اطلاعیه شماره ۵ ستاد انتخابات کشور | شناسه دو کاندیدا اعلام شد پایان تبلیغات مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ویدئو | سخنگوی ستاد انتخابات: تعداد بسیار محدودی افزایش شعب اخذ رای خواهیم داشت نشست تخصصی معاونان علمی پژوهشی سپاه پاسداران در مشهد برگزار شد | رونمایی از ۷ محصول فناورانه بسیج اردوغان خواستار پایان جنگ داخلی در سوریه شد معاون ستاد کل نیروهای مسلح: پرچم عِلم در نیروهای مسلح با هدایت فرمانده کل قوا برپا شده و پیش رفته است ۱۰ پهپاد اوکراین بر فراز روسیه منهدم شدند حمایت خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی اطلاعیه شماره ۳ ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم در زمان اخذ رای (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وقوع یک عملیات ضدصهیونیستی دیگر در کرانه باختری جلیلی در مصلی تهران: جلیلی: امروز سر یک دو راهی هستیم آیا بایدن از انتخابات آمریکا انصراف داد؟ ویدئو | لحظه عملیات ضدصهیونیستی در شمال اراضی اشغالی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) ضربه قسام به اشغالگران | سرنگونی پهپاد اسکای لارک + فیلم (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بایدن در حال بررسی ادامه یا کناره‌گیری از انتخابات آمریکا واکنش کنعانی به آزادی بشیر بی‌آزار از بازداشت در فرانسه جلیلی در برنامه تلویزیونی: حالا نوبت انتخاب است+ فیلم وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ترجیح می دهیم بر سر مرزهای شمالی توافق کنیم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

چند ادعا درباره حادثه نطنز

  • کد خبر: ۳۳۴۸۹
  • ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
چند ادعا درباره حادثه نطنز
پس از حادثه نطنز، مقامات، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند در تلاشی آشکار و برنامه‌ریزی شده ضمن اعلام اخبار نادرست و گمانه زنی‌های نامربوط سعی کردند ضمن اعتمادزدایی از نهاد‌های مسئول و رسانه‌های رسمی کشور، سیر طبیعی تحقیق در مورد حادثه را مخدوش کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، بامداد پنج‌شنبه ۱۲ تیر (۲ ژوئیه) حادثه‌ای در یکی از سوله‌های مرکز هسته‌ای نطنز رخ داد.

سازمان انرژی اتمی ایران در اولین واکنش اعلام کرد: یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز دچار آسیب شده است.

شورای عالی امنیت ملی چند روز بعد اعلام کرد که «علت حادثه به طور دقیق مشخص شده، اما به دلایل امنیتی جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد».

اما این اتفاق خوراکی برای برخی رسانه‌های معاند و مقامات کشور‌های غربی و رژیم صهیونیستی شد.

با وجود گذشت شش روز از وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در حال تجهیز مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن (نطنز)، فضاسازی رسانه‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی برای «قدرتمندنمایی» رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

این فضاسازی‌ها که با تکیه بر تکنیک‌های عملیات روانی و مبتنی بر اخبار و اطلاعات غیرمستند از منابع غیرمشخص در حال انجام است با گمانه‌زنی‌های مختلف از جمله خرابکاری، انجام عملیات ویژه، عملیات سایبری، عملیات هوایی، اصابت موشک و... بدون ارائه هیچ سندی دست کم دو هدف را پیگیری می‌کند: «ایجاد اخلال در امنیت روانی جامعه ایران» و «ارائه یک چهره قدرتمند از رژیم صهیونیستی».

در این رابطه لازم است دو موضوع مهم، موردتوجه قرار بگیرد:

اول این که فضاسازی‌های اخیر که بهره‌ای از اطلاعات و اخبار مستند ندارد، از جنس جریان سازی رسانه‌ای بوده و برنامه‌ای هدفمند برای متقاعد کردن افکار عمومی داخلی و خارجی نسبت به اراده و توانمندی رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران است. واکنش‌های تقریبا یکسان مقامات رسمی رژیم صهیونیستی شامل وزیر جنگ و وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز مکمل این برنامه است.

دومین موضوع قابل توجه در این مقوله این است که رژیم صهیونیستی با علم به آسیب پذیر بودن در قبال پاسخگویی جمهوری اسلامی، اساسا جرات مواجهه مستقیم با ایران را به ویژه در موضوع بسیار حساس حمله به مراکز هسته‌ای کشورمان ندارد. از این رو با بهره گیری از ابزار‌های رسانه‌ای در تلاش است که موفقیت بی هزینه را در این حادثه برای خود رقم بزند.

منبع: جماران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->