نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

ترس استقلال از رأی کمیته استیناف!

  • کد خبر: ۳۵۱۰۹
  • ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
ترس استقلال از رأی کمیته استیناف!
احتمال برنده شدن پارس جم شانس آسیایی شدن آبی پوشان را به خطر انداخته است.
علی رحیمی/ شهرآرانیوز - سازمان لیگ، زمان برگزاری دیدار‌های معوقه استقلال و فولاد را اعلام کرده است؛ این درحالی است که پارس جنوبی و همچنین نساجی به آرای صادرشده ازسوی کمیته انضباطی معترض هستند. در‌پی این اعتراض، سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات، اعلام کرد درصورتی‌که رأی صادره ازسوی کمیته استیناف متفاوت با کمیته انضباطی باشد، برنامه اعلام‌شده لغو می‌شود و رأی کمیته استیناف لحاظ خواهد شد.

البته به نظر می‌رسد باشگاه نساجی برخلاف باشگاه پارس جنوبی به رأی صادره ازسوی کمیته انضباطی به‌طور‌رسمی اعتراض نکرده است. به‌ویژه که سازمان لیگ بعد از بازی نساجی- فولاد، دیدار فولاد دربرابر نفت مسجدسلیمان را هم به حالت تعلیق درآورد و این نشان می‌دهد حضور بازیکنان کرونایی در ترکیب فولاد بیش از ۲۵ درصد بوده است. در ادامه حتی دیدار فولاد دربرابر پرسپولیس نیز با ۲ روز تأخیر برگزار شد.

رفتار سازمان لیگ با فولاد، اما در قبال استقلال تکرار نشد. بعد از اینکه استقلالی‌ها برای بازی با پارس جم به عسلویه سفر نکردند، قصد داشتند در بازی بعدی هم حاضر نشوند که این با مخالفت سازمان لیگ همراه شد. آبی‌ها در دیدار با تراکتور بازی کردند و در ادامه هم برای بازی با صنعت‌نفت به آبادان سفر کردند.
 
اکنون سؤال مهم برای اهالی فوتبال این است که اگر استقلال همانند فولاد درگیر ۲۵ درصد کرونایی بوده، چطور در بازی با تراکتور به میدان رفت؟ درحالی فولاد که با چنین‌مشکل مشابهی مواجه بود در بازی با نفت مسجدسلیمان حاضر نشد و دیدار این تیم دربرابر پرسپولیس نیز با تأخیر ۴۸ ساعته برگزار شد. البته نمی‌توان حضور بازیکنان کرونایی را در ترکیب استقلال رد کرد! به‌طورواضح برخی بازیکنان تیم استقلال به کرونا مبتلا شدند، اما درباره اینکه آیا ۲۵ درصد از اعضای این تیم به کرونا مبتلا شدند یا نه، تردید‌هایی وجود دارد و اگر این تردید‌ها برای کمیته استیناف نیز تکرار شود، هیچ بعید نیست رأی دیدار پارس جنوبی با استقلال ۳ بر ۰ به سود تیم پارس جنوبی اعلام شود.

بر خلاف آنچه سهیل مهدی عنوان کرد، سازمان لیگ اصلا برنامه‌ای برای لغو دیدار پارس جنوبی- استقلال نداشت و ابلاغیه‌ای برای لغو این دیدار به هیئت فوتبال استان بوشهر ابلاغ نکرد! چراکه درغیر‌این‌صورت مسعود مرادی ناظر بازی و همچنین تیم داوری به زمین بازی نمی‌رفتند. در بازی نساجی - فولاد هم این‌چنین بود. تیم داوری و ناظر داوری که محسن ترکی بود، هنگام برگزاری بازی در استادیوم شهید وطنی قائمشهر حاضر شدند و مراسم ابتدای بازی را انجام دادند.


رأیی که به ضرر استقلال تمام می‌شود

اگر رأی نهایی به سود پارس جنوبی باشد، این رأی به ضرر استقلال تمام می‌شود؛ به‌ویژه در این برهه از زمان که برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کند. این تیم با عبور از سد صنعت‌نفت، حالا شانس خوبی برای کسب سهمیه پیدا کرده است. نامه نهایی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، سرنوشت این پرونده را تعیین می‌کند. اگر ۲۵ درصد از اعضای تیم استقلال که کارت بازی برای آن‌ها صادر شده، به کرونا مبتلا شده باشند، بازی تکرار می‌شود. درغیر‌این‌صورت استقلال موظف به بازی بود و نتیجه این بازی ۳ بر ۰ به سود پارس جنوبی اعلام می‌شود. تنهاچیزی که اکنون می‌توان به‌طور‌واضح به آن اشاره کرد، این است که ۲۵ درصد کرونایی‌های استقلال در بازی با تراکتور تأیید نشد، آن‌هم به فاصله یک هفته بعد از بازی با پارس جنوبی؛ چراکه آبی‌ها در این بازی به میدان آمدند.

پارسی‌ها گفته‌اند درصورتی‌که رأی نهایی به سود آن‌ها نباشد، به فیفا شکایت خواهند کرد؛ اما به نظر می‌رسد از بابت کمیته استیناف که تحت‌تأثیر وضعیت و شرایط استقلال قرار بگیرد، نگرانی ندارند. کمیته استیناف پیش‌از‌این و باوجود همه تلاش‌های باشگاه سپاهان برای برگزاری بازی با پرسپولیس، نتیجه این دیدار را ۳ بر ۰ به سود پرسپولیس اعلام کرد؛ رأیی که قهرمانی را از سپاهان گرفت و در ادامه مدیرعامل این تیم هم تغییر کرد. البته رأی به برگزاری دیدار پارس جنوبی دربرابر استقلال هم محتمل است و دراین‌صورت باید گفت حضور ۲۵ درصد کرونایی در ترکیب استقلال تأیید شده است.
 
جالب اینکه تیم گل‌گهر هم پیش از بازی با شاهین شهرداری بوشهر مدعی شده بود که ۲۵ درصد از اعضای این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند، اما این ادعا ازسوی سازمان لیگ پذیرفته نشد و بازی این تیم دربرابر شاهین شهرداری بوشهر برگزار شد. سازمان لیگ برای پذیرش کرونایی‌های تیم‌ها سازوکار جدیدی را تعیین کرده است. به‌واقع ادعا‌های مطرح‌شده ازسوی باشگاه‌ها به‌دقت راستی‌آزمایی می‌شود. ازاین‌پس بازی درصورتی معوقه می‌شود که کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، مدارک ارائه‌شده ازسوی باشگاه‌ها را تأیید کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->