آئین بزرگداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر شهید کاظمی در مشهد فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴) قدردانی حجت‌الاسلام ماندگاری از خدمات خالصانه پاکبانان مشهدی در نجف اشرف| خدمت به زائران، خود نوعی زیارت است+ فیلم قرعه کشی طرح فروش ایران خودرو در مرداد ۱۴۰۴ برگزار شد + تعداد متقاضیان شهردار مشهد مقدس: مجموعه ورزشی شهید بوکانی فردا افتتاح می‌شود | گامی مهم برای توسعه کشتی در مشهد توجه ویژه حوزه املاک شهرداری مشهد به استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس شهر برای تأمین منابع مالی نگاهی به تاریخچه ایوان «تلگراف خانه» و کاشی های آن اعلام جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مشهدمقدس (۲۳ مرداد ۱۴۰۴) قلندر شریف: مشهد در دهه آخر ماه صفر به همراهی همه دستگاه‌های ملی نیاز دارد تلاش برای تامین ۲۷۰ واگن جدید برای مترو مشهد تأمین باتری پرظرفیت برای مدیریت خاموشی چراغ فرماندهی ۵۰ تقاطع مشهد امپراتوری ضایعات | روایتی از سودی هنگفت، اما با معضلات اجتماعی و بهداشتی برای دیگران هوای کلانشهر مشهد امروز قابل قبول است (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) ناترازی برق و کم‌آبی، تهدیدی برای ترافیک شهری و فضای سبز مشهد شهردار مشهد مقدس: شهرآرا زبان گویای مردم است | ۴۷ پروژه شاخص را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم رتبه مشهد در تفکیک زباله در مبدا بالاتر از میانگین کشوری است | گزارش شهرآرا از دهمین نشست علمی–تخصصی «یک شهر تجربه» سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: تا بررسی مدارک دو کاندیدای ریاست شورا، آقای ناصحی همچنان رئیس هستند اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای ششم شهر مشهد در سال پنجم مشخص شدند نگاهی به عمارت ۷۴ ساله شهرداری مشهد | بلدیه ارض اقدس آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و متروی مشهد، از ساعت ۶ صبح فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه

  • کد خبر: ۳۳۶۴۰۲
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۸:۳۲
صرفه‌جویی زمانی و ریالی شهروندان با تبدیل میدان شهید کاوه مشهد به چهارراه
در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز؛ در دوره اخیر مدیریت شهری، اصلاح هندسی برخی معابر و تغییر در ماهیت برخی معابر (تبدیل میدان به چهارراه) در راستای بهبود کیفیت سفر‌های درون‌شهری و کاهش آلودگی هوا، با جدیت بیشتری دنبال شده است. اجرای این طرح‌ها بخشی از برنامه‌های جامع شهرداری مشهد برای بهینه‌سازی شبکه معابر و کاهش ترافیک است و انتظار می‌رود در آینده نیز پروژه‌های مشابهی در نقاط دیگر شهر اجرایی شود.

در همین راستا مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، با اشاره به نتایج مثبت طرح تبدیل میدان شهید کاوه به چهارراه، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح از ۹ بهمن ۱۴۰۳ آغاز و نتیجه کار به کاهش چشمگیر ترافیک در ساعت اوج و صرفه‌جویی مالی برای شهروندان منجر شد.

رضا نوروزی افزود: با‌توجه‌به اینکه در آیین‌نامه معابر شهری ایجاد و گسترش میدان‌های تداخلی توصیه نشده است، این میدان به یک چهارراه کارآمد تبدیل شد تا روان‌سازی و کنترل ترافیک در ساعات پرترافیک به‌خوبی محقق شود.

کاهش صف‌های طولانی برای عبور از میدان

به گفته این مقام مسئول، کاهش گره ترافیکی در بازوی شمالی، یکی از نتایج این تغییر و اصلاح بوده است. پیش از این، در ساعات اوج عصر، صف‌های طولانی در مسیر میدان جمهوری به سمت میدان شهید کاوه تشکیل می‌شد که با اجرای این طرح، از شمار و تعداد این صف‌ها به‌نحو شایان‌توجهی کاسته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد تصریح کرد: از دیگر نتایج تغییر این میدان به چهارراه می‌توان به کاهش ۶۰‌درصدی طول صف در ساعات غیراوج در بازوی شمالی، کاهش ۵۵‌درصدی طول صف در ساعات اوج در بازوی غربی، کاهش ۴۶ درصدی زمان سفر در ساعت اوج در مسیر میدان جمهوری اسلامی به تقاطع جدید شهید کاوه و کاهش ۴۰ درصدی مسیر غربی (دعبل خزایی به میدان شهید کاوه) اشاره کرد. این همه در حالی است که با کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، هزینه‌های حمل‌ونقل برای شهروندان کاهش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->