اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

سومین طرح تفصیلی در راه شورا

  • کد خبر: ۳۵۹۶۷
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
سومین طرح تفصیلی در راه شورا
با تدوین طرح تفصیلی حوزه مرکزی مشهد، این طرح به زودی به صحن علنی ارائه می‌شود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ با تصویب و تأیید طرح پیشنهادی حوزه جنوب غربی مشهد، گویا طلسم ۱۳ ساله این طرح‌ها شکسته شد و به احتمال زیاد تا پایان سال شاهد یک سند بالادستی برای فعالیت‌های شهرسازی در پهنه‌های مختلف شهر مشهد خواهیم بود. اکنون طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق مشهد روز‌های آخر بررسی را در کمیسیون مختلف شورای شهر مشهد می‌گذراند و از طرفی بنا به گفته رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی پارلمان شهری مشهد، طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی مشهد نیز از سوی شهرداری آماده و طی روز‌های آینده به شورای شهر ارجاع داده خواهد شد.

اما روز گذشته صدوسی امین نشست کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک با حضور مشترک اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با هدف بررسی اسناد طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق و لایحه استمهال برای اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر و همچنین امکان استفاده از دوچرخه برقی و اسکوتر در شهر تشکیل شد.

تصویب توأم با اصلاحات طرح تفصیلی جنوب شرق

در همین رابطه، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه با تصویب طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب غرب مشهد، طلسم ۱۳ ساله طرح‌های تفصیلی شکسته شد و امیدواریم طرح‌های تفصیلی دیگر پهنه‌ها نیز به شورا ارسال شود، اظهار کرد: در همین رابطه چندی پیش طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق مشهد هم از سوی شهرداری برای بررسی و تأیید به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شده است که این طرح به ۵ کمیسیون برای بررسی و تهیه نظریه ارجاع داده شده است.
محمدهادی مهدی نیا با تأکید بر اینکه در برخی از جلسات کارگروهی برخی کمیسیون ها، با حضور کارگروه معماری و شهرسازی، کارگروه‌های مشترک برای تهیه نظریه تشکیل شد که یکی از آن‌ها کارگروه عمران، حمل ونقل و ترافیک بوده است، ادامه داد: از نظر قانونی نظریه کارگروه باید در صحن کمیسیون مشترک نیز بررسی و تصویب شود. در همین رابطه جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران، حمل ونقل و ترافیک و معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد برگزار شد و نظریه کارگروه مشترک در رابطه با طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب شرق مشهد با اصلاحاتی به تصویب این کمیسیون رسید.

وی با بیان اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی برای تکمیل نظریه نهایی منتظر نظریه کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد است، افزود: البته درصورتی که این کمیسیون مایل باشد می‌توانند نظریه مشترک کمیسیون متبوع خود و کمیسیون معماری و شهرسازی را ارائه دهند. در غیر این صورت کمیسیون خدمات شهری می‌تواند نظریه تنظیم شده را به صورت مجزا به کمیسیون معماری و شهرسازی ارسال کند.

مهدی نیا تأکید کرد: همچنین نظریه‌های مستقل ۲ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه و کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر باقی مانده است که امیدواریم این ۲ کمیسیون نیز نظریه‌های خود را به کمیسیون معماری و شهرسازی ارسال کنند. وی ادامه داد: در صورت ارسال نظریه ها، کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در جلسه روز سه شنبه این هفته خود نظریه نهایی را تکمیل خواهد کرد تا موضوع طرح تفصیلی حوزه جنوب شرق مشهد در جلسه علنی هفته آینده شورای شهر مشهد بررسی شود.

ارسال طرح تفصیلی حوزه مرکزی، طی روز‌های آتی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در مورد دیگر طرح‌های تفصیلی گفت: تا آنجا که در جریان هستم قرار بوده است شهرداری طرح تفصیلی حوزه مرکزی مشهد را به شورا ارسال کند. این طرح اکنون آماده است و به احتمال زیاد طی این روزها، طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه مرکزی مشهد به شورا ارسال خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، موضوع لایحه استمهال برای اجرای پارکینگ مورد نیاز بیمارستان مادر، واقع در بولوار سجاد، بررسی شد و نظریه این کمیسیون برای رفع این مشکل پذیرفته و بنا شد نظر نهایی دراین باره را شورای همتای استانداری ارائه دهد.
یکی دیگر از مباحث مطرح شده موضوع چگونگی ایجاد شرایط استفاده از اسکوتر در شهر مشهد بود که مهدی نیا در این مورد این گونه توضیح داد: با توجه به اینکه هنوز استعلام نحوه مواجهه قانونی با اسکوتر در شهر وجود ندارد و این موضوع در آئین نامه راهنمایی و رانندگی مسکوت است قرار شده است تا زمان دریافت استعلام کتبی این موضوع، ما نیز برای مواجهه با موضوع اسکوتر دست نگه داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->