کشف ۲۵ تن خوراک دام قاچاق در مشهد پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) | روند بازار صعودی می‌ماند؟ دیجی‌کالا در مسیر پذیرش و عرضه در بورس قرار دارد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) رشد سهام در بازارهای جهانی | جهش قیمت نفت و سقوط نرخ طلا رکورد ورود پول حقیقی به بورس در ۱۳ ماه اخیر شکسته شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت روز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | فونیکس FX به ۲ میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان رسید قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | رشد ۱۷ میلیونی ساینا اتوماتیک خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از مناطق جنوبی استان آغاز شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت ۴ قلم کالای اساسی تعیین شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) ۱۳۷ هزار مبارزه با آفت سن گندم در خراسان رضوی، از ابتدای سال تاکنون (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) سرازیر شدن ۵.۵ همت پول حقیقی به بورس | جهش حدود ۸۰ هزار واحدی شاخص کل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز طرح نظارت بر محصولات لبنی و برنج در خراسان رضوی (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) سهمیه سوخت از مرداد امسال به کارت‌های بانکی منتقل می‌شود جلوگیری از ترخیص ۹۰ درصدی پارچه‌های نساجی ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه داخل لغو شد؛ نگرانی از تکرار دهه ۹۰ | زیپ و تله موش در راه ایران؟ رئیس‌کل بانک مرکزی: امسال حتماً حذف چهار صفر از پول ملی را عملیاتی می‌کنیم گفت‌و‌گو با ۴ کارگر خراسانی حاضر در دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | رنج‌هایی که گفتنی شد افت بیش از ۲۰۰ هزار تومانی نرخ طلا در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) دولت به دنبال سود بیشتر از افزایش نرخ ارز نیست | هیچ ارزی نباید از دید بانک مرکزی مخفی بماند قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت‌کوین (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دلار در نیمه کانال ۸۳ هزار تومان معاون وزیر راه: میانگین دوره انتظار خانه‌دارشدن ۲۷ سال است بررسی قیمت حبوبات در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | لوبیا چیتی را بیشتر از این قیمت نخرید قیمت طلای جهانی امروز (دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد چرایی صف‌های طولانی وام ازدواج در بانک‌ها آیا حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد؟ رکود دست از سر بازار مسکن برنداشته است | خالی‌بودن بازار مسکن از خریدار و فروشنده (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت عمده‌فروشی میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | خیار و گوجه کیلویی چند است؟
سرخط خبرها

ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۱۷۳۷۹
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
ناترازی قیمت بلیت هواپیما و عدم توازن در فروش بلیت قطار‌های نوروز ۱۴۰۴
دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی از عدم تناسب عرضه و تقاضا در بلیت هواپیما و همچنین، شکل و ساختار پیش‌فروش بلیت‌های قطار گفت.

فرهاد دوایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهرآرانیوز؛ ضمن اشاره به وضعیت پیش‌فروش قطار‌های مسافربری ویژه نوروز ۱۴۰۴، گفت: پیش‌فروش آنلاین قطار مشکلاتی را برای آژانس‌ها به وجود آورده است؛ بدین صورت که ۵۰ درصد از بلیت‌ها در ساعت ۸ بامداد برای مردم و از طریق درگاه اینترنتی و ۵۰ درصد نیز ساعت ۱۰ برای آژانس‌ها باز شد که تلاش کردیم زمان بازشدن درگاه فروش هم‌زمان شود، اما پیگیری‌های ما نتیجه نداد.

وی به قیمت بلیت‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت‌های قطار، در حال حاضر قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما؛ مشکلات بیشتر شد

دوایی در ادامه، به مسئله قیمت بلیت هواپیما اشاره کرد و توضیح داد: متأسفانه آزادسازی قیمت‌ها بدون نظارت کافی انجام شده است و شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های دلخواه خودشان را اعمال می‌کنند.

وی گفت: اکنون در مسیر‌های مشهد-تهران، مشهد-قشم، مشهد-بندرعباس و مشهد-کیش، شاهد قیمت‌های بالای بلیت هستیم؛ به گونه‌ای که در مسیر تهران، بعضاً قیمت بلیت تا ۶ میلیون تومان نیز ارائه می‌شود، اما خدمات پروازی ارائه‌شده، ارزش پایین‌تری نسبت‌به مبلغ مذکور دارد و در واقع، شرکت‌های هواپیمایی فقط صندلی‌فروشی می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرتی خراسان رضوی درباره وضعیت تور‌های داخلی و خارجی با توجه به قیمت ارز و هزینه‌های تمام‌شده، عنوان کرد: تور در مسیر‌های داخلی تقریباً قیمت مشخصی دارد، اما در مسیر‌های خارجی، معمول شده است که آژانس‌ها نرخی را به دلار تعیین کرده و قیمت بلیت هواپیما را جداگانه محاسبه می‌کنند.

دوایی درخصوص لغو روادید گردشگری میان ایران و تاجیکستان و اثر آن بر تور‌های ورودی به دوشنبه نیز گفت: در حال حاضر، برای انجام سفر به تاجیکستان با مشکلات پروازی و انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت‌های هواپیمایی داخلی مواجه هستیم. با این حال، تاجیکستان مقصد ارزانی نیست و خدمات هتلی در این کشور، بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ دلار و قیمت بلیت پرواز هم در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با تأکید مجدد بر نظارت درخصوص آزادسازی نرخ بلیت، بیان کرد: ما همواره از آزادسازی نرخ بلیت حمایت می‌کردیم و آن را، راهی برای ایجاد رقابت می‌دانستیم؛ همان‌گونه‌که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن اشاره شده است. اما در نبود سیستم نظارتی و عدم تدوین شیوه‌نامه‌ای مشخص و همچنین، فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور، همچنان با ناترازی عرضه و تقاضا مواجه هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->