تقریظ رهبر انقلاب بر سه کتاب دفاع مقدسی منتشر می‌شود شمعی در تاریکی | رونمایی از «اسب‌سالگی» کتاب جدید حیدرکاسبی در نگارخانه رادین مشهد تصویری متفاوت از مقاومت لبنان در مستند قلب ضاحیه ۷۴ کشور راهی اسکار شدند دی‌کاپریو دوباره گیشه را تکان داد «شرلوک هلمز» به آنتن شبکه تماشا رسید + خلاصه داستان و زمان پخش «رها»؛ گامی دیگر در مسیر جهانی شدن سینمای ایران کارگردان «یوز»: به ایرانی بودن خود افتخار کنید آخرین خبر از حال «سعید مظفری» (۴ مهر ۱۴۰۴) + عکس بیژن بنفشه‌خواه به جمع بازیگران «استخر» پیوست مروری بر مستند کلاسیک ایران در برنامه «نردبان» برنامه‌های «هفته مینیاتور ایرانی» در سنت‌پترزبورگ رضا کیانیان: هیچ‌گاه برای گرفتن نقش به کسی وابسته نبوده‌ام «هفت» امشب (۴ مهر ۱۴۰۴) به تحلیل فیلم «سینما متروپل» می‌پردازد تجربه متفاوت اجرای نمایش «ریگ چاه» در مشهد اعتراض ساکنان نیاوران منجر به تعطیلی کنسرت سیروان خسروی شد سعید پیردوست در بیمارستان بستری شد گفت‌و‌گو با علی پیمان، نویسنده و کارگردان مشهدی تئاتر | نمایش «ریگ‌چاه»؛ یادآور اتحاد ملی در روز‌های پرالتهاب ادبیات داستانی دفاع مقدس در طول ۴ دهه چه تغییراتی به خود دیده است؟ «بوی خوش زندگی»؛ روایت محرومیت‌زدایی با زکات در قاب تلویزیون
سرخط خبرها

خانه سینما در فکر راه‌اندازی سامانه فروش بلیت

  • کد خبر: ۳۲۳۵۲
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
خانه سینما در فکر راه‌اندازی سامانه فروش بلیت
بعد از گذشت ۲ سال از رسانه‌ای شدن خبر تلاش «خانه سینما» برای طراحی یک سایت فروش بلیت، هنوز مشخص نیست این سایت راه‌اندازی می‌شود یا خیر و آیا «سمفا» در آینده عضو تازه‌ای خواهد داشت؟

به گزارش شهرآرانیوز؛ از ابتدای تیرماه و با آغاز مجدد فعالیت سالن‌های سینمایی، سامانه «سمفا» متشکل از ۴ درگاه فروش آنلاین فروش بلیت، تحت نظارت سازمان سینمایی و به‌منظور شکستن انحصاری که پیش از این در اختیار یک سامانه بود، راه‌اندازی شد.

 

«سمفا» از سوی مسئولان سینمایی به‌عنوان ترمینالی برای ارائه خدمات آنلاین به مخاطبان، سینماداران و صاحبان آثار معرفی شده است که در ذیل این سامانه جامع، درگاه‌های مختلف بلیت‌فروشی می‌توانند با ایده‌های رقابتی سهم خود از گردش مالی گیشه سینماها را مشخص کنند.

 

هرچند درباره چهار سامانه «سینماتیکت»، «ایران‌تیک»، «سینمابلیط» و «آپ» هنوز ابهامات بسیاری به‌خصوص درباره فراهم بودن زیرساخت‌های فنی برخی برای ارائه خدمات درخور، وجود دارد اما با اعلام موسسه «بهمن سبز» از هفته گذشته درگاه اینترنتی «گیشه ۷» هم وارد میدان شد تا این مجموعه تحت مدیریت حوزه هنری هم در بازار رقابتی فروش آنلاین بلیت سینماها، نماینده‌ای رسمی داشته باشد.

 

نکته جالب اینکه هرچند اخذ ۴ درصد خدمات آنلاین به‌تازگی در فرآیند قیمت‌گذاری یکی از این سامانه‌ها، تا حدودی خبرساز شده اما همچنان نگاه غالب برای ادامه فعالیت سامانه‌های بلیت‌فروشی، پذیرفتن حداقل انتفاع مالی و به تعبیری ارائه خدمات رایگان به مخاطبان با هدف جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت بلیت است و مشخص نیست با این انتفاع حداقلی، دلیل تعدد تقاضا برای راه‌اندازی سامانه‌های متنوع چیست؟ تعددی که بیش از هر چیز مخاطبان را سردرگم و مهمتر از آن ارائه آمار تجمیعی و قابل استناد در حوزه اکران را دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کند.

 

در این شرایط بازخوانی یک طرح بر زمین‌مانده در «خانه سینما» قابل توجه است؛ در سال ۱۳۹۷ خانه سینما اعلام کرد که به دنبال راه‌اندازی سایتی برای فروش بلیت سینما است، سایتی که قرار بود برای کمک به تامین بودجه و نیازهای مادی خانه سینما به نوعی درآمدزایی هم داشته باشد.

 

برای راه‌اندازی این سایت اهداف بسیاری تعریف شده بود که مهمترین آن ایجاد یک «منبع درآمد ثابت» برای ارائه خدمات بهتر برای اعضای خانه سینما بود. خانه سینما در تلاش بود تا با راه‌اندازی این سایت خدمات بهتری را برای مخاطبان در نظر بگیرد و وارد یک رقابت سالم با تنها سامانه اینترنتی فروش بلیت آن زمان یعنی سینماتیکت شود.

 

روانبخش صادقی یکی از اعضای هیات مدیره خانه سینما همان‌زمان اعلام کرده بود: «اگر بتوانیم سایت فعال و گسترده‌تری ایجاد کنیم بی شک فروش فیلم‌ها بالا می‌رود و تاثیرات مثبتی بر چرخه اقتصادی سینما خواهد داشت. تمام این اهداف سبب شده تا برای طراحی این سایت همه جوانب و خط مشی‌های خانه سینما مورد توجه قرار گیرد.»

 

خانه سینما همچنین در تلاش بود تا نقص سایت‌های فروش بلیت فیلم در این سایت برطرف شود. این اخبار در زمانی منتشر شد که خانه سینما اعلام کرده بود به زودی از این سایت رونمایی می‌شود و حتی زمزمه‌هایی درباره واگذاری بلیت‌فروشی جشنواره فیلم فجر به این سایت به گوش می‌رسید اما بعد از گذشت ۲ سال از انتشار این ایده‌ها، هنوز هیچ خبری از رونمایی و یا آغاز به فعالیت این سایت منتشر نشده است.

 

با توجه به فعالیت «سمفا» و ورود پررنگ‌تر رقبای تازه‌نفس به میدان عرضه اینترنتی بلیت سینماها، باید دید آیا راه‌اندازی سایت فروش بلیت هنوز در دستور کار مدیران خانه سینما قرار دارد یا به‌واسطه شکسته شدن انحصار «سینماتیکت» که انگیزه اولیه مدیران «خانه سینما» بود، پرونده ایده راه‌اندازی این سایت برای همیشه مختومه شده است.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->