حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟
سرخط خبرها

چند ادعا درباره حادثه نطنز

  • کد خبر: ۳۳۴۸۹
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
چند ادعا درباره حادثه نطنز
پس از حادثه نطنز، مقامات، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند در تلاشی آشکار و برنامه‌ریزی شده ضمن اعلام اخبار نادرست و گمانه زنی‌های نامربوط سعی کردند ضمن اعتمادزدایی از نهاد‌های مسئول و رسانه‌های رسمی کشور، سیر طبیعی تحقیق در مورد حادثه را مخدوش کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، بامداد پنج‌شنبه ۱۲ تیر (۲ ژوئیه) حادثه‌ای در یکی از سوله‌های مرکز هسته‌ای نطنز رخ داد.

سازمان انرژی اتمی ایران در اولین واکنش اعلام کرد: یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شده است.

شورای عالی امنیت ملی چند روز بعد اعلام کرد که «علت حادثه به طور دقیق مشخص شده، اما به دلایل امنیتی جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد».

اما این اتفاق خوراکی برای برخی رسانه‌های معاند و مقامات کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی شد.

با وجود گذشت شش روز از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تجهیز مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز)، فضاسازی رسانه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی برای «قدرتمندنمایی» رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

این فضاسازی‌ها که با تکیه بر تکنیک‌های عملیات روانی و مبتنی بر اخبار و اطلاعات غیرمستند از منابع غیرمشخص در حال انجام است با گمانه‌زنی‌های مختلف از جمله خرابکاری، انجام عملیات ویژه، عملیات سایبری، عملیات هوایی، اصابت موشک و... بدون ارائه هیچ سندی دست کم دو هدف را پیگیری می‌کند: «ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه ایران» و «ارائه یک چهره قدرتمند از رژیم صهیونیستی».

در این رابطه لازم است دو موضوع مهم، موردتوجه قرار بگیرد:

اول این که فضاسازی‌های اخیر که بهره‌ای از اطلاعات و اخبار مستند ندارد، از جنس جریان سازی رسانه‌ای بوده و برنامه‌ای هدفمند برای متقاعد کردن افکار عمومی داخلی و خارجی نسبت به اراده و توانمندی رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران است. واکنش‌های تقریبا یکسان مقامات رسمی رژیم صهیونیستی شامل وزیر جنگ و وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز مکمل این برنامه است.

دومین موضوع قابل توجه در این مقوله این است که رژیم صهیونیستی با علم به آسیب پذیر بودن در قبال پاسخگویی جمهوری اسلامی، اساسا جرات مواجهه مستقیم با ایران را به ویژه در موضوع بسیار حساس حمله به مراکز هسته‌ای کشورمان ندارد. از این رو با بهره گیری از ابزار‌های رسانه‌ای در تلاش است که موفقیت بی هزینه را در این حادثه برای خود رقم بزند.

منبع: جماران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->