مدیر پروژه «مسابقه ۱۰۰»: پولی در کار نیست؛ با معلوماتت زمین حریف را تصاحب کن! آنچه می‌خواهم نمی‌بینم، وآنچه می‌بینم نمی‌خواهم | مروری بر وضعیت کتاب‌های درسی زبان و ادبیات فارسی ۱۲۰ اثر، متقاضی حضور در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) جایزه ادبی هشت؛ رویدادی در پی روایتی عمیق و جریان‌ساز کارگردان «اجل معلق»: چطور می‌توانیم یک سریال کمدی را تنها با قسمت اولش قضاوت کنیم؟ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو، بازیگر مطرح سینما صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴ انتشار ۲ کتاب جدید درباره شمس لنگرودی و داستان‌نویسی ماجرای عجیب زندگی و مرگ «بک سه‌هی» نویسنده اهل کره جنوبی چهل‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فراخوان داد مستند برنده‌ اسکار «سرزمین دیگری نیست» به فلسطین می‌رسد برگزاری دومین همایش ملی «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۲۶ مهر ۱۴۰۴) برگزیدگان جوایز ایسفا معرفی شدند رسانه اتریشی درباره رسانه‌های ایران چه نوشت؟
سرخط خبرها

چرا تلویزیون با وجود میلیون‌ها بیننده، بیلبورد اجاره می‌کند؟

  • کد خبر: ۳۵۶۹۲۵
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۲۳:۱۰
چرا تلویزیون با وجود میلیون‌ها بیننده، بیلبورد اجاره می‌کند؟
کاهش تیزرهای تلویزیونی و انتقال تبلیغات به شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا تلویزیون برای جبران، به تبلیغات محیطی روی بیاورد.

به گزارش شهرآرانیوز، درحال حاضر بیلبورد‌های سریال‌های «عملیات مهندسی» به کارگردانی سروش محمدزاده، «مهمان کشی» ساخته احمد کاوری و «بادار» به کارگردانی سیروس حسن‌پور در سطح شهر دیده می‌شود.

اولین سوالی که بعد از دیدن این بیلبورد‌ها به ذهن می‌رسد این است که مگر این سریال‌ها متعلق به تلویزیون یا همان رسانه ملی نیستند؟ پس طبیعتا تیزر‌های آن از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و مخاطبان تلویزیون هم نسبت به آن مطلع می‌شوند. اگر سریال به نظرشان جذاب باشد آن را دنبال می‌کنند و در غیر این صورت قید آن را می‌زنند. حالا در این شرایط بیل‌بورد چه کمکی می‌تواند بکند؟

تلویزیون مخاطبان خاص خودش را دارد و افرادی هم که مخاطبان دائمی تلویزیون نیستند و سریال‌های این رسانه را دنبال نمی‌کنند، با دیدن تصویر یک بازیگر روی بیلبورد به تماشای آن ترغیب نمی‌شوند. یک تصویر ساده چطور می‌تواند مخاطبی را به تماشای اثری که هیچ پیش‌فرضی ندارد ترغیب کند؟

پیش‌تر مخاطبان هم‌زمان با تماشای تصاویر فیلم‌های سینمایی روی بیل‌بوردها، تیزر‌های آنها را هم در تلویزیون می‌دیدند. این هم‌زمانی باعث می‌شد تصمیم‌شان را برای تماشای یک فیلم بگیرند. حالا هم که تیزر‌های تلویزیونی فیلم‌های سینمایی کاهش پیدا کرده، این تیزر‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و ذهن مخاطبان برای تماشای آنها آماده است.

تلویزیون به عنوان رسانه ملی، بزرگترین بنگاه برای تبلیغات است. بیشترین میزان مخاطب را دارد و حتی در بدترین حالت هم تعداد مخاطبان سینما و شبکه نمایش خانگی به پای آن نمی‌رسد. در این شرایط چطور ممکن است برای ترغیب مخاطبان به تماشای یک سریال، دست به دامان تبلیغات شهری شود؟ به نظر می‌رسد قصد مدیران صرفا خودنمایی و نمایش قدرت است. در این صورت هزینه‌های این امر را چه کسی می‌پردازد؟

منبع: فیلم‌نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->