محمدحسین لطیفی: قهوه تلخ برای تلویزیون ساخته‌ شده‌ بود + فیلم سالار عقیلی در بیمارستان بستری شد + فیلم یوتیوبرها افکار نسل جدید را کنترل می‌کنند! «مجید قناد» در تئاتری کودکانه روی صحنه می‌رود سحر امامی را به «ضدقهرمان» تبدیل نکنید! جیمز کامرون بمب اتمی را به تصویر می‌کشد روایتی از بحران کم‌آبی در «قصه‌های آب» بازدید از برج آزادی برای خبرنگاران رایگان شد برنامه‌های رادیونماز از رادیوهای استانی پخش می‌شود دبیرخانه رویداد «برای ایران» بیش از ۳۰۰ اثر دریافت کرد هزینه‌های جشنواره تئاتر فجر و عروسکی چقدر بوده است؟ بخش‌هایی از ساختمان شیشه‌ای صداوسیما مرمت نمی‌شوند زمان بازپخش سریال عشق کوفی از شبکه سه سیما مشخص شد «محمد فوقانی» دبیر مسابقه عکس سینمای ایران شد ترجمه شاهنامه به فرانسه ۴۰ سال زمان برد| آرزوی مترجمش چه بود؟ قرارمان این نبود | گلایه دوباره زردشت اخوان ثالث از وضعیت خانه پدرش در تهران آموختن در طبیعت مدرسه | گفت وگو با نویسنده کتاب «عکس پشه ای» برای کودکان و نوجوانان نمایش فیلم های ایرانی «ملودی» و «دختر» در سینماهای کن سه جایزه مهم جشنواره آوانکا پرتغال در دستان «آن‌ها مرا دوست داشتند»
سرخط خبرها

جیمز کامرون بمب اتمی را به تصویر می‌کشد

  • کد خبر: ۳۴۹۹۰۹
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۰
جیمز کامرون بمب اتمی را به تصویر می‌کشد
جیمز کامرون قصد دارد «ارواح هیروشیما» را به صورت سه‌بعدی فیلمبرداری کند تا نشان دهد انفجار بمب اتمی چگونه بود.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از ورلد آف ریل، در حالی که وسواس جیمز کامرون نسبت به مجموعه «آواتار» قصد فروکش کردن ندارد و «آواتار ۳» برای دسامبر ۲۰۲۵ و «آواتار ۴» برای سال ۲۰۲۹ برنامه‌ریزی شده، این کارگردان قرار است برای یک پروژه بسیار جدی‌تر یعنی ساخت فیلم «ارواح هیروشیما»، این وقفه ۴ ساله را در این میان پرکند.

ساخت «ارواح هیروشیما» مدت‌هاست که مطرح بوده و این فیلم قرار است با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته چارلز پلگرینو ساخته شود تا اولین فیلم بلند کامرون غیر از «آواتار» از زمان «تایتانیک» در سال ۱۹۹۷ باشد. در واقع ۳ دهه از زندگی کامرون توسط موجودات فضایی آبی رنگ و پاندورا اشغال شده است.

اکنون کامرون در مصاحبه جدیدی فاش کرده که اگرچه هنوز فیلمنامه را ننوشته است، اما به «ارواح هیروشیما» کاملاً متعهد است و قصد دارد آن را بین «آواتار ۳» و «آواتار ۴» بسازد.

وی گفته است: این ممکن است چالش‌برانگیزترین فیلمی باشد که تا به حال ساخته‌ام، چون هنوز کاملا تکلیفم با خودم برای این که چگونه به فیلم بپردازم و این که چگونه باید به داستان صادق باشم، اما در عین حال موجب وحشت مردم نشوم، روشن نیست.

کامرون کارگردانی است که برای جابه‌جایی مرز‌های سینمایی شناخته می‌شود و اکنون قصد دارد با هدف غرق کردن بینندگان در یکی از بزرگترین وحشت‌های تاریخ بازگردد. جای تعجب نیست که او برای این پروژه ساخت سه‌بعدی را انتخاب کرده است.

وی افزوده است: می‌خواهم به شما نشان دهم وضعیت چگونه بود. شما فقط آنجا هستید و تماشا می‌کنید، شما شاهد تاریخ هستید، شاهد آنچه واقعاً اتفاق افتاده و ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. در صورت لزوم، آن را به صورت سه‌بعدی فیلمبرداری خواهم کرد. می‌خواهم تا جایی که می‌توانم موضوع برای شما واقعی کنم. نمی‌دانم قرار است فیلم من را به کجا ببرد و حتی به نوعی از این فیلم می‌ترسم.

این پروژه از آنجا شکل گرفت که او در زمان مرگ تسوتومو یاماگوچی - تنها بازمانده رسمی بمباران هیروشیما و ناگازاکی - قول ساخت آن را داد. داستان تا حدودی بر سفر واقعی یاماگوچی تمرکز خواهد داشت؛ زنده ماندن از بمباران هیروشیما در سال ۱۹۴۵، سفر به ناگازاکی و تحمل دومین انفجار هسته‌ای.

آنهایی که با «ترمیناتور» و «بیگانگان» به سن بلوغ رسیده‌اند، انتظار برای یک فیلم بلند غیرپاندورایی خیلی طولانی شده و در حالی که «آواتار» همچنان به پیشرفت فن‌آوری کمک می‌کند و به جذب میلیارد‌ها دلار ادامه می‌دهد، خیلی از طرفداران سینمای کامرون مشتاق چیزی انسانی از او هستند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->