سرخط خبرها

اتحاد و همدلی در محله

  • کد خبر: ۳۵۷۳
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
اتحاد و همدلی در محله
مجمع داوطلبان شورای اجتماعی محله کوی امیرالمؤمنین برگزار شد

محبوبه فرامرزی
دبیر شهرآرا محله منطقه

انتخابات مجمع داوطلبان محله امیرالمؤمنین با حضور مهدیه یاوری سرپرست دبیرخانه شورای اجتماعی محلات، سجاد رستمی رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه و احسان قیطاقی معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه و داوطلبان مجامع ساکنان، مساجد، مدارس و ... در قرائت‌خانه جواهری واقع در خیابان کریمی برگزار شد .
در ابتدای این مراسم معاون فنی و اجرایی منطقه2 به اهمیت شوراها تأکید کرد و گفت: وقتی شهرداری می‌تواند در انجام طرح‌ها و برنامه‌هایش موفق باشد که از پشتوانه مردمی برخوردار باشد.
احسان قیطاقی ادامه داد: با همه توان حاضریم با شورای اجتماعی محلات همکاری داشته باشیم چرا که از خیرات و برکات شورا مطلع هستیم و می‌دانیم اگر مردم پای کار باشند چقدر می‎توانند در حل معضلات محله اثرگذار باشند.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه نیز بیان کرد: شورای اجتماعی باعث می‌شود مردم محله با هم همراه‌تر از پیش باشند. در واقع شورا موجب افزایش اتحاد و همدلی در محله می‌شود. اعضای شورا منتخبان آن محله‌ هستند و آن‌ها حلقه اتصال بین شهرداری و مردم محله خواهند بود.
سجاد رستمی افزود: اعضای شورای اجتماعی محلات بدون هیچ چشم‌داشتی برای رفع مشکلات محله می‌کوشند و این شایسته ستایش است. این افراد از وقتشان که گران‌بهاترین داشته یک فرد است، می‌گذرند و برای رفع مشکلات محله زمان می‌گذارند. 
وی ادامه داد: در دور جدید شورای اجتماعی، شورا دارای اساسنامه است و اعضا کارت عضویت دریافت می‌کنند. شهرداری نیز با همه توان از شورای اجتماعی حمایت می‌کند. انتظار داریم اعضای شورای اجتماعی محلات نیز دغدغه‌مند باشند و برای بهبود شرایط وقت صرف کنند.

 

اعضای شورا کارت عضویت می‌گیرند
سرپرست دبیرخانه شورای اجتماعی محلات مشهد نیز بیان کرد: آیین‌نامه مصوب شورای اجتماعی محلات در اواخر سال 97از سوی شورای اسلامی شهر تصویب و ابلاغ شد. بر این اساس موظف شدیم شوراها را با تشکیل مجامع انتخاب کنیم. هر کدام از مجامع از جمله مجمع ساکنان، کسبه، مدارس و ...شرایط خاص خودش را دارد که بر آن اساس اعضا ثبت‌نام و در انتخابات شرکت می‌کنند. 
مهدیه یاوری، شوراهای اجتماعی محلات را دارای ساختاری دانست که در آن افراد دغدغه‌مند در اتفاقات محله دخیل می‌شوند و افزود: هر شورا 14عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل دارد. افراد منتخب هر شورا در نیمه اول شهریور در کارگاه‌هایی که الزامی و اجباری است، شرکت می‌کنند و پس از اتمام این دوره‌ها کد شناسه و کارت عضویت دریافت می‌کنند. این افراد برای 2سال نماینده مردم خواهند بود.
وی ادامه داد: توان اجرایی شوراهای اجتماعی در این دوره به طرز چشمگیری افزایش یافته است چرا که این اعضای شورای اجتماعی هر محله هستند که با رأی‌گیری رئیس و نایب رئیس انتخاب می‌کنند.

 

اتحاد و همدلی در  محله کوی امیرالمؤمنین
پس از صحبت‌های این مسئولان، داوطلبان مجمع ساکنان محله به معرفی خود، دغدغه‌ها و اهدافشان برای آبادی محلشان پرداختند و در نهایت پس از انجام رأی‌گیری ۶ نفر از ساکنان به عنوان عضو اصلی شورای اجتماعی محله کوی امیرالمؤمنین به مدت 2سال انتخاب شدند. در این مرحله الهه قوامی کارشناس ارشد مشاوره، به عنوان نماینده بانوان، رمضانعلی اصغریان کارشناس ارشد مدیریت، غلامحسین عادلی نیک کارشناس ادبیات، محمد حسن قدیری کارشناسی حسابداری، مریم نخعی و امین جمالیان کارشناسی کامپیوتر به عنوان 6عضو اصلی مجمع ساکنان و مریم داوودی و محمد علی سبحانی‌فر به عنوان ساکنان علی‌البدل رأی آوردند.
در مرحله دوم نوبت به داوطلبان ۴ مجمع کسبه، مساجد، مدارس و تشکل‌های مردم‌ نهاد رسید و آنان نیز تلاش کردند تا مناسب‌ترین افراد را راهی شورای اجتماعی محله خود کنند. در این مرحله جواد ادبی کارشناس ارشد علوم تربیتی به عنوان نماینده مدارس، ابراهیم ترابی نماینده کسبه، احمد رحیمی به عنوان نماینده تشکل‌ها و جواد عادلی‌زاده نیز در کرسی نماینده مساجد شورای اجتماعی محله کوی امیرالمؤمنین قرار گرفت.
پس از رأی‌گیری، اعضا عکس یادگاری با برگزارکنندگان انتخابات گرفتند و ابراز امیدواری کردند بتوانند بهترین‌ها را برای محله‌شان رقم بزنند. امید است با برگزاری دور جدید انتخابات علاقه مردم به محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند بیش از پیش افزایش یابد و برای رفع مشکلات محله‌شان همه آستین بالا بزنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->