آیا کودک بدغذا به مکمل نیاز دارد؟ چرا نباید چایی را دوباره گرم کرد؟ شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در جاده زاهدان _ نهبندان + (۱۷ مهر ۱۴۰۴) معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) | فعلاً خبری از بارش باران نیست نقش کلیدی ژنتیک در درمان کودکان ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده مشهد ۱۰۰۰ پرستار کم دارد | کمبود ۴۰ درصدی پرستار در مراکز درمانی شهر رئیس سازمان بهزیستی کشور: مدارس، کانون جدید فرهنگی و اجتماعی محلات می‌شوند | طرح «سلام»، مقدمه خدمات جدید به اقشار مختلف مردم تشریح اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی | طرح‌هایی برای عبور از ناترازی و توازن مالی در حال اجراست گلایه از  صف‌های طولانی ام آرآی در مشهد  | فقط ۱۹ دستگاه برای چند میلیون نفر هر دمنوشی درمان نیست | هشدار پزشک طب سنتی درباره مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی شربت سرفه ساخت هند کودکان را می‌کشد؛ نخورید! آمار ازدواج و طلاق طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ در خراسان‌رضوی | ازدواج اوج گرفت، طلاق عقب‌نشینی کرد مشهد، میزبان اولین مرکز «مهر و گفت‌و‌گو» | اجرای آزمایشی طرح ملی «سلام» در منطقه قاسم‌آباد مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی بابت هزینه درمان | چرا مصوبه سران قوا اجرا نمی‌شود؟ سیگار کشیدن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد معطلی ۶ماهه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی برای دریافت معوقات حقوق فروردین ۱۴۰۴ و بیمه تکمیلی آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۴ برگزار شد (۱۷ مهر) شهادت مامور مبارزه با مواد مخدر در درگیری با قاچاقچیان مسلح در محور نهبندان - زاهدان (۱۶ مهر ۱۴۰۴) دستور رئیس‌جمهور برای اقدام فوری در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل توضیحات قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و حساب بانکی بابک زنجانی در مالزی سقوط مرگبار کارگر جوان از ساختمان در حال احداث مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) دستگیری ۲۵۹ معتاد و مواد فروش در مشهد در هفته فراجا (مهر ۱۴۰۴) لزوم ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی فاقد مدارک هویتی در اسرع وقت وزیر آموزش و پرورش: امسال بیش از ۱۵۰ هزار کودک در مقطع ابتدایی از تحصیل جا ماندند (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ترس‌های اجباری نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۴ کی اعلام می‌شود؟
سرخط خبرها

ضرب‌وشتم دانش‌آموزان با کابل در روستای کرجو کردستان | جزئیات جدید از اظهارات معلم متهم

  • کد خبر: ۳۲۶۵۲۱
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۳
ضرب‌وشتم دانش‌آموزان با کابل در روستای کرجو کردستان | جزئیات جدید از اظهارات معلم متهم
در پی انتشار خبر شوکه‌کننده ضرب‌وشتم دانش‌آموزان روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج توسط یک معلم، جزئیات جدیدی از اظهارات اولیه این معلم و واکنش آموزش و پرورش کردستان منتشر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این‌بار روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج، شاهد تکرار خبر تلخ آزار و اذیت دانش‌آموزان است. یک معلم مدرسه ابتدایی به دلیل گم‌شدن سیم شارژر، دانش‌آموزان کلاس را مقصر دانسته و با حبس‌کردن آن‌ها در کلاس، با کابل به ضرب‌وشتمشان پرداخت. این حادثه موجی از نگرانی و خشم را در میان اهالی روستا به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده و نقل‌قول‌های شاهدان محلی، ماجرا از گم‌شدن یک کابل شارژر در کلاس درس یکی از مدارس ابتدایی روستای کرجو آغاز شد.

معلم این کلاس، بدون انجام هیچ‌گونه تحقیق یا بررسی دقیق، تمامی دانش‌آموزان حاضر در کلاس را مقصر دانسته و اقدام به رفتاری خشونت‌آمیز و غیرقابل‌قبول کرده است. گفته می‌شود این معلم ابتدا درِ کلاس را قفل کرده و مانع خروج دانش‌آموزان شده است. سپس با استفاده از یک کابل، به ضرب و شتم آنها پرداخته است. شدت ضربات به حدی بوده که آثار آن بر بدن برخی از دانش‌آموزان مشهود بوده و باعث ایجاد ترس و وحشت در میان آنها شده است.

حال خوبی نداشتم، بی‌تجربه‌ام/ آموزش و پرورش وعده برخورد قاطع داد

معلم جوان که سال اول خدمتش را می‌گذراند، علت رفتار خشونت‌آمیز خود را «حال بد روحی» عنوان کرده است. این در حالی است که آموزش و پرورش استان ضمن محکوم کردن این اقدام، از بررسی دقیق موضوع و برخورد قاطعانه با معلم خاطی خبر داده است.

بر اساس اطلاعات تکمیلی، معلم متهم به ضرب و شتم دانش‌آموزان، در اظهارات اولیه خود پس از وقوع حادثه، به مسئولان آموزش و پرورش گفته است که در روز اتفاق حال روحی مساعدی نداشته است. او همچنین با اشاره به این‌که سال اول تدریس خود را سپری می‌کند، «بی‌تجربگی» را یکی دیگر از عوامل بروز این رفتار غیرقابل قبول دانسته است.

در پی انتشار گسترده این خبر و موج انتقادات، آموزش و پرورش استان کردستان به سرعت واکنش نشان داده و با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قاطعانه اقدام این معلم، اعلام کرده است که بررسی فوری و دقیق ابعاد مختلف این حادثه در دستور کار قرار گرفته است.

مسئولان آموزش و پرورش تاکید کرده‌اند که تنبیه بدنی دانش‌آموزان به هیچ عنوان قابل‌قبول نیست و با هرگونه تخلف از این نوع به‌شدت برخورد خواهد شد. آنها وعده داده‌اند که پس از تکمیل تحقیقات، برخورد قاطع و قانونی با معلم خاطی صورت خواهد گرفت تا از تکرار چنین حوادث ناگواری در مدارس استان جلوگیری شود.

صلاح‌الدین مفیدی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، ضمن تایید این حادثه، اظهار کرد: یکی از معلمان آموزش و پرورش در روستای کرجو از توابع شهرستان سنندج، دانش‌آموزان پسر پایه پنجم مدرسه را مورد ضرب‌وشتم و تنبیه بدنی قرار داده است.

وی از اعزام مسئولان حقوقی، ارزیابی و حراست اداره کل آموزش و پرورش استان برای پیگیری موضوع به روستای کرجو خبر داد و افزود: بلافاصله بعد از حادثه، موضوع به آموزش و پرورش مرکز سنندج منتقل شده و قضیه توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج، این قضیه را طبق قانون، تخلف بارز دانست و تصریح کرد: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و تا ارائه گزارش‌های اولیه نمی‌توان دلیل واقعی را ارائه داد. اما تایید می‌شود که این معلم با ۴ نفر از دانش آموزان برخورد فیزیکی شدید داشته است.

به گفته مفیدی، این معلم که برخلاف شایعات فضای مجازی، آقا بوده؛ در روز حادثه حال مساعدی نداشته و فارغ‌التحصیل دانشگاه بوده که امسال کار خود را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد که این برخورد در شأن معلمان نبوده و آن را محکوم می‌دانیم و از حق دانش‌آموزان هم کوتاه نخواهیم آمد.

انتشار خبر این حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی بازتاب گسترده‌ای داشته و با واکنش‌های تند و انتقادی فراوانی روبه‌رو شده است. فعالان حقوق کودک و شهروندان با ابراز انزجار از این اقدام خشونت‌آمیز، خواستار رسیدگی فوری و قاطعانه مسئولان آموزش و پرورش و نهاد‌های قضایی به این پرونده شده‌اند.

آنها تاکید دارند که تنبیه بدنی به هر شکلی به‌ویژه در محیط‌های آموزشی، نقض صریح حقوق کودکان و مغایر با اصول تربیتی است و نباید بدون مجازات باقی بماند. مطالبه اصلی، برخورد قانونی با معلم خاطی و تضمین امنیت روانی و جسمی دانش‌آموزان در مدارس است.

متاسفانه، این اولین‌بار نیست که خبر‌هایی از تنبیه بدنی دانش‌آموزان توسط معلمان منتشر می‌شود. تکرار این حوادث نشان‌دهنده ضرورت بازنگری جدی در روش‌های تربیتی و نظارت دقیق‌تر بر عملکرد معلمان در مدارس است.

کارشناسان آموزشی معتقدند که استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز نه‌تنها تاثیر مثبتی در تربیت دانش‌آموزان ندارد، بلکه باعث ایجاد آسیب‌های روحی و روانی جبران‌ناپذیری در آنها می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->