افزایش ۲۳ درصدی اخطاریه‌های اشغال معبر در مشهد | صدور بیش از ۱۸ هزار اخطاریه در سال گذشته مشهد، میدان طلایی سرمایه‌گذاری و رونق پایدار شهری فروش ۶۵ میلیون دلاری یک مجموعه هنری ارزشمند مشهد در زمینه مدیریت پسماند یک خوشه صنعتی کامل ایجاد کرده است دستگیری ۱۷ نفر از اراذل و اوباش در مشهد (۴ خرداد ۱۴۰۴) حاجی‌بگلو: سودآوری سرمایه‌گذاری در مشهد تضمین‌شده است استاندار خراسان رضوی: مصرانه پیگیر تعیین تکلیف کوهستان پارک شادی هستیم +فیلم قفل ۱۴ ساله اراضی وکیل‌آباد با تفاهم‌نامه جدید شهرداری مشهد باز می‌شود + فیلم ناصحی: شهرآرا، سنگر صداقت در مسیر خدمت به شهر و مردم است چلۀ فرهنگ‌بانی پژمان‌فر: شهرآرا اعتماد عمومی را جلب کرده است هوای مشهد در مرز ناسالم شدن (۳ خرداد ۱۴۰۴) یک شهر و یک شهرآرا چمران: سرمایه‌گذاری در مشهد آینده‌ساز است انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری مشهد و بانک تجارت برای جهش پروژه‌های شهری (۲ خرداد ۱۴۰۴) تلاش شهرداری و شورای شهر مشهد برای مقابله با چالش‌های فضای سبز و حمل‌ونقل مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۴) شهرداری مشهد در مسیر درآمدزایی پایدار با نوآوری‌های مالی و اقتصادی مشهد در حوزه سرمایه‌گذاری‌های غیرساختمانی، شهری بکر و سرمایه‌پذیر است تأمین آب فضای سبز مشهد با مدل نوین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
سرخط خبرها

دولت باید سهم بیشتری در توسعه خطوط مترو مشهد داشته باشد

  • کد خبر: ۳۳۰۱۷۶
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۹
دولت باید سهم بیشتری در توسعه خطوط مترو مشهد داشته باشد
استاندار خراسان رضوی گفت: علاقه‌مند هستیم به سهم ۵۰-۵۰ دولت و شهرداری در توسعه خطوط مترو مشهد برسیم. در این پروژه‌ها سهم دولت به ۵۰ درصد نرسیده و باید تلاش کنیم این نسبت متوازن را داشته باشیم تا سرعت کار‌ها بیشتر شود.
نگار مقدسی
خبرنگار نگار مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین مظفری امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴، در آیین بهره‌برداری از ایستگاه پایانی خط دو قطارشهری (شهید فکوری) مشهد، اظهار کرد: خوشحالیم امروز به لطف خداوند متعال، عنایت ویژه امام‌رضا(ع) و تلاش، کوشش و زحمت همه عزیزان، این اتفاق و رخداد خوب را برای زائران و مجاوران در شهر مشهد شاهد هستیم.

وی افزود: کار بسیار سنگین و سختی است. خوشحالیم که با همت و تلاش همه عزیزان یک کار جمعی و تیمی از تأمین مالی تا اجرای پروژه را انجام دادند. فرازوفرود‌های زیادی داشتند، اما خوشبختانه این هدیه را به مردم تقدیم کردند.

مظفری بیان کرد: علاقه‌مند هستیم به سهم ۵۰-۵۰ دولت و شهرداری در توسعه خطوط مترو مشهد برسیم. در این پروژه‌ها سهم دولت به ۵۰ درصد نرسیده و باید تلاش کنیم این نسبت متوازن را داشته باشیم تا سرعت کار‌ها بیشتر شود.

استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، عنوان کرد: اگر امروز به این مرحله از رشد و توسعه رسیدیم و دانش فنی احداث قطارشهری و مترو را در ابعاد مختلف داریم، به دلیل لطف و زحمات آن‌ها بوده است. امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای باشد که همکاری بخش‌های خصوصی هم‌تراز با قرارگاه را نیز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم به جایی برسیم که ۶۰ تا ۷۵ درصد حمل‌ونقل ما عمومی شود که حتماً شدنی بوده و این نقطه شروع است. این سه‌چهار خط تکمیل خواهد شد و البته خود ما نیز باید بخشی از اتفاقات را رقم بزنیم.

مظفری ادامه داد: در تفکیک استفاده از حمل‌ونقل عمومی، سهمی را برای دوچرخه‌سواران مشاهده نکردم؛ شهرداری زحمت زیادی کشیده، دوچرخه‌ها استاندارد و خوب بوده، اما تقریباً بلااستفاده است که باید فرهنگ‌سازی کنیم. اگر امروز توجه جدی به بحث مترو داریم، فقط حمل‌ونقل آن نیست؛ سلامت، محیط زیست، کیفیت هوا و موارد دیگر هم مطرح است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: بحث محیط زیست در مشهد با جمعیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفری و با زائران که جمعیت بالایی هستند، باید در قالب یک پویش و برنامه مدون پیش برود تا سهم مؤثری در حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم. اقدامات انجام‌شده و درحال‌انجام، بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: وقتی از پروژه‌های شهری بازدید می‌کنم، حس خوبی دارم؛ اینکه در این شرایط دشوار کار‌های بزرگی انجام شده است. اگر این اراده و حرکت‌های هماهنگ و منسجم نبود، امکان انجام چنین‌کار‌های بزرگی وجود نداشت. امروز باوجود همه محدودیت‌ها، اتفاقات بزرگی رقم خورده و امیدواریم گشایش انجام شود.

مظفری گفت: مشهد ویژگی‌های خاصی دارد و استان خراسان رضوی نیز مورد توجه است؛ باید مشهد را بیشتر دریابیم. مشهد به‌تنهایی بیشتر از ۲۲ استان کشور جمعیت دارد. در حاشیه شهر، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم که از خیلی استان‌ها بیشتر است؛ بنابراین نیاز به توجه ویژه در این زمینه داریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما از معدود شهر‌هایی هستیم که جمعیت کشور را حداقل سه سال یک بار پذیرایی می‌کنیم، این حجم بالای تردد نیازمند زیرساخت‌های جدی است. به بحث زیرساخت‌های برون‌شهری، آزادراه‌ها، قطار سریع‌السیر و قطار برقی نیز باید توجه جدی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->