بانک مرکزی: تأمین ارز واردات در مدت ۳ ماه از ۱۲.۳ میلیارد دلار گذشت قیمت سیب‌زمینی نصف شد (۵ تیر ۱۴۰۴) جابه‌جایی بیش از ۴.۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری در ۱۲ روز جنگ وزیر راه و شهرسازی: بازسازی مناطق خسارت‌دیده در جنگ در اولویت وزارت راه است قرائت کنتور مشترکان آب و فاضلاب از هفتم تیر به روال عادی بازمی‌گردد قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت (۵ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ تیر ۱۴۰۴) | ملزومات سالاد چه قیمتی دارند؟ تخصیص ارز ترجیحی واردات نهاده‌های دامی و برخی کالا‌های اساسی به روال قبل بازگشت چگونگی فعالیت بازار سهام و ابزار‌های دیگر تا عصر جمعه (۶ تیر ۱۴۰۴) اعلام خواهد شد زمان آغاز مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۴ اعلام شد+ جزئیات فروش طلا با نرخ‌هایی بالاتر از نرخ‌های اعلامی را گزارش کنید ساعت کاری بانک‌ها از شنبه (۷ تیر ۱۴۰۴) چگونه خواهد بود؟ بررسی بازار خودرو پس از آتش‌بس ایران و اسرائیل (۴ تیر ۱۴۰۴) + جدول شماره تماس برای خسارات واحد‌های مسکونی ناشی از جنگ اعلام شد تمدید مجدد لغو پرواز‌های داخلی و خارجی تا ساعت ۱۴ فردا (پنجشنبه، ۵ تیر ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز گوشت گوسفندی، گوساله و مرغ (۴ تیر ۱۴۰۴) | افت قیمت گوشت گوسفندی و ران مرغ در مشهد وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: خودکفایی در تولید گوشت قرمز تا ۳ سال آینده فروش بلیت هواپیما تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود افزایش صادرات نفت ایران | ۱۲۰ میلیون بشکه نفت ایران دو هفته دیگر روانه بازار می‌شود وضعیت مطلوب کالا‌های اساسی در چند روز اخیر (۴ تیر ۱۴۰۴) نرخ طلا در مشهد اعلام شد (۴ تیر ۱۴۰۴) | افت سکه به کانال ۷۴ میلیون تومان آخرین وضعیت ارز دیجیتال در بازار امروز (۴ تیرماه ۱۴۰۴) | تتر رکورد جدیدی ثبت کرد نااطمینانی و ناپایداری شغلی، از مهم‌ترین خطرات قرارداد‌های موقت در مشاغل دائم قیمت نفت رشد کرد (۴ تیر ۱۴۰۴) قفسه‌های پر مغازه، خشاب پر سرباز  و زندگی ادامه دارد! طلا و دلار در مسیر نزولی | واکنش بازار‌های مختلف به انتشار خبر آتش‌بس آغاز ثبت‌سفارش جدید چای و حبوبات از ۷ تیر ۱۴۰۴ کاهش قیمت دلار در ایران به دنبال آتش بس (۴ تیر ۱۴۰۴) | دلار بازار آزاد چند؟ اماواگر‌های بازگشایی بورس
سرخط خبرها

علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟

  • کد خبر: ۳۳۱۲۱۳
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۱
علت بی‌کیفیتی خودروهای داخلی چیست؟
به گفته رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو تولید داخل کیفیت مطلوبی نداشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم دوست زاده - رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور - در مورد برنامه‌ریزی برای جلوگیری از حوادث ناشی از حریق خودرو بیان کرد: متأسفانه عواملی از قبیل تعدد تأمین‌کنندگان، عدم توجه به مهندسی مرغوبیت، تولید و کیفیت موجب شده خودرو کیفیت مطلوبی نداشته باشد. در هیچ جای دنیا، تعداد تأمین‌کنندگان قطعات زیاد نیستند و قطعاً تعدد آن منجر به کاهش کیفیت قطعات می‌شود. در یک دهه اخیر، توجه کمی به طراحی خودرو شده است. خودروسازی که قطعات خودروی قدیمی برای خودروی جدید استفاده می‌کند باید تمام ملاحظات را در نظر بگیرد که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

وی در مورد تولیدات داخلی تأکید کرد: باید یک نظام منسجمی برای انتخاب تأمین‌کنندگان از سمت خودروسازان و حتی مؤسسه استاندارد اجرا شود. ورود قطعه‌سازان فاقد اعتبار و کیفیت لازم به زنجیره تولید خودرو باید ممنوع شود. تفکیک قطعه‌سازان معتبر و فاقد اعتبار وظیفه خودروساز بوده و سازمان استاندارد نیز باید بر این روند نظارت داشته باشد.

رئیس کمیته تخصصی کیفیت استاندارد انجمن قطعه‌سازان کشور در مصاحبه با رادیو گفت‌و‌گو در مورد نقش رانندگان در پیشگیری از آتش‌سوزی بیان کرد: در هر جامعه‌ای انسان خطاکار یافت می‌شود. اما زمانی که در طراحی تست‌ها و قابلیت اطمینان از حد و حدود استاندارد عبور کرده و نادیده گرفته شود، نمی‌توان چندان ایرادی از رانندگان گرفت. اما ریشه اصلی اشکال در جای دیگری است.

دوست زاده یادآور شد: خودرویی مانند ال ۹۰ بیش از یک دهه است در داخل کشور بالای ۶۵ درصد خودکفا شده بود و کیفیت خودرو به‌قدری بالاست که هیچ فردی حاضر به فروش آن نیست. چرا که قرارداد‌ها و تعهدات با طرف فرانسوی دوطرفه بوده است. اما امروز پس از ۱۰ سال به‌جای رشد در این حوزه، دچار افت شده‌ایم؛ بنابراین باید مشکلات به‌صورت زیر بنایی حل شوند چرا که توانایی لازم در بدنه زنجیره تأمین وجود دارد که بتوانند قطعات با کیفیت تولید کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->