نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

لیگ برتر فوتسال بانوان در انتظار ابلاغ تصمیمات جدید

  • کد خبر: ۳۲۱۶۳
  • ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
لیگ برتر فوتسال بانوان در انتظار ابلاغ تصمیمات جدید
با تغییر در وضعیت بحرانی شهر‌هایی همچون مشهد و اهواز و دستورالعمل جدید وزارت، سازمان لیگ تصمیم دارد تصمیمات جدید خود را برای تعیین‌تکلیف لیگ برتر فوتسال بانوان اعلام کند.
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - با تغییر در وضعیت بحرانی شهر‌هایی همچون مشهد و اهواز و دستورالعمل جدید وزارت، سازمان لیگ تصمیم دارد تصمیمات جدید خود را برای تعیین‌تکلیف لیگ برتر فوتسال بانوان اعلام کند.
پرونده لیگ برتر فوتسال مردان بالاخره با برگزاری ۲ دیدار فینال بسته شد و مشغولیت‌های فدراسیون‌نشینان به پایان رسید و حالا همه چشم‌انتظار این هستند تا سازمان لیگ به قول فراموش‌شده خود برای لیگ بانوان عمل کند. حالا سرپرست کمیته مسابقات فدراسیون در اظهارنظر جدید خود از دستورالعمل جدید وزارت ورزش و ستاد ملی کرونا گفته و بازهم قول داده است تا به‌زودی تصمیم فدراسیون را برای تعیین‌تکلیف لیگ بانوان اعلام کند.
سهیل مهدی دراین‌باره اظهار کرده است: با توجه به دستورالعمل جدیدی که از طرف وزارت ورزش و جوانان و ستاد ملی کرونا در ورزش اخیرا تعیین‌تکلیف شده است، اجرای پروتکل‌های بهداشتی می‌بایست سرلوحه برگزاری مسابقات در تمامی سطوح تحت‌اختیار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد. او ادامه داده است: برهمین‌اساس پس از بررسی جمیع جهات و شرایط برگزاری مسابقات لیگ به‌زودی تصمیم‌گیری انجام می‌شود و نظر نهایی را خواهیم گفت.

شرایط مشهدی‌ها در روز‌های بلاتکلیفی
قرار بود خیلی زودتر و حدود ۲۰ روز پیش تاریخ قطعی مسابقات و آغاز تمرینات به ۴ تیم حاضر در پلی‌آف اعلام شود، اما تمام این مدت سکوت فدراسیون و موکول‌کردن به فردا و پس‌فردا پاسخ پیگیری تیم‌ها بود؛ هرچند در این مدت اجازه شفاهی برای برگزاری تمرینات به تیم‌ها داده شد و تیم‌ها نیز که در برزخ برگزارشدن یا نشدن پلی‌آف قرار دارند، تصمیم گرفتند کار خود را شروع کنند. مشهدی‌های لیگ هنوز خبری رسمی از شروع تمرینات خود اعلام نکرده‌اند. برخی بازیکنان تیم به‌صورت انفرادی در سالن به تمرین می‌پردازند و در فضای مجازی منتشر می‌کنند. سارا شیربیگی که با مصدومیت شدید زانو هفته‌های پایانی لیگ را پشت‌سر گذاشت و با همان شرایط مشهد را ترک کرد، مدتی است که در مشهد حضور دارد و پیگیر انجام کار‌های فیزیوتراپی خود است. او گفته بود باوجود تعطیلی چندماهه و قرنطینه که کمک خوبی برای بهبود آسیب‌دیدگی او بود، اما به‌دلیل تعطیل‌بودن مراکز فیزیوتراپی و کاردرمانی، نتوانسته بود به‌صورت کامل آسیب خود را درمان کند. حالا شیربیگی با تعویق روزبه‌روز مسابقات نیز از فرصت استفاده کرده و برای بهبود زانوی خود استفاده می‌کند. البته تیم‌های دیگر همچون مس رفسنجان و ملی حفاری نیز از هفته‌های گذشته به‌صورت چراغ‌خاموش تمرینات خود را آغاز کرده بودند.

راه‌حل تلخ، اما عملیاتی
با گذشت ۱۰ روز از شروع تیرماه، خوش‌بینانه‌ترین زمان برای برگزاری دیدار برگشت پلی‌آف، هفته نخست مردادماه است؛ زیرا سازمان لیگ قول ۲۵ تا ۳۰ روز تمرین پیش از شروع مسابقات را به تیم‌ها داده بود. پس از آن دیدار‌های فینال و رده‌بندی باقی می‌ماند که درنهایت نیمه‌های مردادماه تکلیف قهرمان فصل مشخص خواهد شد. ازسوی‌دیگر باید اواخر شهریورماه، فصل جدید کلید بخورد تا تیم ملی بتواند هرچه‌زودتر تمرینات آمادگی تیم ملی را برگزار کند و این مسیر قطعا ملی‌پوشان و بازیکنان مطرح تیم‌های برتر کشور را با آسیب‌های زیادی روبه‌رو خواهد کرد. اما یک انتخاب دیگر نیز روی میز فدراسیون می‌تواند باشد؛ اعلام پایان لیگ بدون برگزاری بازی و اعلام قهرمان براساس جدول مسابقات. راه‌حلی که قطعا به مذاق ۲ تیم مشهدی و رفسنجانی خوش نمی‌آید. با توجه به بحرانی‌ترشدن شیوع ویروس به‌ویژه در خراسان رضوی و شهر مشهد و جنوب ایران و نیز خسته‌شدن تیم‌ها از بلاتکلیفی، بعید نیست که سازمان لیگ راه‌حل دوم را برای پایان این داستان پیچیده انتخاب کند.

اوضاع بدتر فوتبالی‌ها
این شرایط البته فقط مختص فوتسالی‌ها نیست و لیگ برتر فوتبال نیز هنوز مشخص نشده است و مسئولان نه‌تن‌ها تصمیمی دراین‌باره نگرفته‌اند، بلکه تصمیمی هم برای پاسخ‌گویی ندارند. با اینکه بیشتر مربیان و بازیکنان خواستار اعلام پایان لیگ هستند، سازمان لیگ دراین‌باره تصمیم‌گیری نمی‌کند. این رویه شاید بیانگر اهمیت کم فوتبال بانوان برای آن‌ها باشد، چراکه تکلیف لیگ مردان در همه رده‌های برتر و حتی دسته ۲ و ۳ مشخص شده است. این وضعیت می‌تواند نشان‌دهنده قدرت و جسارت کم مدیران فعلی فوتبال بانوان برای تصمیم‌گیری باشد. درحالی‌که پیشرفت یک رشته، نیازمند مدیرانی مقتدر است که در زمان لازم تصمیمات درستی را اتخاذ کنند، اما مدیران فعلی بدون اینکه خود را ملزم به پاسخ‌گویی به افکار عمومی بدانند، سکوت پیشه کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->