کشور در تیر ۱۴۰۴ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ شهریور ۱۴۰۴) | افزایش یک‌باره قیمت فیدلیتی بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ شهریور ۱۴۰۴) | رشد یکپارچه قیمت خودرو‌ها مشکل برق به زودی برطرف می‌شود پایان هفته منفی بورس با سبزپوشی | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ شهریور ۱۴۰۴) پیش بینی گلدمن ساکس از کاهش قیمت نفت به ۵۰ دلار تولید خرما در شهریور و مهر ۱۴۰۴ به بیش از ۱.۶ میلیون تن خواهد رسید خودروی ایرانی، قیمت جهانی! | مردم هزینه ارز آزاد را می‌پردازند برنامه دولت برای تحول در کرانه جنوبی کشور | نرخ ارز ترجیحی برای رعایت مصالح مردم افزایشی نشد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ شهریور ۱۴۰۴) | دلار ۹۸ هزار تومان و طلا ۸ میلیونی شد بانک مرکزی اعلام کرد: تشریح تمهیدات ویژه برای حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۵ شهریور ۱۴۰۴) ارسال پیامک حذف یارانه برای برخی کارگران آغاز حراج سکه طلا از ظهر امروز (۵ شهریور ۱۴۰۴) + جزئیات خط پرواز مستقیم مشهد- قشم راه افتاد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ شهریور ۱۴۰۴) | مواد موردنیاز ترشی چقدر درمی‌آید؟ انباشت قوانین، عامل رسوب کالاها در گمرک ۵ خدمت بانکی مهم مشروط به ثبت نشانی در سامانه املاک شد
سرخط خبرها

ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۱۷۳۷۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی از عدم تناسب عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما و همچنین، شکل و ساختار پیش‌فروش بلیت‌های قطار گفت.

فرهاد دوایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز؛ ضمن اشاره به وضعیت پیش‌فروش قطار‌های مسافربری ویژه نوروز ۱۴۰۴، گفت: پیش‌فروش آنلاین قطار مشکلاتی را برای آژانس‌ها به وجود آورده است؛ بدین صورت که ۵۰ درصد از بلیت‌ها در ساعت ۸ بامداد برای مردم و از طریق درگاه اینترنتی و ۵۰ درصد نیز ساعت ۱۰ برای آژانس‌ها باز شد که تلاش کردیم زمان بازشدن درگاه فروش هم‌زمان شود، اما پیگیری‌های ما نتیجه نداد.

وی به قیمت بلیت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت‌های قطار، در حال حاضر قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ مشکلات بیشتر شد

دوایی در ادامه، به مسئله قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه آزادسازی قیمت‌ها بدون نظارت کافی انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های دلخواه خودشان را اعمال می‌کنند.

وی گفت: اکنون در مسیر‌های مشهد-تهران، مشهد-قشم، مشهد-بندرعباس و مشهد-کیش، شاهد قیمت‌های بالای بلیت هستیم؛ به گونه‌ای که در مسیر تهران، بعضاً قیمت بلیت تا ۶ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود، اما خدمات پروازی ارائه‌شده، ارزش پایین‌تری نسبت‌به مبلغ مذکور دارد و در واقع، شرکت‌های هواپیمایی فقط صندلی‌فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تور‌های داخلی و خارجی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های تمام‌شده، عنوان کرد: تور در مسیر‌های داخلی تقریباً قیمت مشخصی دارد، اما در مسیر‌های خارجی، معمول شده است که آژانس‌ها نرخی را به دلار تعیین کرده و قیمت بلیت هواپیما را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دوایی درخصوص لغو روادید گردشگری میان ایران و تاجیکستان و اثر آن بر تور‌های ورودی به دوشنبه نیز گفت: در حال حاضر، برای انجام سفر به تاجیکستان با مشکلات پروازی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مواجه هستیم. با این حال، تاجیکستان مقصد ارزانی نیست و خدمات هتلی در این کشور، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار و قیمت بلیت پرواز هم در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر نظارت درخصوص آزادسازی نرخ بلیت، بیان کرد: ما همواره از آزادسازی نرخ بلیت حمایت می‌کردیم و آن را، راهی برای ایجاد رقابت می‌دانستیم؛ همان‌گونه‌که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است. اما در نبود سیستم نظارتی و عدم تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص و همچنین، فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور، همچنان با ناترازی عرضه و تقاضا مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->