راه‌اندازی نانوایی دیگری در حاشیه شهر مشهد با پیگیری شهرآرا | عطر نان در «فرزین» پیچید نیاز مبرم کشور به ۲۰۰ خودروی مجهز به نردبان‌های بلند آتش‌نشانی هشدار تنفسی برای مشهدی‌ها | کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس «ناسالم» است (۱۲ مهر ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس خبر داد: ادامه روند اجرای پروژه دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب شرقی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی: برند اصلی بنیاد مسکن، ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد است راه‌اندازی قطار مشهد - سرخس در جهت توسعه گردشگری در مناطق کمترشناخته‌‎شده رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد: توسعه متوازن محقق نمی‌شود مگر با اجرای پروژه‌هایی در مناطق کمتر برخوردار رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: ریل بودجه را به مناطق کم‌برخوردار تغییر دادیم  نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی: همه در سطح ملی، برای مرکزیت‌یافتن حرم رضوی همراهی خواهند کرد استاندار خراسان رضوی: باید از همه ظرفیت‌های استان برای حل مشکل مسکن استفاده کنیم شهردار مشهد مقدس: غفلت از مرکزیت حرم مطهر باید با توسعه شهر به شرق جبران شود سرمایه‌گذاری ۹ همتی در بزرگ‌ترین پروژه مسکن شرق کشور کلید خورد آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی مسکن شرق کشور در مشهد قطار گردشگری مشهد - سرخس به راه افتاد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) تسریع در احداث ایستگاه آتش‌نشانی میدان شریعتی مطالبه جدی شهردار مشهد مقدس + فیلم رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم شورا، ۵ ایستگاه آتش‌نشانی به بهره‌برداری رسیده است ویدئو | مراسم رونمایی از تجهیزات نوین آتش‌نشانی شهرداری مشهد (۱۰ مهر ۱۴۰۴) نفس‌های آخر کاروان‌سرای زغالی مشهد | جبر روزگار یک پیشه قدیمی و حجره‌های آن را محکوم به فنا کرده است رونمایی از ۳ فناوری نوین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد +فیلم گلایه از فعالیت کارخانه ای که روح زندگی را از «روح آباد» مشهد گرفته است | دود اضافی ممنوع!
سرخط خبرها

نیاز به اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریالی برای اجرای ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد

  • کد خبر: ۳۳۹۴۵۶
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۰
  • ۱
نیاز به اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریالی برای اجرای ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به آغاز عملیات ساخت ایستگاه بسیج در خط سوم مترو گفت: ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این ایستگاه مورد نیاز است.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز با بیان اینکه ایستگاه بسیج از مهمترین ایستگاه‌های باقیمانده از بخش اول خط سوم است، اظهار کرد: در صورت انتشار اوراق مشارکت، تکمیل این ایستگاه سرعت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر کارگاه طرح قطارشهری مشهد با قوت فعال است و در خط سوم تمرکز روی سکو‌های دوم ایستگاه‌های میدان شهدا، باب الجواد (ع) و پایانه مسافربری و کامل کردن تجهیزات داخل ایستگاهی بوده که برای تکمیل آن ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: در خط چهارم نیز حفاری پنج کیلومتر از تونل توسط دستگاه حفاری تی. بی.‌ام از مسیر خواجه ربیع به سمت چهارراه راه آهن انجام شده و حفاری ادامه دارد. حفاری تونل خط سوم در مسیر قاسم‌آباد نیز در حال اجرا است.

مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به خط قطار شهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و دو در حال بهره‌برداری و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.

خط یک قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند، مسیر توسعه چهار و نیم کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴ و نیم کیلومتری خط دو قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره‌برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ رئیس‌جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یک در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم‌آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و اردیبهشت‌ماه امسال با بهره‌برداری از بخش اول این خط به طول پنج کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) خطوط مترو مشهد به حرم مطهر رضوی متصل شد.

عملیات حفاری خط چهار نیز به طول ۱۷ و نیم کیلومتر از انتهای خواجه‌‎ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۳/۳۰
0
1
آقا خط پنج رو از منزل تا محل کار من بکشید
نزدیکه هزینه ش زیاد نمیشه
تنها اشکالش اینه که هر دو اجاره ای هست اگر عوض شد باید دوباره بکشید.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->