به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز با بیان اینکه ایستگاه بسیج از مهمترین ایستگاههای باقیمانده از بخش اول خط سوم است، اظهار کرد: در صورت انتشار اوراق مشارکت، تکمیل این ایستگاه سرعت میگیرد.
وی بیان کرد: در حال حاضر کارگاه طرح قطارشهری مشهد با قوت فعال است و در خط سوم تمرکز روی سکوهای دوم ایستگاههای میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری و کامل کردن تجهیزات داخل ایستگاهی بوده که برای تکمیل آن ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: در خط چهارم نیز حفاری پنج کیلومتر از تونل توسط دستگاه حفاری تی. بی.ام از مسیر خواجه ربیع به سمت چهارراه راه آهن انجام شده و حفاری ادامه دارد. حفاری تونل خط سوم در مسیر قاسمآباد نیز در حال اجرا است.
مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به خط قطار شهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و دو در حال بهرهبرداری و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.
خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیلآباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهرهبرداری رسید و هماکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابهجا میشوند، مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهرهبرداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دو قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهرهبرداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهرهبرداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهرهبرداری رسیدند و در سفر اردیبهشتماه سال ۱۳۹۷ رئیسجمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یک در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسمآباد را پوشش میدهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و اردیبهشتماه امسال با بهرهبرداری از بخش اول این خط به طول پنج کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) خطوط مترو مشهد به حرم مطهر رضوی متصل شد.
عملیات حفاری خط چهار نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجهربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.
منبع: ایرنا