آتش سوزی در جنوب تهران | انبار روغن موتور طعمه آتش شد + فیلم (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) پنجمین سال خشکسالی پیاپی در خراسان رضوی | احتمال از دست رفتن سد‌های تأمین‌کننده آب مشهد در پاییز ۱۴۰۴ + فیلم نیمی از مدارس کشور را خیرین بازسازی و تجهیز می‌کنند یگان حفاظت محیط زیست: ارتقای توان عملیاتی برای امنیت محیط‌بانان ضروری است بازنشستگان صندوق فولاد وام بانکی می‌گیرند + جزئیات آیا واکسیناسیون HPV در ایران متوقف شده است؟ شکر سفید و قهوه‌ای از نظر ارزش غذایی چه تفاوتی با هم دارند؟ سیل در پاکستان جان ۳۵۱ نفر را گرفت «اوزمپیک» داروی لاغری محبوب با بیش از ۱۸۰۰ شکایت اهدای عضو در مشهد به ۱۱ نفر زندگی دوباره بخشید (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) جزئیات امتحانات جبرانی دوازدهمی‌ها اعلام شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) چالش کمبود نیروی انسانی متخصص در کنار توسعه تجهیزات مدرن سرطان‌شناسی در بیمارستان تخصصی سرطان امید بازنشستگان تأمین اجتماعی: معوقات حقوق را زودتر پرداخت کنید یک فرد محکوم به قصاص در اهواز پس از ۳۶ سال آزاد شد درخشش تیم‌های نخبه دانشجویی و دانش‌آموزی ایران در مسابقات رباتیک کره جنوبی بانک رفاه متعلق به تأمین اجتماعی و واگذاری آن به دولت برخلاف قانون است نتایج اعتراضات داوطلبان به آزمون سمپاد چه زمانی اعلام می‌شود؟ آغاز مهلت ثبت نام بومگردی‌ها برای دریافت پنل خورشیدی (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) ویژگی‌های هتل مناسب تابستان در مشهد تالاب هورالعظیم همچنان در آتش | حریق در بخش‌های ایرانی مهار شده است برپایی میز خدمت ویژه بازنشستگان کشوری آیا در مدارس پناهگاه ساخته می‌شود؟ + ویدئو راه‌اندازی سامانه مجازی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۴ سهل‌انگاری ۲ میلیاردی یک مشهدی به‌خیر گذشت کشف صد‌ها کیلو گوشت خر در موتورسازی متروکه با هوشیاری شهروند مشهدی کدام ضدتعریق‌ها برای پوست بی خطرند؟ اهدای عضو جوان مرگ مغزی در مشهد به ۳ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۶ مرداد ۱۴۰۴) روش جدید مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از والدین در فصل ثبت نام مدارس پیش‌ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در سامانه آموزش پرورش آغاز شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

پلاک‌های شهرستان در تهران حق مسافرکشی ندارند | باید نظارت بر تاکسیرانی دقیق‌تر شود

  • کد خبر: ۳۳۶۹۳۸
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۶
پلاک‌های شهرستان در تهران حق مسافرکشی ندارند | باید نظارت بر تاکسیرانی دقیق‌تر شود
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های شرکت‌های مسافربری اینترنتی آنها موظف هستند که نسبت به تجهیز خوردو به آرم و علائم ممیزه اقدام کنند؛ اما می‌بینید که همه خودروهای فعال به آرم و علایم ممیزه مجهیز نیستند و همچنین فعالیت خودروهای پلاک شهرستان در تهران ممنوع است؛ اما می بینید که این نوع خودروها در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شادی مالکی با اشاره به دستور وزیر کشور در مورد بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی غیررسمی و اینترنتی و زیرساخت‌های فنی و نظارتی حمل‌ونقل عمومی با بیان اینکه در ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی رانندگی، وظیفه ساماندهی شرکت‌های حمل و نقلی با شهرداری هاست، گفت: همچنین در ماده ۲۰۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز صراحتاً اشاره می‌شود که حمل مسافر با وسیله نقلیه شخصی فاقد مجوز قانونی ممنوع است.

وی با بیان اینکه در آیین نامه‌های اجرایی تاکسیرانی نیز که مصوب ۱۳۷۴ هیئت وزیران است، نظارت بر عملکرد تاکسی و تاکسیرانان برعهده شهرداری‌هاست، افزود: وقتی به همه این قوانین نگاه می‌کنید، می‌بینید که متولی حمل و نقل عمومی در شهر، شهرداری است؛ اما بنا به مصوبه دیگر هیئت وزیران در سنوات گذشته، شرکت‌های هوشمند حمل و نقل مسافر از این قانون منفک می‌شوند و این شرکت‌ها زیر نظر قانون نظام صنفی می‌روند؛ فلذا اگر تخلفی هم در خصوص راننده‌ها یا خودرو‌های زیرنظر این شرکت‌ها مشاهده شود؛ شهرداری صرفا به عنوان رابط می‌تواند  به اتحادیه کسب و کار‌ها گزارش دهد و رسیدگی به تخلقات این خودرو‌ها نیز ذیل قوانین شهرداری تهران نیست، یعنی در یک نگاه دیگر شهرداری امکان یا ابزار قانونی برای برخورد با تخلفات رانندگان که در شرکت‌های حمل و نقل مسافر هوشمند و فعالیت می‌کنند، را ندارد.

مالکی با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد که ساماندهی در مورد مسافربر‌های اینترنتی صورت گیرد؛ حتماً باید فعالیت و صلاحیت رانندگان خودرو‌هایی که در این شرکت‌ها خدمات ارائه می‌دهند توسط سازمان‌های تاکسیرانی در کشور صورت بگیرد، افزود: دقت داشته باشید برای اینکه پروانه تاکسیرانی برای یک متقاضی صادر شود ضوابط بسیار سختگیرانه‌ای وجود دارد و حتی مدت زمان صدور پروانه تاکسیرانی دارای یک اعتبار محدودی است یعنی بعد از مدت زمانی باید این فرآیند‌ها دوباره طی شود و همه این فرآیند‌ها  به جهت این است که  قانونگذار برای حفظ امنیت مسافران در زمان استفاده از زادگاه حمل و نقل عمومی دارد، حساسیت ویژه‌ای دارد.

عدم دسترسی شهرداری تهران سامانه نظارتی بر عملکرد شرکت‌های اینترنت هست

وی در مورد نظارت سازمان تاکسیرانی بر فعالیت مسافربر‌های اینترنتی با اشاره به عدم دسترسی شهرداری تهران به سامانه سماس (سامانه مشترک اطاعات سفر)  افزود: سماس؛ سامانه نظارتی بر عملکرد شرکت‌های اینترنت هست؛ اما  عملاً سازمان تاکسیرانی دسترسی به این سامانه نداره و اگر درخواست اطلاعات رو داشته باشیم؛   اطلاعات به صورت تدریجی و آفلاین  در اختیار گذاشته می‌شود و  در حالی که  نظارت؛ باید نظارت لحظه‌ای با  دسترسی مستقیم و برخط باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های شرکت‌های مسافربری اینترنتی آنها موظف هستند که نسبت به تجهیز خوردو به آرم و علایم ممیزه اقدام کنند؛ اما می‌بینید که همه خودرو‌های فعال به آرم و علایم ممیزه مجهیز نیستند و همچنین فعالیت خودرو‌های پلاک شهرستان در تهران ممنوع است؛ اما می‌بینید که این نوع خودرو‌ها در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند و اگر این دو مورد از سوی مسافربر‌های اینترنتی رعایت شود بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: اگر همه این اتفاقات اگر بیوفتد قطعاً ساماندهی  مد نظر قانونگذار و مسئولان صورت خواهد گرفت و یعنی همانطور که ما بر تاکسی‌ها و تاکسیران نظارت می‌کنیم  بر حوزه فعالیت  شرکت‌های اینترنتی نیز خواهیم داشت و امیدواریم خدمات این شرکت‌ها ذیل فعالیت شهرداری‌ها باشد تا بتوانیم بر فعالیت آنها نظارت داشته باشیم.

مالکی تأکید کرد: از همه شهروندان درخواست می‌کنیم به جهت حفظ امنیت از خودرو‌های دارای علائم ممیزه و دارای کیو-آر کد تاکسیرانی استفاده کنند و اگر در یک تاکسی سوار شوند و اسکن آن قابل استفاده نبود، این مورد را به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند. درخصوص تاکسیرانان شرایط بسیار سخت گیرانه‌ای برای صدور پروانه تاکسیرانی مدنظر قانون گذار و سازمان تاکسیرانی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->