آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

عرضه تولید داخلی رمدسیویر از هفته آینده

  • کد خبر: ۳۴۴۸۰
  • ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
عرضه تولید داخلی رمدسیویر از هفته آینده
وزیر بهداشت با ابراز نگرانی درباره وضعیت کووید۱۹ در چهار استان، از عرضه تولید داخلی داروی رمدسیویر از هفته آینده خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی با اشاره به ارایه گزارشی از وضعیت استان‌های درگیر کرونا به رییس جمهور و در جلسه امروز هیات دولت، گفت: در دو - سه هفته گذشته روز‌های سختی بر ما و همکاران‌مان گذشت. همچنین مردم عزیزمان به ویژه در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب غرب و استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور روز‌های سختی داشتند.

وضعیت مطلوب‌تر در استان‌های قرمز
وی ادامه داد: خوشبختانه با همراهی مردم و کمک مسولان استانی و همکاران‌مان در دانشگاه‌های علوم پزشکی، امروز وضعیت مطلوب‌تری نسبت به روز‌های گذشته داریم و بیماری در استان‌های کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان تا حد زیادی کنترل شده است و موارد ورودی به بیمارستان‌ها بسیار کمتر از قبل است و بیماران بستری و مرگ و میر رو به کاهش است.

نگرانی برای ۴ استان
وزیر بهداشت با بیان اینکه البته در استان‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم، افزود: امیدواریم بتوانیم در این استان‌ها نیز با بیماری را به زودی کنترل کنیم. این گزارش را خدمت رییس جمهور و اعضای دولت دادم.

موافقت رییس جمهور با تفویض اختیار به کمیته‌های استانی مبارزه با کرونا
نمکی با اشاره به همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌ها، در عین حال از موافقت رییس جمهور با برخی از تفویض اختیار‌ها به کمیته‌های استانی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: در کمیته‌های استانی مبارزه با کرونا تصمیمات خوبی برای محدودیت‌های جدید گرفته شده و اگر این روال را تا دو هفته آینده خوب دنبال کنیم، در کاهش بیماری بسیار موثر خواهد بود.

توزیع کافی "رمدسیویر" از روز گذشته/عرضه اولین تولید داخلی "رمدسیویر" از هفته آینده

وزیر بهداشت همچنین درباره دارو‌های درمان کرونا گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که کووید ۱۹ هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد. اما برخی همکاران دو داروی رمدیسیور و فاویپیراویر را تجویز می‌کردند. به ویژه رمدیسیور که در اروپا و آمریکا هم مطرح است. یک سری شیاد وارد قاچاق این فرآورده و فرآورده جعلی آن شده بودند. بر همین اساس گرچه این دارو در لیست دارویی کشور نیست، اما برخی همکاران آن را تجویز می‌کردند و معتقدند که در برخی بیماران اثربخش است، روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و بنابراین کمبودی در این زمینه نخواهیم بود.

نمکی همچنین درباره تصمیم‌های اتخاذ شده برای تهران افزود: تصمیم‌های اتخاذ شده درباره محدودیت‌های یک هفته‌ای پیش از این از سوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در تهران به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است. یک هفته با این آهنگ خواهیم رفت و اگر اثرات کمتر از آنچه که انتظار داشتیم، بود، محدودیت‌های بیشتری در نظر خواهیم گرفت.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->