سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رد ادعای جنجانی درباره پایمال شدن خون شهدای منا

  • کد خبر: ۳۳۵۸
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
رد  ادعای جنجانی درباره پایمال شدن خون شهدای منا

«مرتضی رکن‌آبادی» برادر شهید رکن‌آبادی، دیپلمات سابق ایران در لبنان که جزو جان‌باختگان فاجعه منا بود، هم‌زمان با سالگرد آن حادثه و درحالی‌که ۸۸هزار ایرانی در حج حضور دارند، در برنامه تلویزیونی شبکه افق ادعای عجیبی کرد که به یکی از سوژه‌های داغ فضای مجازی تبدیل شد. رکن‌آبادی مدعی شد اسناد و منابع موثقی دارد که نشان می‌دهد ایران برای باز شدن راه حج، توافق‌نامه‌ای را امضا کرده است که در آن پذیرفته مقصر فاجعه منا ایرانی‌ها بوده‌اند. او گفته است: «واقعا تعجب‌آور است! مسئولان جمهوری اسلامی سال گذشته توافق‌نامه‌ای را در مذاکرات حج امضا کرده‌اند که بر اساس آن پذیرفته‌اند آنچه در منا اتفاق افتاد، مقصرش ایرانی‌ها بوده‌اند تا بتوانند راه حج را باز کنند. به این وسیله راه حج باز شد؛ یعنی روی خون شهدای منا پا گذاشته شد. اطلاع دقیقی دارم و اگر نیاز بود، حتما منبع را معرفی می‌کنم.» مرتضی رکن‌آبادی سال گذشته هم درباره نحوه شهادت و علت خارج شدن اعضای بدن شهید رکن‌آبادی از پیکرش ادعاهای جنجالی داشت. او در گفت‌وگو با روزنامه قانون گفته بود «بنده با کارشناسان امنیتی صحبت کردم. آن‌ها معتقد بودند به احتمال زیاد ایشان (شهید رکن‌آبادی) را ربوده‌اند و به او آمپول اعتراف زده‌اند و به این دلیل مغز ایشان را از بدن خارج کرده‌اند. درباره تخلیه بقیه اعضای بدن گفتند به احتمال زیاد او را با آمپول سمی شهید کرده‌اند و چون آثار آمپول‌ها در بدن می‌ماند، مغز و اعضا را از پیکر تخلیه کرده‌اند. درواقع می‌خواستند اثر انگشتشان را پاک کنند.» ادعاهــــای اخیر رکن‌آبادی بدون جواب نماند و خیلی زود حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین قاضی‌عسکر اظهارات مرتضی رکن‌آبادی را ادعایی نادرست خواند و گفت: تفاهم‌نامه حج موجود است و هرگز چنین چیزی در آن نیست.
قاضی‌عکسر، نماینده پیشین ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که پس از فاجعه منا و تعطیلی حج بر مذاکرات حج و به نتیجه رساندن آن نظارت مستقیم داشته، گفته است: «این یک دروغ مسلم است. نه نظام و نه مسئولان نظام هرگز حاضر نیستند عزتشان را با هیچ‌ چیزی معاوضه کنند. در این چند سال بحمدا... حج با عزت انجام شده است؛ دقیقا ضد آن چیزی که ایشان (رکن‌آبادی) اظهار کرده‌اند. در تفاهم‌نامه‌ حج ایران و عربستان دقیقا ذکر شده است که مسئله منا باید روشن شود و حقوق شهدا باید داده شود. آن‌ها (عربستان) هم آن را امضا کرده‌اند. ایشان (مرتضی رکن‌آبادی) در این‌باره فقط ادعا کرده است و هیچ‌گونه مدرک معتبری در اختیار ندارد. در تمام مذاکرات با وزیر حج عربستان و حتی امسال مسئله منا به‌جد پیگیری شده است. آن‌ها (عربستان) درباره مسجدالحرام اظهار می‌کنند که غرامت و دیه را پرداخت می‌کنند، ولی با کمال تأسف به دلیل تیرگی روابط، این پرداخت با مشکل مواجه شده است. دربــــاره حــــادثه منــا هم هنوز نگفته‌اند مقصر که بوده است، بلکه می‌گویند پرونده به نتیجه نهایی نرسیده و ما همیشه گله‌مند بوده‌ایم که چرا بعد از این چند سال که همه اسناد در اختیارشان قرار گرفته است، نظر نهایی را اعلام نمی‌کنند.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->