کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

«سهراب» برای شهرخودرو از غیب رسید

  • کد خبر: ۳۴۴۳۷
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
«سهراب» برای شهرخودرو از غیب رسید
سهراب بختیاری‌زاده درحالی به عنوان سرمربی شهرخودرو معرفی شد که در بین گزینه‌های مطرح شده دیده نمی‌شد!
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - اعلام پاسخ منفی رضا عنایتی به نیمکت پیشکش‌شده شهرخودرو ازسوی مالک جنوبی، علاوه بر اینکه نشان می‌دهد عنابی‌ها در جست‌وجوی جانشینی برای سرآسیایی هستند، یک پیام دیگر هم داشت. به نظر می‌رسد جلسه هیئت‌مدیره این تیم که قرار بود بعد از بازی سایپا و شهرخودرو برگزار شود، خروجی مثبتی برای سرمربی مستعفی نداشته است. حالا چه جلسه مذکور تشکیل شده باشد و چه حمیداوی به‌تنهایی تصمیم به تغییر روی نیمکت تیمش بعد از استعفای مربی بومی گرفته باشد، اردوگاه عنابی‌ها ازاین‌پس هر روز دستخوش اخبار ضدونقیض انتخاب سرمربی بعدی خواهد بود؛ اخباری که کار را بر استفانو کوزین ایتالیایی سخت می‌کند و تمرکز را از بازیکنان این تیم خواهد گرفت. بااین‌همه طی ۲۴ ساعت گذشته نام‌های مختلفی در فضای مجازی برای جانشینی سرآسیایی مطرح شده است؛ نام‌هایی که بعضا گاه خیلی از نیمکت تیم شهر مشهد دور هستند و گاه به نظر خیلی نزدیک.

اما در ساعات پایانی سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، مالک جنوبی شهرخودرو بعد از جلسه طولانی هیئت‌مدیره برای انتخاب سرمربی جدید تیمش، دست به‌کاری عجیب زد و از آستینش سرمربی جنوبی را بیرون آورد. فرهاد حمیداوی و هیئت‌مدیره شهرخودرو شب گذشته سهراب بختیاری‌زاده را به‌عنوان سرمربی جدید تیمشان معرفی کردند؛ کسی که به‌نظر می‌رسد از آستین غیب حمیداوی و در کشاکش بحث‌وجدل بر سر گزینه‌های نشستن روی نیمکت نماینده مشهد در لیگ‌برتر فوتبال بیرون آمد تا دست‌کم شوک غافلگیرکننده شبانه‌ای را به فوتبال‌دوستان مشهد بدهد.
 
او در میان هیچ کدام از گمانه‌زنی‌های اصحاب رسانه در ۲۴ساعت گذشته نبود و کمتر کسی فکر می‌کرد با وجود فشار افکار عمومی جامعه ورزش مشهد به مالک جنوبی برای کنارگذاشتن بومی‌ها از این تیم، باز حمیداوی تصمیم به آوردن یک مربی همشهری آن هم از خوزستان به خراسان را داشته باشد! با اعلام باشگاه شهرخودرو، سهراب بختیاری‌زاده با قراردادی یک‌ونیم‌ساله به این تیم پیوسته است.
 
سرمربی جدید شهرخودرو قرار است امروز ۲۵ تیر در جلسه معارفه‌ای به بازیکنان و اعضای کادر فنی معرفی شود. این سرمربی جنوبی در کارنامه مربیگری خود هدایت تیم‌های نفت مسجدسلیمان، استقلال خوزستان و تیم ملی جوانان را داشته است. بختیاری‌زاده در جام ملت‌های آسیا سال۲۰۰۰ و جام جهانی۲۰۰۶ سابقه بازی برای تیم ملی فوتبال ایران را دارد. او در مقطعی یکی از مربیان تیم ملی امید هم بوده است.


گزینه‌های خیلی دور، خیلی نزدیک

او به نام‌های بزرگ علاقه‌مند است. وقتی مالک شهرخودرو در ابتدای فصل بعد از مسلط‌ شدن به اوضاع، سراغ سیدمهدی رحمتی رفت و او را برای گلری به مشهد آورد، همه باورشان شد که حمیداوی به نام‌‎های بزرگ علاقه‌مند است. او به دفعات رابطه خوبش با نام‌های بزرگ فوتبال ایران را چه از طریق مصاحبه و چه از طریق انتشار پست و استوری در فضای مجازی نشان داده است.
حالا هم زمزمه‌هایی جدی مبنی‌بر مذاکره او با ۲ گزینه نامدار فوتبال ایران بر سر زبان‌هاست. شنیده‌ها حاکی از آن است که حمیداوی با علی دایی و علی کریمی تماس گرفته است؛ ۲ اسطوره فوتبال ایران که هرکدامشان پا به فوتبال مشهد بگذارند، بی‌تردید با جایگاه اجتماعی که دارند، دهان تمام مخالفان را خواهند بست.
البته علی دایی پیش‌ازاین نشان داده که حاضر به کار در خارج از پایتخت نیست و به‌خاطر تجارتش دوست دارد در تیم‌های تهرانی مربیگری کند. اما علی کریمی که چندی‌پیش با انتشار پستی تصویری از هم‌بازی‌بودنش با فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو، را منتشر کرده بود، یکی دیگر از گزینه‌های جدی است. گفته می‌شود حمیداوی ارتباط خوبی با کریمی دارد و ممکن است همین رابطه، جادوگر را به مشهد بیاورد؛ اتفاقی که می‌تواند برای فوتبال‌دوستان مشهدی به‌شدت جذاب و چالشی متفاوت باشد.


دشمنان رحمتی در شهرخودرو؟

نام ۲ دوست قدیمی مالک شهرخودرو این‌روز‌ها به‌شدت بر سر زبان‌هاست. امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان پیش‌از‌این بار‌ها نشان دادند با حمیداوی رابطه خوبی دارند و حالا در این وانفسایی که دست مالک جنوبی در پوست گردوست، شاید هیچ بدشان نیاید به یاری‌اش بیایند. این وسط تنها یک مسئله ذهن کسانی را که در فضای مجازی فرضیه نشستن یکی از این ۲ گزینه روی نیمکت عنابی‌ها را مطرح کرده‌اند، مشغول کرده است و آن هم سیدمهدی رحمتی است! سنگربانی که اختلافات جدی با هر ۲ گزینه دارد. شاید اگر رحمتی درون دروازه عنابی‌ها نبود، بلافاصله حمیداوی بلیت تهران- مشهد را برای منصوریان می‌گرفت یا بلیت اصفهان- مشهد را برای پایان فصل برای قلعه‌نویی رزرو می‌کرد، ولی عملکرد درخشان رحمتی در این فصل و محبوبیت او سبب شده تا مالک جنوبی در انتخاب یکی از این ۲ گزینه برای سرمربیگری شهرخودرو تردید کند.


تمام مربیان مشهدی

از اردوگاه عنابی‌ها خبر می‌رسد حمیداوی برای خواباندن غائله انتقاد‌ها از کنارگذاشتن سرمربی بومی، با تمام مربیان مشهدی که توانایی کار در لیگ برتر و سرمربیگری شهرخودرو در شرایط کنونی را دارند، وارد مذاکره شده است. البته دراین‌میان تنها صحت‌وسقم مذاکره او با عنایتی تأیید و مالک جنوبی در مصاحبه‌ای مدعی شده است که عنایتی پیشنهادش را رد کرده است.
حمیداوی می‌گوید عنایتی گفته از نظر اخلاقی درست نیست که در این مقطع از فصل به همکاری‌اش با باشگاه هوادار خاتمه بدهد و اگر قرار باشد تصمیمی هم بگیرد، در پایان فصل خواهد بود. مسئله‌ای که البته با توجه به آنکه عنایتی مالک سرمربی هوادار است، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ اما یکی دیگر از گزینه‌های مطرح‌شده، رضا مهاجری است. مردی که تا زمان نگارش این مطلب رضایت‌نامه‌اش را از تبریزی‌ها برای سفر به سیرجان و هدایت تیم قعرجدولی گل‌گهر گرفته است، اما هیچ بعید نیست در مسیر تبریز به سیرجان با تماس مشهدی‌ها تصمیم بگیرد بار دیگر به تیمی برگردد که روز‌های آخر با دلخوری از جمع آن‌ها جدا شد. مهاجری ۳ سال هدایت پدیده (شهرخودرو) را برعهده داشت و رابطه خوبی با سکو‌های مشهد دارد. هیچ بعید نیست حمیداوی برای فرار از تیغ تیز انتقاد‌های هواداران مشهدی، به مهاجری و محبوبیتش متوسل شود.


نباید از خارجی‌ها غافل شد

از نام‌های پرطمطراق داخلی برای جانشینی سرآسیایی که بگذریم، نباید گزینه مربیان خارجی را فراموش کنیم. برخی منابع خبری مدعی‌اند مدیران شهرخودرو می‌خواهند تا پایان فصل با کوزین به مسیرشان ادامه دهند و برای فصل بعد یک سرمربی خارجی را به مشهد بیاورند. شنیده‌ها حاکی از آن است که «عمر دانسی»، دستیار استراماچونی، یکی از گزینه‌هایی است که به‌دلیل رابطه نزدیک با استفانو کوزین هیچ بعید نیست در پایان فصل به مشهد بیاید و این ۲ دوست خارجی هدایت عنابی‌ها را به دست بگیرند. البته باید دید حمیداوی می‌تواند از پسِ هزینه‌های دلاری مربی خارجی برای هدایت تیمش در شرایط حساس کنونی اقتصاد کشور بربیاید یا خیر.


سنگ بزرگ، نشان نزدن است!

با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد مالک جنوبی باید به این مسئله توجه کند که اساسا از قدیم گفته‌اند: سنگ بزرگ، نشان نزدن است! نام‌های بزرگی که حول شهرخودرو و نیمکت این تیم ردیف شده‌اند، هر کدام شرایط ویژه‌ای دارند که جذب آن‌ها مشکل به نظر می‌رسد. بااین‌همه چه کسی در ابتدای فصل فکرش را می‌کرد سیدمهدی رحمتی به مشهد بیاید و سنگربان اول عنابی‌ها باشد؟ شاید امروز قرار است حمیداوی یک برگ جدید رو کند و با آوردن یکی از این نام‌های بزرگ فوتبال ایران به فوتبال مشهد تا حدودی راه نرفته قاسمی، مدیرعامل وقت ابومسلم که می‌خواست ستاره‌های فوتبال جهان، چون زیدان و ژان‌تیگانا را به مشهد بیاورد، بپیماید! اگر تمام این‌ها گمانه‌زنی‌های مجازی است و مالک جنوبی هیچ‌گاه نامی از دایی‌ها و کریمی‌ها به زبان نیاورده، اما قاسمی ادعای آوردن ژان‌تیگانا و زیدان را داشت!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->