به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز امروز، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴، در آیین بهرهبرداری از ایستگاه پایانی خط دو قطارشهری (شهید فکوری) مشهد اظهار کرد: ایستگاه شهید فکوری با ۹۰۰۰ متر زیربنا در ۳ طبقه در عمق ۲۷ متری ساخته شده و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.
وی افزود: محدوده تونل تا خود ایستگاه شهید فکوری بین شهید کاوه و شهید فکوری ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه مازاد داشته که مجموعاً ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
کیامرز بیان کرد: ما در شورای ششم نواقصی که از سال ۹۵ تا امروز بوده را اصلاح خواهیم کرد. دورنمای بسیار بزرگی برای اتمام کل عملیات خط دو شامل دپو طبرسی داریم که قول میدهیم پایان این دوره، پایان عملیات خط دو قطارشهری مشهد باشد.
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: دورنمای خطوط سه و چهار را نیز خواهیم داشت. اقدام فوقالعاده خوبی در شهر مشهد رخ داد، تونلهای قطارشهری مشهد را همزمان کار کردیم و در این دوره کل تونلهای قطارشهری مشهد را به اتمام خواهیم رساند. مدیریت شهری در دورههای آینده میتواند ایستگاه به ایستگاه با پول کمتری راهاندازی کند.
وی اضافه کرد: دولت و شهرداری همت داشتند و این بودجه را تأمین کردند. شش ماه است شب و روز نداشتیم. ما هرچه داریم از کارگران قطارشهری است، کار اصلی را کارگران زحمتکش مترو مشهد انجام میدهند.
کیامرز خاطرنشان کرد: از آرزوهای همه ما اتصال خطوط مترو به حرم مطهر رضوی بود که بهزودی انجام میشود. شورای ششم در این زمینه زحمات زیادی کشیده است. این ایستگاه، ایستگاه انتهایی بوده و مسیر فکوری تا انتهای هفتتیر نیز در طرح جامع در نظر گرفته شده که امیدواریم این مسیر در آینده افتتاح شود.