روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

داستان دختر افغانستانی که انتقام پدر و مادرش را از دو عضو طالبان گرفت

  • کد خبر: ۳۵۷۱۳
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
  • ۳
داستان دختر افغانستانی که انتقام پدر و مادرش را از دو عضو طالبان گرفت
اخبار و عکس‌های مربوط به «قمرگل» دختر ۱۶ ساله‌ای که پس از کشته شدن پدر و مادرش به دست طالبان، قاتلان را از پا درآورد، چند روزی است که در بین کاربران فضای مجازی در افغانستان دست به دست می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که نیمه‌های پنجشنبه ‌‌شب (۲۶تیرماه) جنگ‌جویان طالبان به خانه قمرگل در ولسوالی (شهرستان) «تیوره» غور حمله کردند و پدرش را گلوله ‌باران کردند. مادر این دختر جوان که در تقلای نجات شوهرش بود، نیز توسط طالبان کشته شد.

 

قمرگل که در چند دقیقه شاهد تیرباران شدن پدر و مادرش بود، سیاهی نیمه ‌شب برایش دوچندان شد و به فکر انتقام پدر و مادرش افتاد. تفنگ را برداشت و با دستانی که از وحشت مرگ پدر و مادر می‌لرزید، به سمت طالبان شلیک کرد و دو تن از افراد این گروه را از پای درآورد.

 

این دختر جوان با کشتن طالبان، «حبیب‌الله» برادر ١۵ ساله‌اش را از مرگ نجات داد و از خانه‌اش در برابر هجوم آنان حراست کرده است.

 

ماجرای «قمرگل» دختر کلاشینکف به دست افغان چیست؟

 

اشرف غنی به قمرگل مدال قهرمانی اهدا می‌کند

در همین حال یکی از شورای ولایتی غور می‌گوید: رئیس جمهور غنی، قمرگل دختر قهرمان ولسوالی تیوره غور را به همراه برادر خردسال‌اش جهت تفویض "مدال افتخار تنها زن قهرمان کشور" به کابل فراخوانده شده است.

 

به گفته او قمرگل و برادرش شب گذشته مهمان مقام ولایت غور (استانداری) بودند و قرار است امروز به همراه هیئتی از مقام ولایت غور راهی کابل شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تیرباران شدن پدر و مادر این دختر در حضورش و همچنان مقابله به مثل با طالبان کاری خارق العاده و خطرناکی است، آن هم از سوی یک دختر جوان.

 

در همین حال؛ مردم و فعالان فضای مجازی در افغانستان قمرگل را نمونه بارز قهرمانی و شجاعت در بین زنان افغان توصیف می‌کنند. آنها معتقدند که تفویض مدال افتخار را به پاس قهرمانی این دختر از سوی ریاست جمهوری اقدامی به جا می‌دانند.

منبع: رسانه‌های محلی افغانستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ebrahim
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
1
0
چطور شد جلوی چشمانش پدر و مادر شو کشتن ولی خودشو نکشتن؟یا طالبان با دخترها کاری نداره؟؟یا اینکه نویسنده خواست کمی تخیل به داستان اضافه کنه؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
ای بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
چرا خب
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->