درباره میرمرتضی روئین‌تن پدر مطبوعات و چاپخانه‌های خراسان کاروان خودرویی خدمت رسانی شهرداری مشهد عازم عتبات عالیات شد خدمت رسانی مدیریت شهری مشهد به زائران حسینی با شعار «مشهد برای حسین (ع)» شهردار مشهد مقدس: خدمت به زائران حسینی، افتخار مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد است آب برخی محلات قاسم‌آباد مشهد فردا سه شنبه (۷ مرداد ۱۴۰۴) قطع خواهد شد وزیر خارجه روسیه: غرب پس از مداخله در ایران برای عملیات در آسیا برنامه‌ریزی می‌کند رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مطرح کرد: هم‌افزایی نوآوری و مدیریت شهری در قالب «چالش معکوس» مشهد اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی مشهد گلایه های بی پایان اهالی فارمد مشهد از آزار بوی کشتارگاه مرغ | دو دهه بوی نامطبوع هم‌نشینی با گل‌های تابستانه در فضای سبز مشهد ورود ون‌های جدید به خیابان‌های مشهد ناصحی: اعزام کاروان خدام‌الحسین(ع)، رزق معنوی مدیریت شهری مشهد است قلندر شریف: اربعین، یک کنگره عظیم فرهنگی در سطح جهانی است | خدمت به دلدادگان اهل‌بیت (ع)، رسالت خادمان مشهد است + فیلم هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۶ مرداد ۱۴۰۴) سخنگوی سپاه: حتی یک لحظه از آمادگی دفاعی غافل نشدیم خدام‌الرضا (ع) در مسیر نجف اشرف | خادمان شهر مشهد برای خدمت به زائران اربعین اذن خدمت گرفتند + فیلم چهار میلیون مترمربع آسفالت در یک سال رکورد شورای شهر مشهد است رویداد هنری «مرز پرگهر»؛ تجربه‌ای موفق از حضور متعهدانه هنرمندان نوجوان مشهد آخرین وضعیت کسبه مجتمع قائم ۱۷ شهریور مشهد | ۵۰۰ میلیارد سرمایه‌ای که خاکستر شد افتتاح فصل دهم «پاتوق فیلم کوتاه» با فیلمی از کیانوش عیاری بندِ حیات مشهد | گذری بر تاریخ سدسازی و نقش سد «گلستان» در تأمین آب شرب مردم ارض اقدس
سرخط خبرها

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد

  • کد خبر: ۳۳۴۹۶۰
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۰۳
  • ۲
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: هر متر مربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای چهار میلیون مترمربع دو همت هزینه تهیه، اجرا و مباحث مرتبط با آن است.
اکرم مقدسی
خبرنگار اکرم مقدسی

به گزارش شهرآرانیوز، پوریا محمدیان‌یزدی امروز، ۶ خرداد ۱۴۰۴، در آیین رونمایی از ماشین‌آلات پیشرفته تراش و اجرای آسفالت و بهره‌برداری از کارخانه تولید قیر امولسیون که در مجتمع تولید آسفالت شهید مجیدی برگزار شد، اظهار کرد: سطح معابر شهر مشهد که قابلیت روکش آسفالت دارد، ۴۵ میلیون مترمربع است.

وی بیان کرد: عمر مفید آسفالت ۱۵ سال است و اگر بخواهیم شهر مشهد هموار باشد، باید سالی سه میلیون مترمربع آسفالت یا روکش آسفالت انجام دهیم که هر ۱۵ سال این کار ادامه پیدا می‌کند تا ۴۵ میلیون مترمربع را داشته باشیم. ملاک عمل برای مدیریت شهری سالانه سه میلیون مترمربع آسفالت است.

محمدیان‌یزدی افزود: در سه‌چهار سال اخیر تا قبل از سال ۱۴۰۳ نتوانستیم این حداقل را اجابت کنیم و زیر یک میلیون مترمربع آسفالت داشتیم؛ بنابراین با عقب‌ماندگی قابل‌توجهی مواجه هستیم. بر همین اساس، شورا سال قبل هدف‌گذاری چهار میلیون مترمربع آسفالت را داشت و امسال نیز پنج میلیون مترمربع است تا عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه ما با یک تن آسفالت، هشت مترمربع را روکش می‌کنیم، عنوان کرد: اگر یک میلیون مترمربع آسفالت را در نظر بگیریم، با ۱۲۵ هزار تن می‌توانیم آسفالت کنیم. در هر تن آسفالت، ۵۰ کیلوگرم قیر مصرف می‌کنیم؛ بنابراین برای هر یک میلیون مترمربع آسفالت، ۶۲۵۰ تن قیر نیاز داریم. براساس قیمتی که هفته گذشته از بورس گرفتیم، قیمت قیر بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان متغیر است.

وی ادامه داد: اگر قیمت ۲۵ میلیون تومان را در نظر بگیریم، هزینه قیر برای یک میلیون مترمربع آسفالت ۱۵۰ میلیارد تومان و برای چهار میلیون مترمربع ۶۰۰ میلیارد تومان است. مخزنی که در کارخانه شهید مجیدی داریم ۷۰۰۰ تن قیر ظرفیت دارد که برای یک میلیون مترمربع آسفالت کافی است. هر مترمربع روکش آسفالت مشهد ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای چهار میلیون مترمربع، دو همت هزینه تهیه، اجرا و مباحث مرتبط با آن است.

محمدیان‌یزدی با اشاره به اینکه دنبال استفاده از آسفالت پلیمری هستیم، تصریح کرد: برای مسیر‌های خاصی مثل بی‌آرتی، آسفالت پلیمری در مشهد جواب گرفته و دنبال اجرای این نوع آسفالت هستیم. مشکلاتی برای ادامه کار داریم که یکی از آن‌ها فرایند حفاری‌ها در مشهد است. توسعه شبکه فیبر نوری در مشهد اکثر آسفالت‌های سطح شهر را دچار مشکل کرده و جدایی آب شرب از خام در برخی معابر مسئله‌ساز شده است. مسائل توسعه‌ای دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز آسفالت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای نهضت آسفالت نیاز به پشتیبانی داریم و این کارخانه و کارخانه بتن سازمان عمران پشتوانه‌های عملیات اجرایی هستند. امروز دو میلیون یورو تجهیزات و ماشین‌آلات جدید اضافه می‌شود که با استفاده از آن‌ها ۳۰ درصد زمان آسفالت کاهش پیدا می‌کند. ۳۰ دستگاه کامیون در این کارخانه داریم که فرسوده است. دستگاه‌های سنگ‌شکن ما به مرز فرسوده‌شدن نزدیک می‌شود که در سنوات آتی اورهال و نوسازی آن‌ها را دنبال می‌کنیم تا سه میلیون مترمربع آسفالت سالانه را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روسازی در مشهد مغفول واقع شده است. قبلاً نهضت پیاده‌روسازی را داشتیم اما الان نگاه ما خودرومحور شده است. امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز دوباره ایجاد حساسیت کنیم. مشهد ۱۵ میلیون مترمربع پیاده‌رو دارد که ۶ میلیون مترمربع در معابر اصلی و ۹ میلیون مترمربع در معابر فرعی است.

محمدیان‌یزدی افزود: پیاده‌روسازی در پروژه‌هایی مانند زودبازده یک و دو تعریف شده، اما باید به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود. امسال ۳۵۰ میلیارد تومان برای پیاده‌روسازی در زودبازده سه کنار گذاشتیم، اما نیاز دارد ویژه‌تر به این موضوع بپردازیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: ما ۱۹۱ کیلومتر مسیل برای دفع سیلاب داریم که ۱۵۰ کیلومتر جداره‌سازی، بدنه‌سازی و سامان‌دهی کردیم، ۲۷ کیلومتر دیگر خاکی است که در برنامه گذاشتیم، ۱۴ کیلومتر نیز در حوزه نظامی و امثال آن است که دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزار تأمین و نگهداری ایجاد شده و از امسال تمام موضوعات تأمین و نگهداری در دل این نرم‌افزار ثبت و ضبط می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین عبدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۷
0
0
ضمن عرض خسته نباشید آقای محترم هر متر مر بع سرعت گیر غیر استاندارد که دعای خیر مردم دارد چقدر هزینه دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۹
0
0
وقتی آدمهای بیسوادی کار را در دست دارند پرهزینه ترین روش به عنوان بهترین روش جهت حفظ کیفیت سواره رو انتخاب میشه. هیچکس هم پیگیر نیست.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->