تسلا و سامسونگ قرارداد ۱۶.۵ میلیارد دلاری برای تأمین تراشه بسته‌اند احتمالا رئیس‌جمهور با پس‌گرفتن لایحه مقابله با اخبار جعلی موافقت کند تست و ارزیابی موفق زیرسامانه پایدارسازی دَوَرانی ماهواره ناهید ۲ سند برنامه جامع ترویج و ارتقای سواد فضای مجازی تصویب شد تحقیقات جدید: روابط اجتماعی بیشتر از غذا یا نوشیدنی به طول عمر کمک می‌کند ستار هاشمی: دولت به اینترنت طبقاتی اعتقادی ندارد رگولاتوری درباره قطعی‌های اینترنت: باید مشکل برق حل شود گوشی‌های تاشو سامسونگ احتمالا زودتر از گوشی‌های دیگر آپدیت‌ نرم‌افزاری دریافت می‌کنند اولین جزئیات از گلکسی S۲۷ اولترا منتشر شد زنگ خطر برای ذخایر ماچا با افزایش عطش جهانی برای این چای خاص ژاپنی تأثیر کیف پول سرد (Cold Wallet) بر امنیت صرافی‌ها رونمایی مایکروسافت از هویت بصری جدید هوش مصنوعی کوپایلت طرح ژاپن برای تولید جنین انسانی از سلول‌های بنیادی چرا نباید مشکلات عاطفی و مسائل خصوصی‌مان را با هوش مصنوعی در میان بگذاریم؟ مشاهده تولد یک سیاه‌چاله بزرگ برای اولین بار (۴ مرداد ۱۴۰۴) ماهواره مخابراتی ناهید ۲ با موفقیت به فضا پرتاب شد+ فیلم سامسونگ برای گلکسی A17 از همان پردازنده گلکسی A16 استفاده می‌کند اضافه‌شدن چند قابلیت هوش مصنوعی به آپدیت جدید ویندوز ۱۱ (۱ مرداد ۱۴۰۴) سه نگرانی سم آلتمن درباره آینده هوش مصنوعی برای هیدراته ماندن بدن چه بنوشیم و از چه چیزی اجتناب کنیم؟ همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری برای مقابله با تهدیدات سایبری
سرخط خبرها

طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۳۳۸۹۵
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد
یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می‌برد، حمایت مالی گروهی از شرکت‌های ژاپنی را جلب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترود‌های فلزی و الکترولیت‌های مایع می‌کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده‌ای است که در حال حاضر در ساخت باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود.

این فرآیند پیچیده مستلزم اتاق‌های پاک پرهزینه‌ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطری‌های لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزی‌ها مربوط به باطری‌های لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال ۲۰۱۶ بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستی‌های ایمنی نسبت داده شد که مدل‌های باطری‌های لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تست‌های مشابه مدل‌های باطری تولید انبوه نکرده بود.

اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیت‌های نیروی رایج خواهد شد که در باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود و عامل داغی بیش از حد این باطری‌ها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۳ به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطری‌های لیتیوم یونی را ندارد، اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->