مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی
سرخط خبرها

صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه

  • کد خبر: ۳۳۶۴۰۲
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۲
صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه
در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است. اجرای این طرح‌ها بخشی از برنامه‌های جامع شهرداری مشهد برای بهینه‌سازی شبکه معابر و کاهش ترافیک است و انتظار می‌رود در آینده نیز پروژه‌های مشابهی در نقاط دیگر شهر اجرایی شود.

در همین راستا مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، با اشاره به نتایج مثبت طرح تبدیل میدان شهید کاوه به چهارراه، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از ۹ بهمن ۱۴۰۳ آغاز و نتیجه کار به کاهش چشمگیر ترافیک در ساعت اوج و صرفه‌جویی مالی برای شهروندان منجر شد.

رضا نوروزی افزود: با‌توجه‌به اینکه در آیین‌نامه معابر شهری ایجاد و گسترش میدان‌های تداخلی توصیه نشده است، این میدان به یک چهارراه کارآمد تبدیل شد تا روان‌سازی و کنترل ترافیک در ساعات پرترافیک به‌خوبی محقق شود.

کاهش صف‌های طولانی برای عبور از میدان

به گفته این مقام مسئول، کاهش گره ترافیکی در بازوی شمالی، یکی از نتایج این تغییر و اصلاح بوده است. پیش از این، در ساعات اوج عصر، صف‌های طولانی در مسیر میدان جمهوری به سمت میدان شهید کاوه تشکیل می‌شد که با اجرای این طرح، از شمار و تعداد این صف‌ها به‌نحو شایان‌توجهی کاسته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد تصریح کرد: از دیگر نتایج تغییر این میدان به چهارراه می‌توان به کاهش ۶۰‌درصدی طول صف در ساعات غیراوج در بازوی شمالی، کاهش ۵۵‌درصدی طول صف در ساعات اوج در بازوی غربی، کاهش ۴۶ درصدی زمان سفر در ساعت اوج در مسیر میدان جمهوری اسلامی به تقاطع جدید شهید کاوه و کاهش ۴۰ درصدی مسیر غربی (دعبل خزایی به میدان شهید کاوه) اشاره کرد. این همه در حالی است که با کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، هزینه‌های حمل‌ونقل برای شهروندان کاهش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->