قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچنان نزولی است (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) واگذاری ۵۹ هزار زمین به خانوار‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر نان آزادپز مشهد در تنور گرانی، مسئولان در صف تأیید و تکذیب جدایی اشتغال از تولید در خراسان رضوی| بررسی روند تغییر سهم اشتغال در گروه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت استان از سال ۹۶ تغییر نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی در سال ۱۴۰۳ رشد روزانه ۵ درصدی سفر باری از مبادی شهر‌های استان خراسان رضوی (۹ خرداد ۱۴۰۴) معاون وزیر راه از اصلاح جدول سوخت کامیون‌داران خبر داد + جزئیات پیگیری برای افزایش نرخ حمل کالا بر اساس تن بر کیلومتر چه مقدار بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده است؟ حجم مبادلات تجاری ایران و عمان چقدر است؟ نرخ بهره بین‌بانکی افزایش یافت (۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۸ خرداد ۱۴۰۴) | بازار ترمز برید؟ بانک مرکزی: وام سامانه حمایت، کلاهبرداری است یک اقتصاددان: اقتصاد ایران حداقل باید به اندازه ترکیه یا عربستان باشد افت قیمت تلفن‌های همراه (۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول طلای جهانی ریخت (۸ خرداد ۱۴۰۴) محکومیت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان سیگار خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ ریزش قیمت دلار و طلا با انتشار اخباری جدید از مذاکرات (۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول قیمت نان آزادپز در مشهد مشخص شد | نان دولتی همچنان با قیمت سابق به فروش می‌رسد بررسی فایل‌های اجاره با رهن ۴۰۰ میلیون تومان در مشهد (۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا در مشهد در شیب نزولی (۸ خرداد ۱۴۰۴) ماجرای پیامک افزایش آورده تا ۵۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان نهضت ملی مسکن چه بود؟ چرا قیمت میوه در اوج عرضه، اینقدر گران است؟ | مقصر کیست؟ واریزی غیرمنتظره برای ۴۹ میلیون ایرانی + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۸ خرداد ۱۴۰۴) | لیموترش با قیمت‌های عجیب در تره‌بار کوروش‌کمپانی‌ها با مدل جدید خانه‌دارشدن مستأجران در راه هستند پیش بینی قیمت دلار (پنجشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۴) پیش بینی قیمت طلا و سکه (پنجشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۴) یادی از احمد خیامی، پدر صنعت خودرو ایران هم‌زمان با سالروز درگذشتش | پدر «پیکان» سرنوشت
سرخط خبرها

علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟

  • کد خبر: ۳۳۱۲۱۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱
علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟
به گفته رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو تولید داخل کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم دوست زاده - رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور - در مورد برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو بیان کرد: متأسفانه عواملی از قبیل تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تأمین‌کنندگان قطعات زیاد نیستند و قطعاً تعدد آن منجر به کاهش کیفیت قطعات می‌شود. در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی برای خودروی جدید استفاده می‌کند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

وی در مورد تولیدات داخلی تأکید کرد: باید یک نظام منسجمی برای انتخاب تأمین‌کنندگان از سمت خودروسازان و حتی مؤسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعه‌سازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود. تفکیک قطعه‌سازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتش‌سوزی بیان کرد: در هر جامعه‌ای انسان خطاکار یافت می‌شود. اما زمانی که در طراحی تست‌ها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمی‌توان چندان ایرادی از رانندگان گرفت. اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.

دوست زاده یادآور شد: خودرویی مانند ال ۹۰ بیش از یک دهه است در داخل کشور بالای ۶۵ درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو به‌قدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست. چرا که قرارداد‌ها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است. اما امروز پس از ۱۰ سال به‌جای رشد در این حوزه، دچار افت شده‌ایم؛ بنابراین باید مشکلات به‌صورت زیر بنایی حل شوند چرا که توانایی لازم در بدنه زنجیره تأمین وجود دارد که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->