یورش اشغالگران اسرائیلی به مناطق مختلف کرانه باختری ایران اتهامات بی‌اساس مدیرکل سازمان امنیت انگلیس را رد کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد از حاکمیت لبنان حمایت کرد عراقچی: ادامه همکاری با آژانس در چارچوب توافق جامع پادمان و قانون مجلس است دستگاه قضایی بنگلادش خواستار اعدام نخست وزیر مخلوع شد جمعیت اعتلا: شرم‌الشیخ تحقیر ملت‌های منطقه با نام صلح بود برجام فردا به پایان می‌رسد دبه جدید اسرائیل برای کارشکنی در توافق غزه تا زمانی که نیرو‌های مسلح آمادگی داشته باشد، دشمن توان تعرض نخواهد داشت نام الجولانی از فهرست تروریسم‌های سازمان ملل حذف شد آیا عربستان به «پیمان ابراهیم» می‌پیوندد؟ آژانس انرژی اتمی با پایان اعتبار برجام، چطور برنامه هسته‌ای ایران را بررسی می‌کند؟ آیت‌الله علم‌الهدی: سیاست‌های ما در مقابله با آمریکا هیچ خطایی نداشته است | «روحیه مقاومت و ایستادگی» کلید موفقیت در ۴۵ سال پیروزی انقلاب طالبان: ایران آمادگی میانجی‌گری بین افغانستان و پاکستان را دارد لاریجانی به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) رفت+ عکس (۲۵ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ فلسطینی در تیراندازی اشغالگران در غزه زخمی شدند (۲۵ مهر ۱۴۰۴) کشته شدن ۷ نظامی پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان (۲۵ مهر ۱۴۰۴) حالت فوق‌العاده در پایتخت پرو اعلام شد (۲۵ مهر ۱۴۰۴) ترامپ به صدور کیفرخواست برای بولتون واکنش نشان داد ویتکاف: توافق‌نامه‌های ابراهیم گسترش خواهد یافت وقوع انفجار در پالایشگاهی در کره جنوبی (۲۵ مهر ۱۴۰۴) نتانیاهو و ترامپ درباره اجرای توافق تبادل اسرا گفت‌و‌گو کردند حمله آمریکا به یک کشتی دیگر در کارائیب (۲۵ مهر ۱۴۰۴) حماس: بازگرداندن اجساد اسرای اسرائیلی زمان‌بر است ۱۸۰ سال زندان در انتظار جان بولتون ترامپ: با پوتین در مجارستان دیدار می‌کنم شهادت و مجروح شدن ۸ تن در سلسله حملات رژیم صهیونیستی به لبنان (۲۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست

  • کد خبر: ۳۵۱۵۱۲
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۲
  • ۲
انتقاد تند نماینده مجلس درباره طرح مدرسه مجازی بزرگسالان: بدون برق و اینترنت عدالت آموزشی ممکن نیست
طرح مدرسه مجازی وزارت آموزش و پرورش که با هدف ادغام مدارس بزرگسالان و استفاده از هوش مصنوعی برای ایرانیان داخل و خارج طراحی شده، با انتقاد تند عضو کمیسیون آموزش مجلس مواجه شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی، از تصویب نهایی و اجرای قریبالوقوع این طرح خبر داده، اما سید ابوالحسن مصطفوی غمام با اشاره به قطعی مکرر برق و ضعف زیرساخت‌های اینترنتی در مناطق محروم، اجرای آن را «نقض عدالت آموزشی» خواند.

جزئیات طرح مدرسه مجازی

۱. هدف و گروه‌های هدف:

- ادغام چهار نوع مدرسه بزرگسالان (دولتی، غیردولتی، ایثارگران و آموزش از راه دور) تحت عنوان «مدرسه مجازی».

- پوشش دو گروه اصلی: افراد بالای ۱۸ سال بازمانده از تحصیل (به دلایل اشتغال، ازدواج یا زندگی در مناطق صعب‌العبور) و دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی.

- خدمات‌رسانی به ایرانیان مقیم خارج و اتباع خارجی علاقه‌مند به نظام آموزشی ایران.

۲. فناوری و روش اجرا:

- استفاده از «هوش مصنوعی و ابزار‌های دیجیتال» برای ارائه آموزش ترکیبی (مجازی-حضوری) و شخصی‌سازی‌شده.

- ایجاد پرونده الکترونیکی برای هر دانش‌آموز و تطبیق واحد‌های درسی گذرانده‌شده.

- ارائه بسته‌های یادگیری آفلاین و استفاده از رسانه ملی در مناطق فاقد دسترسی به اینترنت.

۳. وضعیت حقوقی و زمانبندی:

- اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش با ۱۶ ماده و ۶ تبصره تصویب شده و منتظر تأیید نهایی رئیس‌جمهور است.

- مدارس موجود سه سال فرصت دارند تا خود را با الزامات جدید تطبیق دهند.

- شهریه‌ها «به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از مدارس غیردولتی» تعیین می‌شود.

انتقادات جدی کمیسیون آموزش مجلس

۱. مشکلات زیرساختی:

- قطع برق و اینترنت ناپایدار: مصطفوی، عضو کمیسیون آموزش مجلس  تأکید کرد در مناطق محروم، «قطعی مکرر برق» و دسترسی ضعیف به اینترنت، اجرای آموزش مجازی را غیرممکن می‌کند. وی پرسید: «با قطعی مکرر برق، طرح چگونه اجرایی می‌شود؟».

- تجربه شکست‌خورده کرونا: افت شدید تحصیلی و ترک تحصیل دانش‌آموزان محروم در دوران آموزش مجازی، هشدار‌هایی برای تکرار این طرح است.

۲. ابهام در فرآیند تصویب:

- طرح بدون مشورت با نهاد‌های تخصصی و کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده است. مصطفوی تأکید کرد: «مسیر قانونی این طرح مشخص نیست و مطالعات میدانی برای آن انجام نشده است**».

۳. چالش‌های گروه‌های خاص:

- ایثارگران: آموزش مجازی برای این گروه، بدون پیوست فرهنگی و حمایت نهاد‌های مسئول، «بی‌احترامی به شأن ایثارگران» تلقی می‌شود.

- بزرگسالان محروم: تمرکز بر آموزش مجازی به‌جای حل مشکلات معیشتی، اولویت‌های آموزشی را نادیده گرفته است.

جمع‌بندی

رویارویی دو دیدگاه دولتی و مجلس درباره «مدرسه مجازی» نشان‌دهنده شکاف میان سیاست‌گذاری اداری و واقعیات میدانی است. سرنوشت این طرح به حل چالش‌های زیرساختی و شفاف‌سازی فرآیند تصویب گره خورده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۳
0
0
مثل روز روشنه که با این وضعیت برق و اینترنت همه چی زندگی مردم لنگ شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۵/۲۳
0
0
دم این نماینده گرم یک بار دیدم یک نماینده حرف دل ملت رو بزنه
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->